واژه کونگ فلو ترامپ مورد انتقاد اوباما نهاده شد

به گزارش دوست بلاگ، رئیس جمهور سابق آمریکا رئیس جمهور کنونی کشورش را به خاطر استفاده از واژه ترکیبی کونگ فلو محکوم کرد.

واژه کونگ فلو ترامپ مورد انتقاد اوباما نهاده شد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا 20 ژوئن امسال میلادی در جریان نخستین کارزار انتخاباتی علنی خود طی ماه های اخیر در شهر تالسا واقع در ایالت اکلاهما ویروس کرونا را به عنوان کونگ فلو توصیف کرد و هفته گذشته نیز در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود برای جوانان در ایالت آریزونا مجددا از این واژه استفاده کرد؛ kung flu ترکیبی از دو واژه کونگ فو ورزش باستانی چینی با واژه flu به معنی آنفلوآنزا است.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان مراسم آنلاین خصوصی که هفته گذشته برای اهدانمایندگان اقتصادی برگزار نموده بود تا بتواند به وسیله آنها برای کمپین انتخاباتی جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020 یاری اقتصادی جمع آوری کند، استفاده ترامپ از واژه کونگ فلو در کارزارهای انتخاباتی در ایالت های اکلاهما و آریزونا را محکوم کرد.

اوباما گفت: کشوری را نمی خواهم که در آن رئیس جمهور آمریکا به طور فعال در کوشش است تا احساسات ضد آسیایی را ترویج کند و فکر کند که این کار بسیار بامزه و خنده دار است. نمی خواهم شاهد چنین چیزی باشم. این مساله مرا بسیار شوکه و ناراحت می نماید.

این در حالی است که مقامات دولت ترامپ هفته گذشته از استفاده رئیس جمهور از این واژه دفاع نموده و ادعا کردند که استفاده از واژه کونگ فلو با هدف ترویج احساسات ضد آسیایی صورت نگرفته بلکه برعکس هدف از استفاده از آن تاکید بر کانون شیوع این ویروس مرگبار بوده که گمان می رود از شهر ووهان چین شروع شده باشد.

کلیان کانوی، مشاور ارشد ترامپ به خبرنگاران شبکه سی بی اس گفت: واکنش من این است که رئیس جمهور صریحا اظهار داشت که می خواهد همه درک نمایند و به نظر من بسیاری از آمریکایی ها درک می نمایند که کانون شیوع این ویروس چین بوده است.

کانوی پیش تر این اظهارنظرها را بسیار توهین آمیز خوانده و خواسته بود تا خبرنگاری را که این کار را انجام داده، معرفی نمایند.

هفته گذشته گزارشاتی منتشر شد، دال بر اینکه واژه ترکیبی کونگ فلو در دوران دولت اوباما به وجود آمده و در دو بیمارستان فدرال امور کهنه سربازان مورد استفاده قرار گرفته بود.

منتقدان تاکید دارند که این واژه منجر به ایجاد احساسات ضد آسیایی و مقصر دانستن یک قوم یا کشور برای شیوع پاندمی کرونا شده است.،ایسنا

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5778

به "واژه کونگ فلو ترامپ مورد انتقاد اوباما نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واژه کونگ فلو ترامپ مورد انتقاد اوباما نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید