خبرنگاران حمایت 17 ایالت آمریکا از شکایت ترامپ علیه نتیجه انتخابات

به گزارش دوست بلاگ، تهران- خبرنگاران- 17 ایالت آمریکا به دادگاه عالی اعلام کرده اند که آنها از اقدام دادستان کل ایالت تگزاس برای طرح شکایت در راستای تغییر نتیجه انتخابات و پس دریافت پیروزی جو بایدن در کالج الکترال (مجمع گزینشگران) حمایت می کنند.

خبرنگاران حمایت 17 ایالت آمریکا از شکایت ترامپ علیه نتیجه انتخابات

به گزارش بامداد پنجشنبه شبکه سی ان بی سی، تشکیل پرونده در این موضوع یک روز پس از درخواست کن پکستون دادستان کل ایالت تگزاس برای شکایت از ایالت های جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین که بایدن در آنها پیروز شده، اجرا شده است.

اخیرا ایالت تگزاس با تنظیم لایحه ای 154 صفحه ای از 4 ایالت مذکور به دادگاه عالی آمریکا شکایت کرد. ادعای تگزاس این است که مقامات این ایالات از بحران کرونا سوء استفاده کرده و فرآیند پیش بینی شده در قانون اساسی آمریکا برای برگزاری انتخابات را کنار گذاشته اند که به زعم آنها این امر، موجب خدشه به سلامت انتخابات شده و شواهد گسترده ای از تقلب در این ایالات وجود دارد.

طبق قانون اساسی آمریکا، رئیس جمهور روز 14 دسامبر(24 آذر) باید توسط مجمع انتخاب کنندگان (Electoral College) تعیین شود. درخواست تگزاس از دادگاه عالی آمریکا این است که یا تعیین رئیس جمهور تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده شکایات به تعویق بیفتد، یا اینکه با توجه به مناقشه پیش آمده بر سر آرا، هیات انتخاب کنندگان این 4 ایالت توسط مجالس ایالتی شان تعیین شوند؛ یعنی آرای عمومی تعیین کننده این هیئت ها نباشد.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا از دیوان عالی خواسته که اسم او هم به شاکیان افزوده شود اما نه به عنوان رئیس جمهوری آمریکا بلکه به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات. ایالت های مزبور (میسوری، آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، ایندیانا، کانزاس، لوئیزیانا، مونتانا، میسیسیپی، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوکلاهوما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تنسی، یوتا و ویرجینیای غرب) که از این دادخواست حمایت می کنند همگی دادستان های کل جمهوریخواه را در راس امور دارند.

دیوان عالی آمریکا معمولا پرونده هایی را می پذیرد که پیشتر در دادگاه های فدرال و تجدیدنظر به آنها رسیدگی شده است. اما اگر اختلافی بین دو ایالت به وجود بیاید، اختلاف مورد نظر مستقیما به دیوان عالی ارجاع می شود.

روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش داده است که ترامپ از تد کروز سناتور جمهوریخواه خواسته که در صورت لزوم، به نیابت از وی برای دفاع در دیوان عالی حاضر شود.

دیوان عالی از چهار ایالتی که علیه آنها شکایت شده، خواسته که تا بعد از ظهر روز پنجشنبه، توضیحات خود را به این نهاد تقدیم کند.

اوت 2020 یعنی چند ماه پیش از انتخابات، جان پادستا از اعضای مرکزیت حزب دموکرات که در دوره بیل کلینتون رئیس کارکنان کاخ سفید بود و در دوره اوباما مشاور وی شد، اعلام کرد که در سناریوی انتخاباتی حزب دموکرات پیش بینی شده که در صورت پیروزی ترامپ، سه ایالت غربی واشنگتن، اورگان و کالیفرنیا اعلام استقلال کنند. این سناریو مربوط به باخت بایدن طی یک فرآیند طبیعی بود؛ لذا کنار زده شدن بایدن از طریق بازی جدیدی که تیم ترامپ با شکایت تگزاس از 4 ایالت آغاز کرده، بلاتردید سناریوی تجزیه را تقویت خواهد کرد. باید منتظر ماند و به تماشای پاییز داغ آمریکا نشست.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8165

به "خبرنگاران حمایت 17 ایالت آمریکا از شکایت ترامپ علیه نتیجه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت 17 ایالت آمریکا از شکایت ترامپ علیه نتیجه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید