نگاهی به تلاش های چین برای تحقق سیاست کووید صفر

به گزارش دوست بلاگ، رادیو بین المللی چین نوشت: مبارزه با این دور از اپیدمی کرونا در شانگهای وارد بحرانی ترین و سخت ترین مرحله شده است. با توجه به تجربیات گذشته در پیشگیری و کنترل این بیماری همه گیر، تنها با تمرکز نیروهای زبده و اجرای سیاست کووید صفر در اسرع وقت می توان به سرعت جلوی توسعه اپیدمی را گرفت و آرمان مردم محوری را به طور واقعی محقق کرد.

نگاهی به تلاش های چین برای تحقق سیاست کووید صفر

پایبندی تزلزل ناپذیر بر سیاست کووید صفر، ترسیم واضحی از پایبندی چین به مفهوم موضوع مردم است. پیشگیری و کنترل اپیدمی مربوط به جان، سلامت و ایمنی صدها میلیون نفر است و یک اشتباه کوچک هم نباید صورت گیرد. با توجه به الگوی برخی کشورها که استراتژی همزیستی با کرونا را دنبال می کنند و شمار بالای مبتلا و مرگ و میر در این کشورها، چین که بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت دارد و جمعیت سالمندان آن نیز بزرگ است، اگر سیاست همزیستی با ویروس را اجرا کند، خسارات و تلفات سنگینی برای مردم به بار خواهد آورد که عواقب آن غیر قابل تصور است.

پایبندی تزلزل ناپذیر بر کووید صفر بدون برخورد قاطع، اقدامات سریع و تضمین های کافی و مؤثر تحقق نخواهد یافت. ما ضمن جلوگیری از توسعه ویروس، باید به حل نیازهای اولیه ساکنان پرداخته، مردم را درمان نماییم و گردش عادی زنجیره ها را تضمین کنیم.

اپیدمی تکرار می شود و ویروس دائماً در حال جهش است. در چنین وضعیتی، آنچه بدون تغییر باقی می ماند این است که ما همیشه بر موضوع جان مردم پایبند بوده و همیشه به علوم و قواعد احترام بگذاریم. سیاست کووید صفر برای پیگیری عفونت صفر نیست، بلکه برای کنترل هرچه سریعتر همه گیری است. هر گونه اقدامات پیشگیری و کنترل هزینه دارد، اما در مقایسه با حفاظت از جان و سلامت مردم، این تلاش ها ارزش آن را دارد.

بدون سختکوشی و مداومت پیروزی غیر ممکن است. اقدامات ضد اپیدمی نشان می دهد که پایبندی به رویکرد کووید صفر کلید محافظت از جان، سلامت و ایمنی مردم است. چین دارای قدرت قوی و قابلیت های قدرتمند برای تحقق سیاست کووید صفر است. همه منطقه ها و ادارات باید با قاطعیت تصمیم گیری و سیاسست دولت مرکزی در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر را اجرا کنند و به مسئولیت سنگین خود هر چه بیشتر واقف باشند تا هرچه زودتر در نبرد با پیشگیری و کنترل همه گیر پیروز شوند و تولید و نظم زندگی عادی احیا شود.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13919

به "نگاهی به تلاش های چین برای تحقق سیاست کووید صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به تلاش های چین برای تحقق سیاست کووید صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید