مسائل بنای تاریخی امام زاده عقیل بیجار برطرف می گردد

به گزارش دوست بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان، باب الله حسنی روز سه شنبه 28 بهمن ماه 99 در بازدید از بنای تاریخی امام زاده عقیل که در شهر حسن آباد یاسوکند بیجار واقع شده است، بیان داشت: بنای امام زاده عقیل یکی از قدیمی ترین آثار معماری کردستان در دوره اسلامی است و احتمالاً به دوره سلجوقی برمی شود. بنای این امامزاده در یک محوطه قدیمی وسیع که احتمالاً یک شهر است، قرار گرفته و آثار سفالینه های آن از دوره سلجوقی به جا مانده است.

مسائل بنای تاریخی امام زاده عقیل بیجار برطرف می گردد

او اضافه نمود: داخل ساختمان از تزئینات گچ بری جالب و کتیبه هایی به خط کوفی استفاده شده است و ساختمان امام زاده قابل مقایسه با امام زاده باکندی و بقعه پیر در تاکستان است.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیجار به مسائل این بنا اشاره نمود و گفت: مسائل این بنا در بازدید کارشناسان این اداره، آنالیز و شناسایی شد که شامل بازسازی، راهنمایی آب برف و باران که به علت پایین بودن سطح زمین به داخل بنا نفوذ می کرد و برطرف ساختن مشکل گاز است که اقدامات لازم برای برطرف این مسائل انجام خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8978

به "مسائل بنای تاریخی امام زاده عقیل بیجار برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل بنای تاریخی امام زاده عقیل بیجار برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید