خبرنگاران سه هزار و 700 نهال در دانشگاه حکیم سبزواری کاشته شد

به گزارش دوست بلاگ، سبزوار- خبرنگاران- همزمان با روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی سه هزار و 700 اصله نهال در دانشگاه حکیم سبزواری کاشته شد.

خبرنگاران سه هزار و 700 نهال در دانشگاه حکیم سبزواری کاشته شد

رییس دانشگاه حکیم سبزواری روز پنجشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: توسعه فضای سبز در جامعه و محیط های دانشگاهی نقش موثر در زندگی سالم و نشاط اجتماعی دارد.

دکتر علی اصغر مولوی اضافه نمود: با توجه به شرایط اقلیمی و بحران آب در منطقه سبزوار طرح توسعه فضای سبز در این دانشگاه زیرنظر متخصصان و استادان محیط زیست اجرا می گردد.

وی ادامه داد: رویکرد این دانشگاه در توسعه فضای سبز حذف تدریجی گونه های دارای احتیاج زیاد به آب و جایگزینی آن با گونه های مقاوم به تنش خشکی است.

وی گفت: از این رو درختان بومی و سازگار با اقلیم منطقه و کم آب طلب شامل عناب، سنجد، گردو خوشه ای، توت سفید، زیتون تلخ و آلو سیاه در فضاهای بوستان دانش، بوستان پردیسان، مهدیه و محوطه سالن غذاخوری پردیسان این دانشگاه کاشته شد.

مولوی اضافه نمود: به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های آموزشی و جهت حفظ سلامت همکاران، مراسم درختکاری با رعایت موارد بهداشتی انجام شد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو 22 دانشگاه محور در کشور است که با حدود 9 هزار دانشجو دارای 33 گروه آموزشی، 139 کد رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و 10 دانشکده است.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3835

به "خبرنگاران سه هزار و 700 نهال در دانشگاه حکیم سبزواری کاشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سه هزار و 700 نهال در دانشگاه حکیم سبزواری کاشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید