خبرنگاران هفت مرکز منتخب کرونا در مشهد پس از افطار هم دایر هستند

به گزارش دوست بلاگ، مشهد- خبرنگاران- مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ایام ماه مبارک رمضان هفت مرکز منتخب کرونا در مشهد پس از افطار هم دایر هستند و ساعات کاری آنها از ساعت 7:30 صبح تا 22 شب است.

خبرنگاران هفت مرکز منتخب کرونا در مشهد پس از افطار هم دایر هستند

دکتر محمد حسن درخشان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: نام و محدوده این مراکز عبارت است از احمدی در بلوار قرنی، ویلا در هفت تیر، سیدی در بلوار صبا، پنجتن در شهرکی به همین نام، لشگر در قاسم آباد، سیلو در منطقه طلاب و امام علی(ع) در شهرداری ثامن.

وی اضافه نمود: به غیر از این مراکز سایر مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی ماه مبارک رمضان از ساعت 7:30 تا 19 شب دایر هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون 40 مرکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با زیر پوشش داشتن 15 شهرستان در استان خراسان رضوی دایر هستند که 20 مرکز از این تعداد در مشهد فعالیت دارند.

درخشان اضافه نمود: افراد مشکوک به کرونا در بخش سرپایی به این مراکز مراجعه می نمایند و تحت مراقبتهای لازم و انجام تست پی .سی.آر یا تست سریع تشخیص کرونا قرار می گیرند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 430 هزار آزمایش کرونا در بخش سرپایی و در مراکز خدمات جامع سلامت مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر مبتلایان در بخش سرپایی و بستری روزانه بین چهار هزار تا چهار هزار و 500 آزمایش کرونا در قالب پی.سی.آر و رپید تست برای مراجعان انجام می گردد.

درخشان اضافه نمود: در حال حاضر آزمایش کرونای 32 درصد از مراجعان به مراکز منتخب کرونا مثبت می گردد در حالی که این میزان در روزهای پایانی اسفند 11 درصد بوده است.

وی بر رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های کرونایی برای پیشگیری از ابتلای به انواع جهش یافته ویروس کرونا تاکید نمود.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 462 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-19 در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 70 هزار و 532 تن رسید. پنج هزار و 287 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

در این مدت 20 هزار و 963 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 386 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 2 میلیون و 438 هزار و 193 نفر رسید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10101

به "خبرنگاران هفت مرکز منتخب کرونا در مشهد پس از افطار هم دایر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت مرکز منتخب کرونا در مشهد پس از افطار هم دایر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید