تصاویر ، رزمایش نظامی ترامپ در کاخ سفید برای عکس دریافت با کتاب مقدس

به گزارش دوست بلاگ، همه آنچه تا امروز از رئیس جمهوری آمریکا دیده و شنیده اید کنار بگذارید و تازه ترین روایت را از شیوه زمامداری او در واکنش به شورش های اعتراضی علیه قتل جورج فلوید در تاریخ ایالات متحده و جهان ثبت کنید.

تصاویر ، رزمایش نظامی ترامپ در کاخ سفید برای عکس دریافت با کتاب مقدس

به گزارش خبرنگاران، دانلد ترامپ که پیش تر مخالفان خود را به درنده ترین سگ ها و مرگبارترین سلاح ها حواله داده بود، روز گذشته برای نشان دادن قدرت خود به ارتش و نیروهای پلیس دستور داد معترضان حاضر در محوطه مقابل کاخ سفید و خیابان های اطراف را با شدت متفرق کنند. این در حالی است که برخلاف دو سه روز گذشته مردم در فضایی آرام به نژادپرستی سازمان یافته در پلیس آمریکا و شیوه کشتن شهروند سیاهپوست مینیاپلیس اعتراض می کردند.

رئیس جمهوری آمریکا در حالی در رز گاردن کاخ سفید مشغول نطق بود که چند خیابان آن سوتر، نیروهای نظامی با گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی، باتوم های سنگین و نارنجک های صوتی یک رزمایش برای به رخ کشیدن قدرت خود برگزار می کردند. تصاویر زنده تلویزیونی مردم معترض را نشان می داد که برای در امان ماندن از یورش نیروهای پلیس می دویدند، جیغ می کشیدند و زمین می خوردند. خودروهای نظامی که سرگرم پاکسازی خیابان پنسیلوانیا بودند.

سخنرانی ترامپ خیلی زود به انتها رسید و او برای یک پیاده روی کوتاه آماده شد. رئیس جمهوری آمریکا قدرتمندانه از کاخ سفید بیرون آمد، از خیابان رد و خود به کلیسای سنت جان رساند که از 1816 به عنوان کلیسای ویژه رئیسان جمهوری ایالات متحده شناخته می شود. او در حالی کتاب مقدس را در دستان خود برابر دوربین ها بالا گرفت که آتش بازمانده از ناآرامی های روز یکشنبه در پس زمینه دیده می شد. اندکی بعد دادستان کل آمریکا، ویلیام بار و سخنگوی کاخ سفید، کایلی مک اننی هم به ترامپ پیوستند.

کاملا هریس، سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در توییتر خود نوشت: دانلد ترامپ معترضان آرام را با گاز اشک آور کنار زد تا یک نمایش عکاسی راه بیندازد. سخنان کوتاه ترامپ پس از این نمایش بیشتر تلاشی بود برای اینکه از او چهره یک مرد قدرتمند به معترضان و مردم آمریکا نشان بدهد. رئیس جمهوری آمریکا که این روزها بسیار زیر فشار است، گفت: من رئیس جمهوری نظم و قانون شما هستم و تمام منابع نظامی و انسانی فدرال را برای انتها دادن به شورش ها و غارت ها مهیا می کنم.

او وعده داد خیلی زود اقدام های غارتگران، آنارشیست ها و جنایتکاران حرفه ای را درهم می شکند تا مردم آمریکا از گرفتاری رهایی یابند. این در حالی است که یک هفته پس از قتل شهروند 46 ساله مینیاپلیس، شورش ها در سراسر ایالات متحده آرام نگرفته و در چند شهر مهم حکومت نظامی اعلام شده است. روز گذشته برخی رسانه ها اظهار داشتند در بخش هایی از واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا تمام راه های ارتباطی در فضای مجازی مسدود و اینترنت چند ساعت قطع شده است.

از نیویورک تا لس آنجلس و فیلادلفیا حکومت نظامی چنان سخت و سنگین اعمال شده است که مردم چند ساعت و در برخی موارد چند دقیقه برای آگاه شدن از ماجرا وقت داشتند. شهردار فیلادلفیا راس ساعت 17:30 آغاز حکومت نظامی را از ساعت 18 اظهار داشت و به مردم 30 دقیقه وقت داد به خانه های خود برسند. هر چند معترضان به هشدار خالی شدن خیابان ها توجه نکردند و بدون تکان خوردن از جای خود شعار می دادند: کدام خیابان ها؟ خیابان های ما.

اوضاع در بالتیمور هم بسیار بحرانی و شلوغ گزارش شده است. پنج سال پیش مرگ فردی گری 25 ساله در بازداشت پلیس به شورش های سراسری انجامید و از چند روز پیش هم هزاران نفر در اعتراض به قتل جورج فلوید به خیابان ها آمدند. دادگاه مینیاپلیس مرگ این شهروند 46 ساله سیاهپوست را قتل تشخیص داده و برای عامل اصلی آن حکم قتل درجه سه صادر کرده است. هر چند برخی معترضان می گویند سه پلیس دیگر هم در مرگ دردناک فلوید شریک جرم بوده اند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5289

به "تصاویر ، رزمایش نظامی ترامپ در کاخ سفید برای عکس دریافت با کتاب مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، رزمایش نظامی ترامپ در کاخ سفید برای عکس دریافت با کتاب مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید