500هزار میلیارد تومان از دارایی سهامداران عدالت نابود شد

به گزارش دوست بلاگ، دلبری گفت: 500 هزار میلیارد تومان از ثروت سهامداران سهام عدالت در سه ماه اخیر بابت قیمت گذاری دستوری رینگ های فلزات و پتروشیمی ها توسط وزارت صمت از بین رفت.

500هزار میلیارد تومان از دارایی سهامداران عدالت نابود شد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دکتر مهدی دلبری، کارشناس بازار سرمایه در برنامه گفتگوی اقتصادی درمورد اثر دخالت های بیرونی بر شرایط بورس گفت: دولت همزمان با ترغیب مردم به این بازار از خردادماه سال جاری، اقدام به فروش شدید اوراق تأمین اقتصادی و سهام کرد.

او اضافه کرد: دولت از طرف دیگر در 19 مردادماه نیز اقدام به آزادسازی سهام عدالت کرد و بدون نظارت بر قیمتها و شاخص ها سهام عدالت هم آزاد شد و افراد زیادی درگیر این بازار شدند درحالیکه سازمان بورس جوابگوی این حجم از تقاضا نبود و در نتیجه ریزش وحشتناک بورس رقم خورد.

دلبری با بیان اینکه سریعترین و شدیدترین ریزش بازار سرمایه در همین بازه زمانی کوتاه رخ داد گفت: همه افت های قبلی بورس طی 5 تا 6 ماه اتفاق میفتاد اما این بار فقط در سه ماه شاهد یک ریزش 40 درصدی این بازار بودیم.

کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: سهام عدالت در این شرایط کرونایی به اقتصاد خانواده ها یاری کرد اما نقص بزرگش هم این بود که آموزشی به سهامداران داده نشده بود و همه برای فروش سهام خود هجوم آوردند و بازار دچار ریزش شد.

دلبری فروش اوراق و سهام به ارزش 250 تا 300 هزار میلیارد تومان برای سال آینده را بسیار نگران نماینده دانست و گفت: دلیل نگرانی ما این است که دولت هم قیمت گذاری و هم سهمیه بندی می نماید و از طرف دیگر می خواهد که فروشنده همه ابزارها در بازار سرمایه هم باشد و با این کار قواعد بازار سرمایه را به هم می زند.

وی با تصریح بر اینکه دولت برای فروش سهام خیلی عجله دارد و نگاهش به این بازار کوتاه مدت است گفت: تجربه ثابت نموده با افزایش نرخ سود بانکی، بازار سرمایه به سرعت دچار فرایند نزولی می شود که دقیقاً همین اتفاق را در مردادماه سال جاری شاهد بودیم.

دلبری با بیان اینکه نظارت ها در این قضیه صرفاً نباید بر وزارت اقتصاد باشد توضیح داد: مسائل اصلی به وزارت صنعت برمی شود چراکه 500 هزار میلیارد تومان از ثروت سهامداران سهام عدالت در سه ماه اخیر بابت قیمت گذاری دستوری رینگ های فلزات و پتروشیمی ها از بین رفت.

وی ادامه داد: معمولاً هیئت مدیره های سهام عدالت، افراد دولتی هستند و منافع سهامداران خودشان را پیگیری می نمایند درصورتیکه ما انتظار داشتیم حدأقل چند نفر از سهامداران اصلی، از این قیمت گذاری های دستوری شکایت نمایند که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.

->

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8750

به "500هزار میلیارد تومان از دارایی سهامداران عدالت نابود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500هزار میلیارد تومان از دارایی سهامداران عدالت نابود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید