یوتیوب آماج اعتراض کاربران امریکایی

به گزارش دوست بلاگ، هرچه به روز انتخابات امریکا نزدیک تر می شویم شبکه های اجتماعی و غول های فناوری دنیا بیشتر به تکاپو می افتند تا امنیت انتخابات را تضمین نموده و اجازه ندهند از پلتفرم آنها برای تغییر رأی به نفع یکی از کاندیداها یعنی دونالد ترامپ یا جو بایدن سوء استفاده گردد هرچند هیچ یک از این شبکه ها در انتخابات 2016 کارنامه موفقی نداشتند.

یوتیوب آماج اعتراض کاربران امریکایی

در این راستا بعضی، ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی بر پلتفرم خود را در پیش گرفته اند و بعضی هم به همکاری با دیگر پلتفرم ها ورقبای خود روی خوش نشان داده اند. اما یوتیوب که در تازه ترین کوشش خود می خواهد از انتشار هرگونه اطلاعات هک شده درباره کاندیداها بر این پلتفرم ممانعت کند آماج حمله اعتراضی کاربران قرار گرفته چراکه بسیاری، آن را مصداق شاخص نقض آزادی بیان می دانند.

2میلیارد کاربر دنیای

یوتیوب بیش از 2میلیارد کاربر فعال ماهانه در دنیا دارد، هر روز کاربران یک میلیارد ساعت ویدئو روی یوتیوب مشاهده می نمایند و هر دقیقه هم 400ساعت ویدئو روی یوتیوب آپلود می گردد.یوتیوب یکی از محبوب ترین پلتفرم ها در امریکا به شمار می رود طوری که 73درصد امریکایی ها از یوتیوب استفاده می نمایند که این رقم برای 15تا 25ساله ها به 81درصد می رسد. ازآنجا که این گروه سنی در انتخابات یک جمعیت طلایی محسوب می شوند و احتمالاً تعداد زیادی از این جمعیت در همه پرسی شرکت می نمایند، بسیاری معتقدند یوتیوب می تواند با نظارت بر محتوای این پلتفرم و ممانعت از هرگونه دخالت آنلاین، این جوانان را از تیررس مداخله گران در انتخابات 2020 دور نگاه داشته و به سلامت انتخابات امریکا یاری شایان توجهی کند.

همه این موارد سبب شده است تا یوتیوب در سه ماه طلایی به جامانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا دست به اصلاحاتی جدید بزند و ازسوی دیگر بعضی قوانین پیشین خود را تشدید کند. این پلتفرم در تازه ترین گزارش خود اعلام نموده همزمانی انتخابات امریکا با شیوع کووید 19 مردم را بیش از پیش به شبکه های اجتماعی وابسته نگاه می دارد از این رو سیاست های پیشین این شبکه اجتماعی مبنی بر ممانعت از انتشار اخبار حاوی سخنان نفرت پراکن، خشونت آمیز و اعمال فریبکارانه ازجمله اسپم و هرگونه سوء استفاده از این پلتفرم تشدید می گردد تا کاربرانی که این روزها فعالتر از همواره در این پلتفرم حضور دارند، کمتر در معرض اخبار نادرست درباره انتخابات قرار بگیرند.

یوتیوب اعلام نموده که اجازه نمی دهد محتوایی با هدف فریب و گمراه کردن کاربران درباره رأی دادن یا ویدئوهایی که به صورت تکنیکی دستکاری شده اند(دیپ فیک) بر بستر این پلتفرم باقی بماند چراکه ممکن است بر تصمیم نهایی کاربران در انتخابات تأثیرگذار باشد. علاوه بر تشدید قوانین پیشین، یوتیوب اعلام نموده که فیلم های حاوی اطلاعات نامناسب مانند تشویق مردم به مداخله در فرآیند رأی گیری را نیز بسرعت از این پلتفرم حذف می نماید.

ازسوی دیگر این بار در تازه ترین به روز رسانی خط مشی و سیاست های یوتیوب، اعلام شده که هرگونه محتوای حاوی اطلاعات هک شده درباره انتخابات پس از شناسایی، بسرعت حذف خواهد شد. یوتیوب این محتواها را عملاً نوعی دخالت در فرآیند دموکراتیک انتخابات تلقی می نماید و معتقد است ویدئوهایی که شامل اطلاعات هک شده درباره یکی از کاندیداها باشد قطعاً با هدف دخالت در انتخابات و کوشش برای سنگین تر شدن کفه ترازوی یکی از رقبا خواهد بود و یوتیوب اجازه این کار را نمی دهد. این تصمیم یوتیوب درواقع به دنبال اقدام گوگل در ماه اخیر است که اعلام نموده بود اطلاعات هک شده در خصوص انتخابات امریکا را ممنوع می نماید.

یوتیوب همچنین اعلام نموده که در مدت به جامانده تا انتخابات امریکا، با گروه بررسی تهدید گوگل(TAG) همکاری تنگاتنگی خواهد داشت تا با هرگونه هک که با پشتیبانی دولت ها در گوگل و پلتفرم های وابسته به آن انجام گردد مقابله کند. اما گروه TAG چه وظایفی به عهده دارد؟ شناسایی تهدیدها، هشدار به کاربران و محافظت از آنان، شناسایی و حذف کانال هایی در یوتیوب که به منظور دخالت داخلی یا خارجی در انتخابات راه اندازی شده و... از وظایف این گروه به شمار می رود.

این گروه تا به امروز بیش از270 گروه هکری وابسته به دولت ها را در بیش از 50 کشور دنیا شناسایی نموده و از ژوئیه تا سپتامبر 2019 بیش از 12هزار هشدار برای کاربران 149کشور دنیا که هدف هکرهایی با پشتیبانی دولت ها قرار گرفته بودند ارسال نموده است. بیشتر افراد و سازمان های در معرض خطر، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و کمپین های سیاسی بودند که بیش از 90درصد آنها با ایمیل های فیشینگ محرمانه، هدف قرار دریافتد تا رمز عبور و سایر اطلاعات محرمانه آنها به سرقت برود. کوشش شد این افراد و گروه ها در APP، برنامه حفاظت پیشرفته گوگل ثبت نام شوند تا سخت افزارهای امنیتی، قوی ترین حفاظت را مقابل فیشینگ از آنها انجام دهند. APP به طور ویژه برای حفاظت از اکانت هایی که در معرض خطر بالا قرار دارند برنامه ریزی شده است.TAG بخشی از کوشش های گوگل و به تبع آن، یوتیوب است تا درسه ماه باقی مانده تا انتخابات امریکا از هرگونه دخالت خارجی در نتیجه همه پرسی ممانعت گردد.

ایجاد پنل های حقیقت یاب اطلاعات(fact check information panels) هم از دیگر کوشش های جدید یوتیوب برای محافظت از انتخابات سال جاری امریکا به شمار می رود.

زنگ خطر آزادی بیان رسانه ها

اما با وجود کوشش های یوتیوب، همه کاربران از رفتار این پلتفرم مبتنی بر انتشار فیلم و ویدئو رضایت ندارند و حتی بعضی، کوشش های اخیر یوتیوب را به نوعی دخالت در انتخابات امریکا می دانند.بسیاری از کاربران ازجمله بعضی روزنامه نگاران در امریکا معتقدند عملکرد جدید یوتیوب دقیقاً مصداق مداخله در فرآیندهای دموکراتیک همچون انتخابات است.با اینکه یوتیوب اعلام نموده حذف ویدئوهای حاوی اطلاعات هک شده درباره کاندیداهای سیاسی با هدف ممانعت از هرگونه دخالت در انتخابات 2020 انجام می گردد ولی از نظر این کاربران، ممانعت از انتشار این محتوا، عملاً زنگ خطری برای آزادی بیان رسانه ها بوده و حمله ای نگران نماینده به ارتباطات انسانی محسوب می گردد.

معترضان معتقدند اگر اطلاعات معتبری در خصوص هر یک از کاندیداها وجود داشته باشد، مردم امریکا و دنیا حق دارند بدون در نظر دریافت چگونگی دستیابی به این اطلاعات، از آن مطلع شوند.کمپانی های فناوری حق ندارند ما را از دانستن و بحث درباره یک موضوع منع نمایند. از نگاه آنان فردی که تا این حد به کرسی ریاست جمهوری نزدیک است قطعاً نباید رازی نگران نماینده و دور از چشم مردم داشته باشد.

به همین دلیل یکی از کاربران در توئیتر نوشت: اگر یک هکر می تواند اطلاعات دقیقی درباره دونالد ترامپ یا جو بایدن به دست بیاورد این اطلاعات متعلق به همه مردم امریکاست و هرکسی که کوشش دارد تا این اطلاعات را از ما دور نگه دارد درواقع از ما سرقت می نماید. این مسخره است که هم بر ما حکومت نمایند و هم رازهایی را از ما مخفی نگاه دارند. یکی دیگر از کاربران به انتشار اسناد ویکی لیکس اشاره نموده و در توئیتر نوشته است: سال جاری کاربران نمی توانند اسناد افشاگر را ببینند چون بسرعت حذف می شوند که این خلاف آزادی بیان است.

نشست با مقامات فدرال

علاوه بر یوتیوب، سایر کمپانی های فناوری هم این روزها در تکاپو هستند تا توان خود را برای مقابله با هک و هرگونه مداخله در انتخابات به رخ بکشند. روزنامه نیویورک تایمز به تازگی در گزارشی عنوان نموده است که گوگل، فیس بوک و چند شرکت عظیم دیگر فناوری همکاری ویژه ای را با یکدیگر شروع نموده اند تا انتخابات 2020 امریکا امن تر از سال 2016 برگزار گردد. این گروه قرار است از دخالت های خارجی در انتخابات 2020 ممانعت نمایند، این موضوع در ملاقاتی که به تازگی با مقامات فدرال داشتند عنوان شد.

لازم به ذکر است ابتدا توئیتر و مایکروسافت به فیس بوک و گوگل پیوستند و پس از آن حالا در میان تازه واردان نام بنیادWikimedia و لینکدین نیز دیده می گردد.این کمپانی ها در ملاقات با مقامات فدرال عنوان کردند که تعداد زیادی ناظر محتوا را استخدام نموده و قوانین جدید برای تبلیغات سیاسی و... در نظر گرفته اند که در این میان تنها فیس بوک 35هزارنفر را برای این منظور استخدام نموده است. فیس بوک هم یادآور شد که همه سناریوهای شب انتخابات ازجمله هک و نشت داده ها و اطلاعات را در نظر گرفته و با همکاری سایر کمپانی های فناوری، ظرفیت های پلتفرم ها را برای مقابله با هر اتفاق غیرمنتظره ای، تا به امروز مورد آزمایش قرار داده اند. فیس بوک یادآور شد که درباره شمارش آرا نیز شفاف سازی انجام خواهد شد و کمپانی های فناوری اجازه نمی دهند اتفاق سال 2016 که هنوز هم حرف و حدیث ها بر سر دخالت کشورهای خارجی در آن و حمله به دموکراسی این کشور به وسیله نشت داده ها در پلتفرم های مطرح امریکا ادامه دارد، تکرار گردد.

نیم نگاه

یوتیوب اعلام نموده که اجازه نمی دهد محتوایی با هدف فریب و گمراه کردن کاربران درباره رأی دادن یا ویدئوهایی که به صورت تکنیکی دستکاری شده اند(دیپ فیک) بر بستر این پلتفرم باقی بماند چراکه ممکن است بر تصمیم نهایی کاربران در انتخابات تأثیرگذار باشد

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6642

به "یوتیوب آماج اعتراض کاربران امریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوتیوب آماج اعتراض کاربران امریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید