کوالکام از مودم اسنپدراگون X60 برای گوشی های 5G رونمایی کرد

به گزارش دوست بلاگ، کوالکام که در زمینه مودم های 5G حرف زیادی برای گفتن دارد، ساعاتی قبل از جدیدترین مودم موبایل خود به نام اسنپدراگون X60 رونمایی کرد که نخستین مودم 5G مبتنی بر فناوری ساخت 5 نانومتری محسوب می گردد. گفته می گردد تراشه های A14 اپل و اسنپدراگون 875 مبتنی بر همین فناوری ساخت خواهند بود.

کوالکام از مودم اسنپدراگون X60 برای گوشی های 5G رونمایی کرد

این مودم به دلیل داشتن همین مزیت از لحاظ مصرف انرژی و فراوری گرما نسبت به دیگر مودم ها عملکرد بهتری خواهد داشت. علاوه بر این، این فناوری به شرکت های سازنده اجازه می دهد که تراشه و مودم ها را در اندازه کوچک تری فراوری نمایند و این یعنی گوشی ها برای تعبیه قطعات از فضای بیشتری می توانند استفاده نمایند.

مهم ترین مشخصه مودم های جدید، مربوط به سرعت انتقال داده توسط آن ها است. خوشبختانه مودم اسنپدراگون قرار است بهبود سرعت قابل توجهی برای اینترنت 5G مبتنی بر امواج میلی متری و فرکانس پایین تر از 6 گیگاهرتز به ارمغان بیاورد. به لطف قابلیت تجمع طیف، مودم X60 می تواند سرعت دانلود فرکانس زیر 6 گیگاهرتز را به بالای 5 گیگابیت در ثانیه برساند و در خصوص امواج میلی متری هم سرعت دانلود حدودا 7.5 گیگابیت در ثانیه امکان پذیر می گردد.

قابلیت تجمع طیف به اپراتورهای اجازه می دهد تا فرکانس های مختلفی که به آن ها دسترسی دارند را برای انتقال داده های بیشتر با هم ترکیب نمایند. تجمع طیف نه تنها سرعت بالاتر را امکان پذیر می نماید، بلکه پوشش 5G را هم بهبود می بخشد که در حال حاضر شرکت ها در این زمینه با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می نمایند. اما این قابلیت ها بدون استفاده از آنتن های 5G جدید امکان پذیر نمی گردد و به همین خاطر کوالکام در کنار مودم X60 از آنتن های جدیدی رونمایی نموده است.

آنتن QTM535 می تواند ضخامت گوشی های 5G را کاهش دهد

اهمیت آنتن های 5G نباید دست کم گرفته گردد. نه تنها شرایط ارتباطات گوشی به آنتن ها بستگی دارند، بلکه در طراحی گوشی های هوشمند هم نقش مهمی ایفا می نمایند. بیشتر گوشی های 5G از سه یا چهار ماژول آنتن استفاده می نمایند تا فارغ از نحوه در دست دریافت گوشی، کاربران بتوانند از ارتباطات باثبات بهره ببرند. این آنتن ها در لبه بدنه قرار می گیرند و به همین خاطر اندازه آن ها در زمینه ضخامت گوشی تاثیر زیادی دارند. اما کوالکام می گوید که پیروز شده ماژول آنتن QTM535 را با ضخامت کمتری بسازد. البته این شرکت هنوز عدد و رقم مشخصی در خصوص اندازه ماژول موردنظر اعلام ننموده است.

مودم اسنپدراگون X60 و قطعات مربوط به آن در تعداد زیادی از پرچم داران اندرویدی سال 2021 مورد استفاده قرار می گیرند. طبق اعلام کوالکام، این قطعات در سه ماهه نخست سال 2020 برای خریداران ارسال خواهد شد.

منبع: Phone Arena

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3388

به "کوالکام از مودم اسنپدراگون X60 برای گوشی های 5G رونمایی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "کوالکام از مودم اسنپدراگون X60 برای گوشی های 5G رونمایی کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام از مودم اسنپدراگون X60 برای گوشی های 5G رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید