کشف قبرهای 500 ساله در بولیوی

به گزارش دوست بلاگ، کشف گورهای 500 ساله در بولیوی راهی برای شناخت بهتر اینکاها

همانطور که می دانید یکی از هیجان انگیزترین اتفاق هایی که در زمینه گردشگری رخ می تواند بدهد کشف جاذبه ها و آثار تاریخی است که به وسیله کارشناسان و محققان باستان شناسی انجام می گیرد. این بار اتفاق هیجان انگیزی که در این زمینه اتفاق افتاده کشف گورهای 500 ساله به همراه آثاری بر روی آن ها متعلق به امپراطوری اینکاها در بولیوی می گردد. این کشف می تواند به شناخت بهتر تمدن اینکاها یاری فراوانی بکند. در ادامه این خبر می توانید همراه با مجله گردشگری خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره کشف گورهای 500 ساله در بولیوی خدمتتان اطلاعات لازم را بدهیم.

کشف قبرهای 500 ساله در بولیوی

همانطور که در بالا گفتیم با توجه به فعالیت هایی که اخیرا کارشناسان و فعالان حوزه باستان شناسی انجام داده اند توانسته اند به کشف گورهای 500 ساله بولیوی ها دست پیدا نمایند که در 20 کیلومتری شهر لاپاز قرار گرفته است. این کشف می تواند در شناخت بهتر سلسله اینکاها یاری بسزایی بکند چرا که بر روی آن ها آثاری از این سلسله حکومتی نیز وجود داشته است.

بر اساس تحقیقات اجرا شده این گورها به بیش از یکصد نفر از افراد متعلق به تمدنی بومی تعلق دارد این افراد به همراه بیش از 30 قطعه ظرف مورد استفاده در قبیله اینکا در این گورها دفن شده اند.

یکی از اساتید باستان شناسی به نام جدو ساگارناگا در دومین دانشگاه قدیمی بولیوی با آنالیز هایی که در این خصوص انجام داده نیز گفته است که :

این ظروف، دست نخورده و اینکایی است.

بعلاوه پیش بینی می گردد که بر اساس پژوهش های اجرا شده این گورهای 500 ساله به وسیله مردمان پاکاجس ساخته شده است. شهرهایی که این افراد در آن زندگی می کردند نیز در اواخر سده پانزدهم به اشغال اینکاها عایدی.

با توجه به آن چه که جولیو کاندوری باستان شناس بولیویایی گفته است:

این کشفیات می تواند موید هویت و فرهنگ ایناکاها باشد و نشان می دهد که نه تنها اینکاها از نفوذ بالای برخوردار بودند بلکه مردمان دیگر نیز از چنین نفوذی بهره می بردند.

در ادامه این خبر وزیر فرهنگ بولیوی در خصوص کشف گورهای 500 ساله نیز گفته است که این گورهای یکی از آثار بی سابقه ای است که در این سرزمین پیدا شده است. حفر این گورستان های از ماه ها پیش در این شهر شروع شده بود اما خبر کشف آن را نیز هم اکنون تصمیم گرفتیم که در خبرگذاری های منتشر کنید.

در این گورها به غیر از استخوان انسان نیز بیش از 150 مورد از اقلام برنزی و بعلاوه گردن بندها، دستبندها و زیورآلاتی برای موهای زنان نیز پیدا شده است که هر کدام می توانند برای شناخت این قوم بسیار بسیار تاثیر گذار باشند.

با توجه به گفته های باستان شناسان این مکان های در گذشته به علت جنگ هایی که اتفاق افتاده نیز مورد غارت گرفته است، اما با کشف این گورها اطلاعات جالبی درباره طبقات اجتماعی مردان و زنان در آن موقع ها نیز بدست آمده است. قابل توجه است که این آثار کشف شده به یک مرکز باستان شناسی انتقال یافته تا مطالعات بیشتری روی آنها صورت گیرد و سپس به موزه ای در شهر ویاچا در بولیوی منتقل خواهد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13161

به "کشف قبرهای 500 ساله در بولیوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قبرهای 500 ساله در بولیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید