کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران: من لرستانی ام

به گزارش دوست بلاگ، کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران: با همه احترامی که برای مردم خوب استان سمنان و شهرستان شاهرود قائلم، اما لرستانی ام.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران: من لرستانی ام

خبرنگاران لرستان-پیغام عالیخانی چگنی؛ بیش از 80 سال پیش، شخصی به نام منوچهر مظفری در یک خانواده سرشناس و ورزش دوست، در خرم آباد دیده به جهان گگردد.

او دوران ابتدایی تا ششم خود را در خرم آباد با موفقیت پشت سر گذاشت و در سال 1336 در آزمون آموزشگاههای درجه داری ارتش پذیرفته شد و به جمع ارتشیان پادگان بدرآباد خرم آباد پیوست.

در آن موقع شخصی به نام سروان علی حجت که بنیانگذار ورزش بوکس در خرم آباد بود و در پادگان بدرآباد خدمت می کرد، این رشته ورزشی را به نظامیان آموزش می داد.

از شاگردان زنده یاد حجت، میتوان به تیمور بردبُر، محسن زهره معروف به آدینه زهره، منوچهر مظفری، مظاهر آزادی، نصرالله رضایی و جمعی دیگر اشاره نمود که این افراد بعدها موجب رونق و شکل گیری این ورزش قدرتی در استان شدند.

منوچهر مظفری که در جوانی بسیار قدرتمند بود و کمتر بوکسوری توان مبارزه با او را داشت و نایب قهرمانی ارتش های ایران را در پرونده خود دارد، بسیار با اخلاق و متواضع بود.

او پس از مدتی به شهرستان شاهرود از توابع استان سمنان منتقل و در سال 1361 بازنشسته می گردد.

حاصل زندگی این پهلوان و قهرمان خرم آبادی ، چندین پسر و دختر است که فرزندان پسر او همچون تورج، ایرج، بابک و مصطفی از قهرمانان و مربیان بنام ورزش، بالاخص والیبال هستند.

در این راستا، مصاحبه با کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران و تهیه گزارش از خدمات و دیدگاه های او بیش از آنکه جالب و درخور توجه باشد، غرور آفرین بود.

ایرج مظفری فرزند چهارم (پسر دوم) پهلوان منوچهر مظفری، 9 دی 1347 در خیابان مولوی خرم آباد دیده به جهان گگردد او که تا 3 سالگی در خرم آباد زندگی کرده است ،ورزش های همچون تکواندو ، بوکس،هندبال و دروازه بانی فوتبال را تجربه کرده و در نهایت توسط ناصر قاسمی به والیبال روی می آورد و خیلی سریع کاپیتان تیم ملی ایران در رشته والیبال می گردد .

از عناوین ایرج مظفری می توان به :

2 سال کاپیتان تیم ملی جوانان ایران، 2 سال کاپیتان تیم ملی ب ایران

چهار سال و نیم کاپیتان تیم ملی بزرگسالان ایران ،

بیش از 7 سال نفر اول والیبال کشور، مربی تیم های ملی ایران در سطوح مختلف نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان.

مربی و یاری اول تیم ملی نوجوانان دختران در مسابقات آسیایی و پرورش شاگردانی همچون جواد معنوی نژاد که در تیم ورونای ایتالیا بازی می نماید اشاره نمود.

لازم به ذکر است سرمربیگری تیم ملی نوجوانان ایران که منجر به قهرمانی در آسیا و چهارمی جهان شد، آخرین مسوولیت ورزشی این دلاور خرم آبادی در ایران بود.

ایرج مظفری در پاسخ به اینکه برخی از سایت ها، خبرگزاری ها و منابع اینترنتی وی را اهل شاهرود می دانند، گفت: با همه احترامی که برای مردم خوب، فهیم، با اخلاق و دو ست داشتنی شهر شاهرود قائل هستم اما من لرستانی و اهل خرم آبادم و به اقتضای شغل پدرم در آنجا زندگی کرده ام.

وی اعلام کرد: درست است که سال های زیادی در خرم آباد زندگی نکرده ام ، اما تا ابد خون ام به لرستان و خرم آباد می جوشد و مردم داری لری ، صداقت لری، شهامت و غیرت لری را در وجود خود می بینم و در هر جای جهان که باشم عِرق خاصی به لرستان دارم.

ایرج مظفری کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران که بیش از دو سال است در ونکوور کانادا زندگی می نماید و ثمره زندگیش دو فرزند به نام های احتیاج 12 ساله و یزدان 9 ساله می باشد، یادآور شد: در کانادا با 11 نفر کار باشگاه داری در رشته والیبال را آغاز کردم و هم اکنون بیش از 90 نفر شاگرد دارم و خوشحالم که بیشتر شاگردانم ایرانی هستند.

وی اعلام کرد: در سال 96 با عضویت در تیم پیشکسوتان کانادا در گروه سنی 45 تا 50 در مسابقاتی در آمریکا توانستیم به مقام دوم دست پیدا کنیم.

مظفری در ادامه اضافه نمود: ماه آینده نیز برای شرکت در یک تورنمنت به دالاس آمریکا می رویم، اما این بار در گروه سنی 50 تا 55 برای کشور کانادا بازی می کنم.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال در خاتمه خطاب به همشهریان و هم استانی های خود، گفت: همیشه از کشور کانادا با دوستم پیغام عالیخانی چگنی در ارتباط بوده و از دور جویای احوال استانم هستم. متاسفانه یکی از مسائلی که همیشه آزارم می دهد، معضل بیکاری در لرستان است.

مظفری اعلام کرد: امیدوارم روزی بتوانم برای دیارم لرستان، گامی در خور توجه بردارم.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4532

به "کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران: من لرستانی ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال ایران: من لرستانی ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید