چرا بانک ها پول سهام عدالت را کم واریز نموده اند؟ ، آیا مردم به پولشان می رسند؟

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بعضی از سهامداران سهام عدالت که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب نموده اند و در روزهای ششم تا 13 خرداد ماه به بانک ها مراجعه نموده اند نسبت به وجه واریزی برای فروش 30 درصد از سهامشان معترض هستند.

چرا بانک ها پول سهام عدالت را کم واریز نموده اند؟ ، آیا مردم به پولشان می رسند؟

سهامداران از بانک های مختلف نسبت به مبلغ واریز شده برای فروش سهام عدالت شاکی هستند اما بیشترین اعتراض ها به بانک کشاورزی است.

مشتریان بانک کشاورزی مدعی هستند که این بانک برای فروش 30 درصد از سهام عدالت فقط حدود 300 هزار تومان پول واریز نموده است که برخی از این اظهارات را در این جا می خوانید:

سهام منم 532هزارتومن بود که ازطریق بانک کشاورزی اقدام به فروشش کردم امروز برام 347هزار تومن واریزکردن بخدا من فک میکردم که حداقل سهام خودم وخانومم 4میلیون به بالا میشه پیش پیشم خرجش کردم الان چکارکنم من

سهام من 520 است چرا بانک کشاورزی به جای 30/.امروز فقط 347هزار واریز کردن لطفا اگه کسی میدونه قضیه چیه راهنمای کنن

خواهش می کنم هر جوریه پیگیری کنید این یه مورد بانک کشاورزی رو فقط ، خواهش می کنم ، برای سهام یک میلیونی که همه بانک ها نزدیک 4 میلیون ریختن ، بانک کشاورزی 500 هزار تومان ریخته

سهام عدالتم تو برگه یه میلیونه و تو سایت هم یه میلیونه بانک کشاورزی 650هزار داده این کجا عدالته

شرح بانک کشاورزی چیست؟

در این خصوص حیدر سلیتی، مدیر عامل کارگزاری بانک کشاورزی به خبرنگاران گفت: مبلغ واریز شده که مشتریان نیز نسبت به آن معترض هستند فقط پول فروش یک سهم است و همه 30 درصد سهام عدالت را شامل نمی گردد.

وی اضافه کرد: ما همه این 30 درصد از سهام عدالت را برای همه سهامدارانی که به بانک کشاورزی درخواست فروش داده اند فروخته ایم، اما شرکت سپرده گذاری مرکزی فایل واریزی سهام عدالت را به صورت تجمیعی برای ما ارسال می نمایند و به صورت فرد به فرد نیست.

سلیتی در مورد فرایند فروش سهام عدالت به وسیله کارگزاری بانک کشاورزی گفت: در روز 12 خرداد از 36 نماد بورسی حاضر در سبد سهام عدالت فقط یک سهم را فروختیم که این نماد شرکت مخابرات است. مبلغ این فروش 10 میلیارد و 900 میلیون تومان بود که دیروز به حساب 29 هزار و 532 نفر متقاضیان واریز شد.

مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی ادامه داد: در روز 13 خرداد ماه 37 میلیارد و 200 میلیون تومان از سهام عدالت فروخته شد که تجمیعی از چند نماد بود و قرار است فایل تایید شده آن در روز شنبه هفته آینده به ما بدهند که تا آخر وقت شنبه هفته آینده برای متقاضیان فروش سهام عدالت(29 هزار و 532 نفر) واریز خواهد شد.

وی بیان کرد: در روز 18 خرداد ماه نیز حدود 34 میلیارد تومان سهام عدالت فروخته شده که شرکت سپرده گذاری مرکزی به ما قول داده که فایل آن را در روز یکشنبه هفته آینده بدهد که براساس فایل تایید شده به حساب متقاضیان واریز گردد؛ با این حساب کارگزاری بانک کشاورزی حدود 84 میلیارد تومان از سهام عدالت مشتریان خود را فروخته است.

به هر سهامدار چقدر می رسد؟

پیش از این که بازار سهام به فرایند صعودی برگردد، برآورد شده بود که 30 درصد سهام عدالت برای سهام یک میلیون تومانی معادل چهار میلیون و 800 هزار تومان و برای سهام 500 هزار تومانی حدود دو میلیون و 500 هزار تومان است.

بانک کشاورزی سهام عدالت مشتریان خود را به چه قیمتی فروخته است؟

سلیتی در این خصوص گفت: پول حاصل از فروش 30 درصد از سهام عدالت برای سهامدارانی که سهام یک میلیون تومانی دارند حدود چهار میلیون و برای سهامدرانی که سهام 500 هزار تومانی دارند بیش از دو میلیون تومان شده است.

مسئولان دیگر بانک ها چه می گویند؟

در این خصوص امیر لعلی، مدیر روابط عمومی بانک صادرات نیز در پاسخ به توییت سردبیر خبرنگاران مبنی بر اعتراض سهامداران به مبلغ واریزی بانک ها نوشت: در این مورد می توانیم همگی اطلاع رسانی کنیم. کارگزاری ها سبد سهام عدالت را برای فروش می گذارند. به دلیل بورسی نبودن برخی سهام، عدم تقاضا برای برخی سهم ها و… فروش 30 درصد پرتفوی در یک مرحله وجود ندارد، بنابراین واریزی سهامداران در چند مرحله و در روزهای مختلف صورت می گیرد.

وی ادامه داد: دلیل شفاف و واضحی داره. بانک ها باید 30 درصد پرتفوی افراد را بفروشند. همه پرتفوی دفعتا فروش نمیره. مثلا فرض کنید 30 درصد تعداد همه سهام باشه. همه سهام تقاضا نداره یا تعدادی بورسی نیستند. بنابراین بخش به بخش فروخته می گردد و تدریجی پول ها در چند مرحله واریز میشه

یکی از مخاطبان هم از واریز 270 هزار تومان از سوی بانک ملت بابت فروش سهام عدالت خبر داده است که به نظر می رسد پاسخ در اظهارات مدیر روابط عمومی بانک صادرات و مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی باشد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5565

به "چرا بانک ها پول سهام عدالت را کم واریز نموده اند؟ ، آیا مردم به پولشان می رسند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بانک ها پول سهام عدالت را کم واریز نموده اند؟ ، آیا مردم به پولشان می رسند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید