پیکاپ جدید پژو؛ شیر غول پیکر فرانسوی!

به گزارش دوست بلاگ، وب سایت پدال - شاهین احمدزاده: شاید پژو در کلاس پیکاپ ها بازیگر مطرحی نباشد، اما بعضی اسب های کاری قابل اعتنا را فراوری نموده است. از جمله این خودرو ها می توان به پیکاپ های 404 و 504 و همچنین هوگار و مدلی با نام ساده پیکاپ اشاره نمود که حدود سه سال پیش در آفریقا عرضه شد. این خودروساز فرانسوی پیکاپ یک تنی جدیدی با نام لندترک را معرفی نموده و در کوشش است آن را روانه بازار های آمریکای لاتین و آفریقا کند.

پیکاپ جدید پژو؛ شیر غول پیکر فرانسوی!

اما ریشه این پیکاپ به کجا بازمی شود؟ لندترک حاصل همکاری پژو و چانگان چین است. این خودرو بر پایه پلتفرم جدیدی شکل گرفته که در چانگان کایچنگ F70 نیز بکار رفته است.

لندترک از زبان طراحی خاص پژو استفاده نموده و در سه فرم بدنه تک کابین، دو کابین و شاسی عرضه خواهد شد. پژو می گوید لندترک با نسخه های اسب کاری و چندمنظوره و همراه با طیف متنوعی از وسایل جانبی خاص حرفه ای ها و خانواده ها فراوری خواهد شد. هر سه نسخه لندترک پهنای 1.92 متری، طول 5.39 و 5.33 متری برای مدل های تک و دو کابین دارند.

پژو لندترک تا به امروز تست هایی به مسافت بیش از 2 میلیون کیلومتر را در آب وهوای گوناگون پشت سر گذاشته و می تواند حداکثر ظرفیت بارگیری 1.2 تنی و یدک کشی 3 تنی داشته باشد. مدل تک کابین اسب کاری بدون سپر عقب عرضه خواهد شد و بنابراین درب پشتی آن توانایی باز شدن تا 180 درجه را خواهد داشت. ارتفاع بعضی مدل های این پیکاپ از سطح زمین نیز به 235 میلی متر می رسد.

لندترک به صورت تک و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد و در بطن آن نیز پیشرانه 2.4 لیتری بنزینی با قدرت 210 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون متر قرار خواهد گرفت. این نیرو به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی گترگ یا پانچ اتوماتیک به چرخ ها منتقل خواهد شد. گیربکس اتوماتیک دارای سه حالت اسپورت، اکو و انفرادی است. همچنین یک پیشرانه 1.9 لیتری دیزلی با خروجی 150 اسبی و گشتاور 350 نیوتون متری هم وجود خواهد داشت، اما این پیشرانه فقط با گیربکس دستی جفت خواهد شد.

پژو می گوید نسخه دوکابین دیفرانسیل عقب این پیکاپ 1950 کیلوگرم وزن دارد، اما وزن مدل دوکابین چهار چرخ محرک با گیربکس دستی به 2030 کیلوگرم می رسد. همچنین سنگین ترین نسخه لندترک مدل دوکابین دو دیفرانسیل با گیربکس دستی است که وزنش به 2060 کیلوگرم می رسد.

سریع ترین نسخه این پیکاپ فرانسوی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 11.2 ثانیه ای را ثبت خواهد نمود و حداکثر سرعت 177 کیلومتر در ساعتی خواهد داشت.

وقتی قدم به داخل کابین بگذارید شاهد قطعات برگرفته از سایر محصولات پژو خواهید بود. از جمله این قطعات می توان به فرمان دو پره متعلق به 3008 و صفحه لمسی 10 اینچی 508 اشاره نمود. بی شک لندترک دارای یکی از بهترین کابین ها در کلاس پیکاپ ها بوده و می توان در بخش جلو دو جایگاه مستقل یا یک جایگاه نیمکتی سه نفره را سفارش داد.

محصول جدید پژو از تجهیزات زیادی برخوردار است که از جمله آن ها می توان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه، چراغ های جلو و عقب LED، چهار دوربین از جمله دوربین آفرود، سیستم های ایمنی همچون دستیار یاری به حرکت در سربالایی، 6 کیسه هوا و هشدار خروج از جهت اشاره نمود.

پژو اعلام نموده این خودرو در اروپا عرضه نخواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: برترین ها
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5707

به "پیکاپ جدید پژو؛ شیر غول پیکر فرانسوی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ جدید پژو؛ شیر غول پیکر فرانسوی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید