پویش دانشجویی زندگی، دست کمک گر توست... برای مقابله با بیماری کرونا راه اندازی شد

به گزارش دوست بلاگ، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از راه اندازی پویش دانشجویی زندگی، دست یاریگر توست... به منظور یاری به مقابله با بیماری کرونا اطلاع داد.

پویش دانشجویی زندگی، دست کمک گر توست... برای مقابله با بیماری کرونا راه اندازی شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری با اعلام این خبر اضافه کرد: از آنجا که شیوع بیماری کرونا در شرایط کنونی موجب بروز یکی از بزرگترین چالش ها و مخاطرات اجتماعی در بیش از چهل کشور جهان و از جمله کشور ما شده است ،غلبه بر این بیماری علاوه بر بهره گیری از ظرفیت های درمانی، نیازمند تقویت زیر ساخت های اجتماعی است.

وی تقویت امید، اعتماد و همبستگی را از مهم ترین ملزومات اجتماعی برای فائق آمدن بر این چالش مطرح کرد و اعلام نمود: دانشگاه به عنوان موتور محرک اجتماع نقش به سزایی در تقویت بنیان های اجتماعی داشته و می تواند در کاهش این قبیل تلاطم ها ایفای نقش نماید.

غفاری ایجاد آرامش، پرهیز از بروز استرس و فشار های روحی و جلوگیری از انتشار شایعات ضمن اطلاع رسانی دقیق و به هنگام را در مقابله با این بیماری ضروری دانست و تأکید کرد: این عوامل به همراه کوشش های درمانی می تواند جامعه ما را از این چالش خطیر عبور دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ضمن تشکر از خدمات ارزشمند و ماندگار کادر پزشکی، پرستاری و دست اندرکاران حوزه سلامت کشور گفت: دانشگاه ها و کنش گران دانشگاهی نیز در راستای ایفای مسؤلیت اجتماعی خود در قبال جامعه می بایست وارد عمل شده و به یاری این عزیزان بشتابند.

غفاری ادامه داد: در این راستا پویش دانشجویی زندگی، دست یاریگر توست... با همراهی تمامی کنش گران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها راه اندازی می گردد.

وی هدف از ایجاد این پویش بزرگ را مشارکت و یاری رساندن دانشگاهیان در کاهش عوارض اجتماعی این بیماری عنوان نمود و اضافه کرد: رشد عقلانیت جمعی به وسیله افزایش آگاهی های عمومی، تقویت همبستگی اجتماعی و پرهیز از اقدامات متعارض و موازی با سیاستگذاران و دست اندرکاران این موضوع، ارتقای امید و نشاط اجتماعی در شرایط پر استرس کنونی به وسیله ایجاد آرامش در جامعه، ترویج فرهنگ یاری رسانی به وسیله پیگیری اقدامات پیشگیرانه و آموزش های خود مراقبتی و نیز در صورت لزوم مشارکت در خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به شهفرایندان از کار ویژه های این پویش دانشجویی به شمار می فرایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه پیروز این قبیل پویش ها در موضوعات اخیر به ویژه در سیل ابتدای امسال ابراز امیدواری کرد: همه با یاری یکدیگر و در کنار کوشش های خستگی ناپذیر کادر درمانی بتوانیم هر چه زودتر و در آستانه عید نوروز بار دیگر بر این مشکل غلبه پیدا کنیم.

غفاری در سرانجام از کلیه کنش گران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها اعم از مجموعه های دانشجویی، کانون های فرهنگی، انجمن ها علمی، تشکل های اسلامی، نشریات دانشجویی، معاونان و مدیران فرهنگی دانشجویی، استادان مشاور فرهنگی و کارشناسان فرهنگی که همیشه همراه حرکت فرهنگی دانشگاه ها هستند دعوت کرد تا با پیوستن به این پویش بزرگ در ریشه کنی این بیماری مؤثر باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3746

به "پویش دانشجویی زندگی، دست کمک گر توست... برای مقابله با بیماری کرونا راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پویش دانشجویی زندگی، دست کمک گر توست... برای مقابله با بیماری کرونا راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید