پروتکل های بهداشتی در پروازهای ترکیه

به گزارش دوست بلاگ، از آن جایی که از 11 مرداد 1399، فرودگاه های ترکیه ، پروازهای جهانی خود را آغاز می کنند، پروتکل هایی جهت سلامت بیشتر جان مسافران در برابر بیماری کرونا در نظر گرفته شده است که با رعایت آن ها، امید است از انتقال این بیماری در جهان، پیشگیری شود.

پروتکل های بهداشتی در پروازهای ترکیه

سلامت کارکنان فرودگاه در اولویت اول

پیش از هر چیزی باید کارکنان فرودگاه، در سلامت کامل باشند تا از انتشار بیماری به کشورهای مختلف پیشگیری شود. تمامی کارکنان موظف اند علاوه بر انجام تست های پزشکی مربوط به کرونا، با وسایل بهداشتی همچون ماسک، دستکش، شیلد محافظت صورت و عینک ایمنی در فرودگاه حضور داشته باشند. با این که استفاده هشت ساعته از این تجهیزات کار دشواری است اما در هر شیفت کاری، کارکنان موظف اند بدون کنار گذاشتن این وسایل، به کار خود ادامه دهند.

ضدعفونی کردن فرودگاه

تمامی بخش های فرودگاه اعم از صندلی ها، کف زمین، سطوح و وسایل مختلف، باید با محلول های ضد عفونی کننده مرتبا ضدعفونی شوند. مسئولین فرودگاه موظف اند تا به طور مرتب، با کمک وسایل بهداشتی و محلول های ضدعفونی، محیط را از ویروس کویید 19 پاکسازی کنند.

نصب دوربین های کنترل حرارتی

برای این که سلامت کارکنان تایید شود، در ورودی های مربوط به کارکنان فرودگاه، دوربین های حرارتی نصب شده است تا در صورت وجود تب بالا، این افراد شناخته شوند و از جمعیت جدا شوند. همچنین اگر کسی دچار سرفه و تنگی نفس باشد و علائم مربوط به کویید 19 را داشته باشد، باید به بخش سلامت فرودگاه منتقل شود تا تحت مراقبت های ویژه قرار گیرد.

محل استراحت کارکنان فرودگاه نیز، به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا، در مکانی کاملا محافظت شده و جدا از مسافرین، در نظر گرفته شده است تا این کارکنان، تماس مستقیمی با مسافران نداشته باشند.

رعایت فاصله اجتماعی در فرودگاه

از دیگر اقدامات مهمی که در فرودگاه های ترکیه در نظر گرفته شده است، فاصله هر فرد با فرد دیگر حداقل 1 متر است. این فاصله در رستوران ها و بخش های دیگری که به طور معمول دورهمی های مردمی رخ می دهد نیز باید انجام شود. هوای محیط نیز با کمک تصفیه کننده هوا، باید در جریان باشد تا هوای تازه به داخل ساختمان راه پیدا کند. تمامی مسافران موظف اند تا از محلول های ضدعفونی کننده دست، قبل و بعد از ورود به فرودگاه و دریافت وسایل خود، استفاده کنند.

اقدامات بهداشتی در داخل هواپیما

دیگر خبری از مجلات و بروشورهای شرکت های هواپیمایی در صندلی های هواپیما نیست. به طور کلی هر چیزی که باعث شود مسافران دست به دست کنند و امکان ابتلا به بیماری کرونا را افزایش دهد، از داخل هواپیما حذف شده است.

صندلی ها نیز، به گونه ای پر می شوند که فاصله کافی با مسافرین دیگر را داشته باشند. صندلی مسافرینی که مقابل خدمه هواپیما هستند، باید خالی باشد. سوار شدن مسافرین نیز، با رعایت فاصله اجتماعی انجام می شود.

بارهای دستی و ساک ها به غیر از کیف زنانه و کیف سامسونت و وسایل های مربوط به بچه ها، نباید به داخل هواپیما آورده شوند. کیف لپ تاپ نیز، برای ورود به داخل هواپیما مانعی ندارد.

رعایت بهداشت بچه ها در هواپیما

همه بچه ها بالای 2 سال موظف اند از پوشش پارچه ای به عنوان ماسک استفاده کنند. بچه ها زیر 2 سال، به علت احتمال خفگی، نیازی به استفاده از ماسک ندارند. تمامی مسافرین باید ماسک خود را در طول پرواز استفاده کنند. تنها در زمان ساعات صرف وعده غذایی می توانند ماسک را بردارند. وعده های غذایی نیز در پروازهای زیر 2 ساعت، به مسافرین داده نمی شود.

نحوه خوردن غذا در هواپیما

از آن جایی که رعایت بهداشت در طول پرواز با توجه به عدم جریان هوا در داخل کابین، اهمیت دارد، برای خوردن غذا، می بایست در هنگام خوردن غذا، مسافرینی که کنار هم قرار دارند، هم زمان با یکدیگر غذا نخورند. چرا که قرار است ماسک برداشته شود و هر مسافر باید منتظر باشد تا مسافر کناری اش، غذای خود را تمام کند و بعد از قرار دریافت ماسک روی صورت مسافر، غذای خود را میل کند.

با مسافرین متخلف چه برخوردی خواهد شد؟

متاسفانه هنوز هم افرادی هستند که ویروس کرونا را جدی نگرفته اند و گمان می کنند، مصونیت کامل دارند. اگر به هر دلیلی از قوانین وضع شده، سرپیچی شود، با مسافرین متخلف، برخورد جدی خواهد شد و حتی مسافرین همراه آن ها نیز، اجازه ورود به داخل فرودگاه را ندارند. همه مسافرین، یا باز می گردند و یا قرنطینه خواهند شد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: سفرمی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5745

به "پروتکل های بهداشتی در پروازهای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروتکل های بهداشتی در پروازهای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید