واکنش چین به اوضاع نگران کننده در افغانستان

به گزارش دوست بلاگ، ایرنا نوشت:سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ناآرامی ها در افغانستان در پی خروج نظامیان آمریکایی گفت: ایالات متحده به اسم بزرگترین عامل خارجی تأثیرگذار بر مسئله افغانستان، مسئولیت غیرقابل انکاری در قبال شرایط کنونی افغانستان برعهده دارد.

واکنش چین به اوضاع نگران کننده در افغانستان

جائو لی جیان روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: ارتش آمریکا باید با روشی مسئولانه خارج گردد تا در این دوره گذار، ثبات اوضاع افغانستان تامین گردد تا از ایجاد ناآرامی و رنج بیشتر برای مردم افغانستان به وسیله نیروهای تروریستی و صدمه زدن به صلح و ثبات منطقه جلوگیری گردد.

گزارش ها حاکی است از ابتدای سال جاری درگیری های داخلی در افغانستان تشدید شده، حملات تروریستی بطور مستمر اتفاق افتاده و اوضاع امنیتی این کشور پیچیده تر شده است.

جائو گفت: 20 سال پیش، ایالات متحده به نام مبارزه با تروریسم نیروهای خود را به افغانستان اعزام کرد در حالی که علیه سازمان القاعده و طالبان می جنگید. همزمان تلفات جانی سنگین بر غیرنظامیان افغانستان تحمیل کرد و حالا که 20 سال گذشته، اوضاع امنیتی در افغانستان هنوز پیچیده و وحشتناک است. مساله تروریسم هنوز حل نشده است اما آمریکا ناگهان تصمیم گرفته نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

گروه طالبان از دو ماه پیش تا به امروز، براساس گزارش های میدانی بیش از 60 شهرستان در استان های مختلف افغانستان را همزمان با شروع خروج نظامیان خارجی تصرف نموده و یا در بعضی از آنها همچنان شدیدا با نیروهای دولت درگیر است.

طالبان روز گذشته در ادامه حملات خود با تصرف 6 شهرستان در استان های بلخ، قندوز و اورزگان با عبور از کمربند امنیتی شهر مزارشریف، عکسی از دروازه ورودی این شهر در فضای مجازی منتشر کرد که باعث نگرانی مردم این شهر شده است.

23311

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10656

به "واکنش چین به اوضاع نگران کننده در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به اوضاع نگران کننده در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید