واشنگتن پست افشا کرد: آمریکا میخواهد مجددا بمب اتم آزمایش کند

به گزارش دوست بلاگ، ایسنا نوشت: اعضای دولت واشنگتن گزینه انجام نخستین آزمایش اتمی آمریکا از سال 1992 میلادی را آنالیز نموده اند؛ اقدامی که بیانگر تغییر رویکرد از توقف چندین ساله انجام چنین آزمایشاتی است.

واشنگتن پست افشا کرد: آمریکا میخواهد مجددا بمب اتم آزمایش کند

به گزارش پایگاه خبری هیل، یکی از مقامات ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دو تن از مقامات مطلع به این مساله به روزنامه واشنگتن پست گفتند، صحبت ها درباره این مساله در نشست روز آدینه مقامات ارشد آژانس های امنیتی مطرح شد. این مکالمات در واکنش به اتهاماتی دال بر اینکه روسیه و چین در حال اجرا آزمایشات اتمی هستند صورت گرفت اگرچه هیچ سند و مدرکی برای اثبات این ادعاها وجود ندارد.

یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ به روزنامه واشنگتن پست گفت: اگر به روسیه و چین، دو دشمن اصلی آمریکا نشان دهیم که کشورمان می تواند با سرعت یک آزمایش اتمی انجام دهد، این اقدام به واشنگتن اهرم فشاری برای دستیابی به یک توافق اتمی سه جانبه می دهد.

نشست روز آدینه به هیچ نتیجه ای درباره انجام یک آزمایش اتمی نرسید اما ظاهرا گفت وگوها درباره انجام یک آزمایش اتمی ادامه دارد. با این حال مقامات در این زمینه به شدت با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

آمریکا از سال 1992 میلادی هیچ آزمایش اتمی انجام نداده است.

این در حالی است که کاخ سفید و شورای امنیت ملی آمریکا هنوز در رابطه با این گزارش هیچ اظهار نظری ننموده اند.

نگرانی ها درباره پیامدهای این آزمایش به ویژه تاثیرات محیطی و بهداشتی اش منجر به امضای پیمان منع جامع آزمایش های هسته ای از سوی 184 کشور دنیا شد. اما آمریکا این پیمان را تصویب ننموده است.

اگرچه قدرت های عظیم دنیا علی رغم عدم تصویب این پیمان توسط آمریکا از آن پیروی می نمایند، اما واشنگتن مسکو و پکن را به انجام آزمایشات کم توان یا زیرزمینی متهم نموده است؛ اتهاماتی که روسیه و چین آنها را رد نموده اند.

310 310

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5155

به "واشنگتن پست افشا کرد: آمریکا میخواهد مجددا بمب اتم آزمایش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست افشا کرد: آمریکا میخواهد مجددا بمب اتم آزمایش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید