هند سامانه دفاع هوایی از آمریکا می خرد

به گزارش دوست بلاگ، در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به هند، قرارداد فروش سامانه دفاع هوایی آمریکا به دهلی نو نهایی شد.

هند سامانه دفاع هوایی از آمریکا می خرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به هند، وزارت خارجه آمریکا با فروش سیستم های یکپارچه تسلیحات دفاع هوایی به دهلی نو به ارزش 1.867 میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هند پیشتر و در سال 2018 نیز قراردادی را با روسیه برای خرید 5 سامانه دفاع موشکی اس-400 امضا کرده بود.

این در حالی است که هند خود نیز در حال توسعه سامانه دفاع هوای بالستیک بوده و علاوه بر آن خواستار خرید سامانه تسلیحاتی دفاع هوایی یکپارچه از آمریکا بوده که روز 10 فوریه (20 بهمن) مورد تایید وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

هند معتقد است با وجود تهدیدات از سوی پاکستان و همچنین هند، خرید سامانه دفاع هوایی از آمریکایی، پیشرفت چشمگیری در زمینه دفاع هوایی این کشور به شمار خواهد آمد.

راجیو نایان کارشناس مسائل دفاعی گفت که با وجود آنکه هند دارای سامانه های دفاع موشکی بالستیک و هوایی است اما همچنان خلأهایی وجود دارد و سامانه اس-400 و سامانه های دفاع هوایی آمریکا این شکاف را کاهش خواهند داد.

پیشتر رسانه های هندی گزارش داده بودند که برنامه دفاع هوایی داخلی این کشور تکمیل شده و طی سه تا چهار سال آینده در دهلی نصب خواهد شد تا پایتخت هند را از موشک های هسته ای و متعارف حفظ کند.

.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3324

به "هند سامانه دفاع هوایی از آمریکا می خرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند سامانه دفاع هوایی از آمریکا می خرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید