نقاشی صحنه شکار 40 هزار ساله اندونزی در خطر نابودی ، تاثیر مخرب سیمان سازی بر غار ماقبل تاریخ

به گزارش دوست بلاگ، محققان معتقدند، نقاشی چند ده هزار ساله ای که روی دیوار غاری در جزیره سولاوسی اندونزی واقع شده است، در خطر نابودی است.

نقاشی صحنه شکار 40 هزار ساله اندونزی در خطر نابودی ، تاثیر مخرب سیمان سازی بر غار ماقبل تاریخ

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، در ماه دسامبر گروهی از باستان شناسان از کشف سنگ نگاره ای باستانی که یک صحنه شکار را به تصویر می کشد و حدود 40 هزار سال قدمت دارد، در غاری در اندونزی خبر دادند. حالا دانشمندان معقدند، این سنگ نگاره ارزشمند در شرایطی آسیب پذیری واقع شده است و به دلیل فعالیت های یک کمپانی سیمان سازی، در خطر نابودی است.

این غار در منطقه تحت مالکیت کمپانی سیمان سازی Tonasa واقع شده است. به این ترتیب، اجازه و امکان بازدید از این غار توسط این کمپانی که بزرگ ترین تولیدنماینده سیمان شرق اندونزی محسوب می گردد، تعیین می گردد. با این که مسوولان این کمپانی برای فراهم کردن امنیت کافی با مقامات محلی همکاری داشته اند اما استخراج مواد اولیه سیمان همچنان در اطراف این غار ادامه دارد.

حالا مقامات محلی و دانشمندان در تلاشند تا امنیت بیشتری را برای این مکان باستان شناسی مهم که در جنوب جزیره سولاوسی اندونزی واقع شده و ممکن است خانه اکتشافات بزرگ دیگری نیز باشد، فراهم نمایند.

بودیانتو که یکی از دانشمندانی است که در جریان تحقق و آنالیز این سنگ نگاره های 40 هزار ساله نقش داشته است، بیان نمود: به عنوان محققی که تمام دوران حرفه ای خود را در جنوب سولاوسی گذارنده ام، درباره شرایط این غار ماقبل تاریخ بسیار نگران هستم، چراکه این غار در حال حاضر با پروژه های استخراج متعدد برای مواد اولیه سیمان و سنگ احاطه شده است.

کمی پس از آن که این نقاشی تاریخی در سال 2017 کشف شد، این کمپانی سیمان سازی موافقت کرد تا از 3.6 هکتار از زمین های اطراف این غار محافظت کند اما پروژه های استخراجی این کمپانی همچنان ادامه دارد.

ماکسیم آلبرت که یک باستان شناس استرالیایی است، در بخشی از مقاله خود درباره این نقاشی های باستانی که در ژورنال نیچر به چاپ رسیده است، غبار ناشی از فعالیت های استخراجی اطراف غار و همچنین دود حاصل از عبور و مرور جرثقیل ها و وسایل نقیله نزدیک غار را از عوامل مهم تهدیدنماینده بقای این اثر هنری ارزشمند بیان نمود.

با این حال، مسوولان کمپانی Tonasa نمی پذیرند که پروژه های استخراجی این کمپانی، تاثیرات مخربی بر بقای این غار دارد. آن ها پیشتر اعلام نموده بودند که قصد دارند گردشگری فرهنگی این منطقه را توسعه دهند، یک موزه در این مکان تاسیس نمایند و مردم را به بازدید از نقاشی های این غار دعوت نمایند اما در حال حاضر فقط چهار نفر می توانند همزمان از این غار بازدیدنمایند. این درحالی است که هیچ مانع فیزیکی برای محافظت از این نقاشی ها در مقابل آن ها قرار داده نشده و به راحتی می توان آن ها را لمس کرد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: چمدان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3503

به "نقاشی صحنه شکار 40 هزار ساله اندونزی در خطر نابودی ، تاثیر مخرب سیمان سازی بر غار ماقبل تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی صحنه شکار 40 هزار ساله اندونزی در خطر نابودی ، تاثیر مخرب سیمان سازی بر غار ماقبل تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید