موضع گیری ترکیه نسبت به تحولات جنوب یمن

به گزارش دوست بلاگ، فارس نوشت: دولت ترکیه ضمن ابراز نگرانی از اعلام خودمختاری در جنوب یمن توسط گروه موسوم به شورای انتقالی (متحد امارات)، گفت آنکارا به حمایت از اقدامات بشردوستانه برای پایان دادن به جنگ این کشور ادامه می دهد.

موضع گیری ترکیه نسبت به تحولات جنوب یمن

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا، احتیاج به رسیدگی به بحران انسانی بسیار وخیم در این کشور (یمن) بیش از هر زمانی ضروری است.

وزارت خارجه ترکیه با بیان اینکه از تمام طرف ها انتظار دارد با اتحاد و همکاری برای خاتمه دادن به درد و رنج مردم یمن کوشش نمایند، گفت ضروری است از اقداماتی که منجر به عمیق تر شدن بحران انسانی و سیاسی در یمن می گردد و تمامیت ارضی آن را به خطر می اندازد، اجتناب گردد.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که ترکیه به حمایت از اقدامات صلح آمیز سازمان ملل برای یافتن راهکاری جهت خاتمه دادن به بحران یمن به وسیله گفت وگوهای فراگیر و ارائه یاری های انسانی به این کشور ادامه می دهد.

شورای انتقالی جنوب، گروهی سیاسی و در عین حال شبه نظامی در جنوب یمن است که در می سال 2017 شکل گرفته است. هم اکنون این گروه مورد حمایت ابوظبی است و برای سلطه بر جنوب یمن، رقیب دولت مستعفی یمن که در عربستان مقیم است، قلمداد می گردد.

نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن شامگاه ششم اردیبهشت در اقدامی که علیه دولت هادی و متحد سعودی است، اعلام خودمختاری کردند و همزمان با بیانیه رئیس این شورا -مقیم در امارات- تحرکات نظامی خود را در عدن از سر گرفتند.

اقدام شورای انتقالی خشم دولت مستعفی یمن را به همراه داشته است که از این گروه خواسته به توافق ریاض بازگردد و حالت خودمختاری را در جنوب یمن لغو کند.

از زمان تسلط نیروهای عربستان سعودی و امارات بر شهرها و استان های جنوبی یمن، شرایط امنیتی این مناطق بشدت دچار افت شده است.

310311

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4813

به "موضع گیری ترکیه نسبت به تحولات جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری ترکیه نسبت به تحولات جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید