مقاله نژادپرستانه وال استریت ژورنال نتیجه عکس داد

به گزارش دوست بلاگ، کارمندان وال استریت ژورنال در نامه ای مشترک به مدیریت این رسانه، خواهان اصلاح عنوان این مقاله شدند که چین بیمار واقعی آسیا است.

مقاله نژادپرستانه وال استریت ژورنال نتیجه عکس داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، روزنامه وال استریت ژورنال در اوایل فوریه مقاله ای با روحیه تبعیض نژادی و موهن نسبت به تلاشهای چین برای کنترل بیماری کروناویروس رامنتشر کرد که خشم مردم سراسر دنیا را برانگیخت. حالا، همین خشم به درون آن رسانه نیز راه یافته است.

53 کارمند وال استریت ژورنال در 20 فوریه در نامه ای مشترک به مدیریت رسانه، خواهان اصلاح عنوان این مقاله شدند که چین بیمار واقعی آسیا است بود و عنوان کردند این مساله ای مرتبط به استقلال رأی در ویرایش یا تفاوت بین گزارش و تفسیر نیست، بلکه عنوانی کاملاً نادرست و برای بسیاری مردم از جمله چینی ها تحریک آمیز است.

گفتنی است علیرغم مخالفت جدی دولت چین و خواست صدها هزار چینی مقیم آمریکا از این رسانه برای عذرخواهی، وال استریت ژورنال چشم بر این واکنشها بسته و از عذرخواهی و توبیخ مسؤولان آن خودداری نموده است.

اما چین در مقابل این بدنهادی و سیاهنمایی ساکت نماند و طبق مقررات، گواهی خبرنگاری سه خبرنگار این نشریه در پکن را باطل کرد.

از سویی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اقدام چین باز به بهانه آزادی بیان متوسل شده و چین را محکوم نموده است. آیا می توان اقدام پمپئو را چنین تعبیر کرد که آن مقاله نژادپرستانه در واقع بیانگر اندیشه اوست؟

حالا 53 کارمند وال استریت ژورنال طی نامه مشترکی به مدیریت نشریه خود، عنوان کردند این مساله کاری با آزادی بیان یا دانش تخصصی رسانه ندارد، بلکه کاملاً نوعی نژادپرستی است.

اقدام وال استریت ژورنال این پیغام خطرناک را ارسال نموده است که در آمریکا و بعضی کشورهای غربی تبعیض نژادی علیه چین و چینیها در حال احیاء است. این امر نه تنها محتمل است تلاشهای دنیا برای کنترل شیوع کروناویروس را خنثی و بی اثر کند، بلکه می تواند باعث خطرهای زیادی برای صلح دنیا گردد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3595

به "مقاله نژادپرستانه وال استریت ژورنال نتیجه عکس داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله نژادپرستانه وال استریت ژورنال نتیجه عکس داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید