معرفی کفپوش چوبی

به گزارش دوست بلاگ، امروزه انواع کفپوش، از جمله کفپوش سه بعدی، کفپوش لمینت، کفپوش اپوکسی، کفپوش های چوبی و غیره وجود دارند که ما در این جا به صحبت در خصوص کفپوش های چوبی می پردازیم. استفاده از کفپوش های چوبی تیره به خانه شما جلوه بی نظیری می بخشد. امروزه استفاده از این کفپوش ها در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استقبال قرار گرفته است. استفاده از کفپوش های چوبی تیره باعث ایجاد کنتراست زیبایی در خانه می گردد و برای همه قسمت های خانه از آشپزخانه گرفته تا اتاق پذیرایی مناسب می باشد. یکی از روش های ایده آل در طراحی داخلی، به کارگیری این کفپوش ها در اتاق نشیمن می باشد. کفپوش های چوبی تیره نه تنها باعث زیبایی اتاق نشیمن می شوند بلکه انتخابی مناسب از جهت دوام آن ها نیز می باشد و در برابر رفت و آمد زیاد و آسیب دیدگی، از خود مقاومت نشان می دهند. گفتنی است که استفاده از این کفپوش ها در طراحی داخلی باعث کوچکتر نشان دادن فضای مورد نظر می گردد. اگر در طراحی دکوراسیون داخلی بین رنگ های به کار رفته و نورپردازی توازن مناسبی ایجاد کنید، اتاق شیک و زیبایی خواهید داشت. رنگ دیوار اتاقی که در آن کفپوش های تیره به کار رفته است باید روشن و خنثی باشد. شاید استفاده از کفپوش های چوبی تیره در ابتدا ریسک به نظر آید، اما یکی از آسان ترین راه هایی است که می توانید با اطمینان در طراحی دکوراسیون داخلی از آن استفاده نمایید.

معرفی کفپوش چوبی

مزایای استفاده از کفپوش های چوبی تیره و روشن

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که به استفاده از کفپوش های چوبی در طراحی دکوراسیون خانه علاقمند هستید. اما ممکن است بین استفاده از رنگ های روشن و تیره دچار تردید باشید. در این جا به بیان مزایای کفپوش های چوبی در خانه می پردازیم. در ادامه به شرح ویژگی های این کفپوش ها و روش های نگهداری از آن ها خواهیم پرداخت. هم چنین در خصوص ایده های طراحی دکوراسیون داخلی که در آن از کفپوش های چوبی استفاده شده است نیز صحبت خواهیم کرد.

دوام بالا

کفپوش های چوبی عمر طولانی داشته و احتیاج به مراقبت دارند. اگر از این کفپوش ها در طراحی داخلی منزل خود استفاده نمایید تا زمانی که از آن ها مراقبت کنید، کارایی خواهند داشت. برخلاف موکت ها، کفپوش ها با گذشت زمان احتیاج به تعویض ندارند و تنها ضروری است سطح آن ها پولیش گردد. استفاده از پتینه باعث می گردد کفپوش ظاهر اولیه خود را به دست آورد.

زیبا سازی

استفاده از این کفپوش ها به خانه شما زیبایی می بخشد. این کفپوش ها باعث ایجاد فضایی مجلل می شوند. در زمان های گذشته تنها قشر ثروتمند می توانستند از آن ها استفاده کنند. با این حال هر چه به مرور زمان قیمت این محصول مقرون به صرفه تر شد، دستیابی به آن ها نیز ساده تر شد تا جایی که امروزه تمامی افراد می توانند از این کفپوش ها در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنند.

فضا و سبک

کفپوش های چوبی حالت بازتابنده دارند و به این خاطر احتیاج است در ساخت آن ها از الگوهای ظریفی استفاده گردد. این کار باعث می گردد فضای اتاق بزرگتر به نظر آید. به علاوه به کارگیری این کفپوش ها باعث می گردد فضای اتاق حالت کلاسیک تری داشته باشد. برخلاف موکت ها، کفپوش های چوبی هیچ وقت قدیمی نمی شوند.

مزایای مرتبط با سلامتی

کفپوش های چوبی گرد و غبار و آلودگی به خود جذب نمی کنند و به این خاطر باعث ایجاد آلرژی نمی شوند و برای تمیز کردن آن ها احتیاجی به مواد شیمیایی نیست. به همین خاطر این کفپوش ها به داشتن خانه ای سالم یاری می کنند.

کفپوش های چوبی تیره و روشن

زمانی که تصمیم به استفاده از کفپوش های چوبی گرفتید باید به انتخاب رنگ روشن و یا تیره آن نیز فکر کنید. نکات مثبت و منفی کفپوش های تیره چیست؟

زیبایی مدرن

اگرچه استفاده از انواع کفپوش های چوبی هیچ گاه قدیمی نمی گردد، اما کفپوش های تیره انتخاب مدرن تری محسوب می شوند. در دهه های گذشته، بیشتر کفپوش های رنگ روشن مورد استفاده قرار می گرفته است. اما امروزه رنگ تیره آن ها انتخاب اول بیشتر افراد می باشد. کفپوش های چوبی تیره جاذب نور هستند. چوب نسبت به نور حساس بوده و می تواند باعث تغییراتی در رنگ ها گردد.

رگه های قابل مشاهده چوب

رگه های چوب در کفپوش های چوبی تیره نسبت به انواع روشن آن معین تر هستند. این ویژگی یکی از مزیت های کفپوش های تیره به حساب می آید. کفپوش هایی که در ساخت آن ها از چوب هایی مانند ماهون استفاده شده است، تاثیر دراماتیکی در فضای خانه ایجاد می کنند.

پس زمینه ای چشم نواز

کفپوش های چوبی تیره پس زمینه چشم نوازی در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد می کنند. رنگ های روشن در مقابل رنگ های تیره قرار دارند و این تضاد باعث ایجاد جذابیت می گردد.

خراش های قابل دید

خراش هایی که در سطح کفپوش های تیره ایجاد می شوند بیشتر در معرض دید قرار دارند. زمانی که خراشی عمیق بر روی سطح کفپوش های تیره بیافتد، رنگ روشن زیر آن نمایان می گردد. به این خاطر در چنین شرایطی کفپوش احتیاج به تعمیر دارد.

استفاده از کفپوش های چوبی تیره در طراحی دکوراسیون داخلی

زمانی که از کفپوش های چوبی تیره استفاده می نمایید به فکر چگونگی طراحی دکوراسیون یا خرید مبلمانی مناسب می افتید. رنگ دیوارها نیز از جمله مواردی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کند. در این جا نکاتی در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی که در آن از کفپوش های چوبی تیره استفاده شده است، ارائه می دهیم .

استفاده از مبلمان رنگ روشن

اگر قصد دارید از کفپوش های تیره بهره ببرید، باید از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید. این کار باعث می گردد در فضای اتاق شما هارمونی ویژه ای پدیدار گردد. اگر رنگ مبلمان شما تیره است و قصد تعویض آن را ندارید، می توانید از یک رنگ روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده نمایید.

توجه به رنگ دیوار

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها، به میزان زیادی به اندازه اتاق بستگی دارد. اگر اندازه اتاق بزرگ است و می خواهید آن را به فضایی دنج تبدیل نمایید، از رنگ تیره برای دیوارها استفاده نمایید. در مقابل، اگر اندازه اتاق شما کوچک است و می خواهید بزرگ تر از آنچه که هست به نظر آید، رنگی روشن برای دیوارها انتخاب کنید.

انتخاب پرده مناسب

انتخاب مدل پرده مناسب تاثیر زیادی بر زیبایی اتاق خواهد گذاشت. اگر در اتاق پنجره ای دارید و می خواهید توجه بیننده را به آن جلب کنید از پرده ای به رنگ روشن استفاده نمایید. با این حال اگر اتاق روشنی دارید و می خواهید از ورود نور تا حدی جلوگیری نمایید به شما پیشنهاد می دهیم از رنگ های تیره تر برای پرده اتاق بهره ببرید. به کارگیری نورپردازی مناسب را از قلم نیاندازید.

انتخاب رنگ مناسب برای کابینت

اگر کفپوش خانه شما به رنگ قهوه ای تیره می باشد، کابینت های آشپزخانه باید رنگ روشنی داشته باشند. این کار باعث ایجاد فضای برجسته ای می گردد. بسیاری بر این عقیده اند که انتخاب رنگ سفید برای کابینت ها بهترین انتخاب در زمانی است که کفپوش های خانه به رنگ تیره هستند. اگرچه استفاده از رنگ هایی مانند کرمی و یا دیگر رنگ های روشن نیز مقدور می باشد، اما رنگ سفید کنتراست بیشتری ایجاد می نماید.

نکات کاربردی

رنگ دیوارهای اتاق نشیمنی که در آن از کفپوش های تیره استفاده شده است، باید از طیف رنگ های روشن انتخاب شوند. رنگ سقف، دیوارها و مبلمان باید روشن تر از کفپوش ها باشند. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ های خنثی مانند رنگ بژ، سفید و خاکستری می باشد. نکته مهمی که در استفاده از کفپوش های تیره باید به یاد داشته باشید، نگهداری منظم و پولیش کردن سطح آن ها است. اگر در نظر دارید از کفپوش ها برای مدت بیشتری بدون آسیب دیدگی استفاده نمایید، از یک فرش بهره ببرید. استفاده از فرش روی کفپوش های چوبی تیره تا حدودی از ایجاد خراش و نشستن گرد و غبار بر روی آن ها جلوگیری می نماید.

بهترین راه برای ایجاد توازن میان رنگ تیره و روشن

طراحی دکوراسیون خانه ای که در آن از کفپوش های تیره استفاده شده است احتیاج به تکرار مداوم رنگ ها دارد. هرچه رنگ مبلمان و دیوارهای شما روشن تر باشد، نمای زیباتری ایجاد خواهند کرد. بنابراین در قسمت هایی که رنگ های تیره تکرار شده اند به فکر ایجاد یک هارمونی باشید و با این کار نمایی طبیعی ایجاد کنید. برای مثال، می توانید با استفاده از آباژور، قاب عکس و کوسن هایی به رنگ مشابه با کفپوش ها، حس گرمی فضا را افزایش دهید. این کار باعث می گردد در اتاقی که در آن از کفپوش های تیره استفاده شده است، بین رنگ تیره و روشن تعادل ایجاد گردد.

استفاده از رنگ سفید در کنار کفپوش چوبی

زمانی که از انواع مختلف چوب در یک فضا استفاده گردد، اصطلاحا به آن مکان، محیط ارگانیک گفته می گردد. چرا که در چنین فضایی عنصر موجود در طبیعت که در این جا چوب می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. در بهترین حالت، بهتر است رنگ دیوارها سفید بوده و از گیاهان سبز رنگ برای ایجاد سرزندگی در فضا استفاده گردد. توجه داشته باشید که از رنگ سفید برای قاب پنجره و قرنیز ها نیز بهره ببرید. کفپوش های چوبی تیره و دیوارهای سفید در کنار هم ظاهری زیبا ایجاد می کنند.

تطابق کفپوش های چوبی تیره با هر نوع سبکی

یکی از دلایل محبوبیت کفپوش های تیره در میان اکثریت افراد، تطابق پذیری آن ها با هر نوع سبک از طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. استفاده از این کفپوش ها در فضایی به سبک مدرن و سنتی انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

استفاده از کفپوش های تیره به همراه رنگ سفید، برنز و سنگ مرمر

به کارگیری کفپوش های چوبی تیره در آشپزخانه،در کنار رنگ های سفید و برنز و هم چنین در کنار سنگ مرمر، زیبایی چشم نوازی به آشپزخانه می بخشد. آن چه که در این جا اهمیت دارد توجه به نورپردازی و استفاده از کابینت های سفید می باشد.

استفاده از گیاهان در فضای اتاق

اگر کفپوش های اتاق به رنگ قهوه ای تیره هستند، از تعدادی گیاه سبز رنگ برای تکمیل طراحی اتاق استفاده نمایید. این کار باعث می گردد حتی اتاق های کوچک هم از سرزندگی برخوردار شوند. استفاده از گیاهان به همراه مبلمان چوبی روشن و دیوارهای سفید فضایی ارگانیک ایجاد می کنند.

نکات پایانی در خصوص استفاده از کفپوش های چوبی

اگر قصد تعویض کفپوش های خانه را دارید و به دنبال گزینه ای مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از کفپوش های چوبی می باشد. چرا که این کفپوش ها بسیار مقاوم بوده و احتیاج به مراقب زیادی ندارند. این کفپوش ها ظاهری خیره کننده داشته و به خانه شما نمایی ویژه می بخشند. استفاده از آن ها باعث ایجاد فضایی مدرن شده و بدون شک خانواده و دوستان آن را دوست خواهند داشت. با به کارگیری نکاتی که در بالا ذکر شد، می توانید از طراحی داخلی خانه خود با استفاده از این کفپوش ها لذت ببرید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2309

به "معرفی کفپوش چوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کفپوش چوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید