مرگ 17 نفر طی یک هفته در کابل؛ آلودگی هوا در افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می گیرد

به گزارش دوست بلاگ، آلودگی هوا در افغانستان بیش از جنگ این کشور قربانی می گیرد و تنها در یک هفته گذشته در کابل 17 نفر جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست دادند.

مرگ 17 نفر طی یک هفته در کابل؛ آلودگی هوا در افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می گیرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پایتخت افغانستان امسال با بدترین آلودگی هوا در مقایسه با سال های گذشته روبرو است و تنها در سال گذشته در این کشور حدود 30 هزار نفر جان خود را به دلیل بیماری های مرتبط به آلودگی هوا از دست دادند.

در این میان پایتخت افغانستان با جمعیتی حدود 6 میلیون نفر آلوده ترین هوا را در میان دیگر شهرهای این کشور دارد و دلایل اصلی این آلودگی شامل سوخت های بی کیفیت، خودروهای فرسوده و سوزاندن لاستیک خودرو، پلاستیک و زغال سنگ برای تولید گرما و پخت و پز می باشد .

وزارت بهداشت عمومی افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که تنها در هفته گذشته 17 نفر در شهر کابل جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست دادند.

بیانیه می افزاید که در این مدت بیش از 8 هزار و 800 نفر نیز به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان های دولتی مراجعه کرده اند.

این وزارتخانه بیماری های تنفسی را ناشی از افزایش آلودگی هوا می داند و در منطقه پر ازدحام شهر کابل به اقدام به توزیع ماسک کرده است. وزارت بهداشت می گوید که این برنامه دو هفته ادامه خواهد داشت و هدف آن نیز ترویج فرهنگ استفاده از ماسک در هوای آلوده است.

به گزارش طلوع نیوز، بیست و دو نهاد دولتی برای جلوگیری از آلودگی هوا در کابل همکاری می کنند و اخیراً نیز اداره حفظ محیط زیست افغانستان دو شهرک و دو تالار عروسی را به دلیل رعایت نکردن تدابیر جلوگیری از آلودگی هوا مسدود کرد.

پیش از این نیز شهرداری کابل از مردم خواسته بود تا سوزاندن زباله را متوقف کرده و برای گرمایش از مواد سوختی مانند نفت و گاز استفاده کنند اما مواد سوختی برای بسیاری در کابل یا بسیار گران بوده و یا در دسترس نمی باشد و استفاده از بخاری های برقی بسیار پر هزینه است و از سویی نیز مردم همواره با مشکل قطع برق روبرو هستند.

.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2784

به "مرگ 17 نفر طی یک هفته در کابل؛ آلودگی هوا در افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 17 نفر طی یک هفته در کابل؛ آلودگی هوا در افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید