محاکمه قاتل وحید مرادی برای بار سوم

به گزارش دوست بلاگ، مردی که حکم قصاص او برای قتل وحید مرادی در زندان توسط دیوان عالی کشور نقض شده است، برای سومین بار محاکمه می گردد.

محاکمه قاتل وحید مرادی برای بار سوم

به گزارش ایران، این مرد جوان که سعید نام دارد دو بار در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به اتهام قتل وحید مرادی شرور معروف به قصاص محکوم شد، اما رأی صادره در دیوان عالی کشور نقض شد و برای بار سوم سعید باید پای میز محاکمه برود. وحید مرادی مقتول این پرونده که 43 ساله بود و چندین سابقه کیفری داشت به اتهام قتل دوستش در خانه وی واقع در ولنجک دستگیر شده و به زندان افتاده بود، اما در جریان یک درگیری جمعی در زندان کشته شد.

متهم در اعترافات خود گفت: روز حادثه وحید با نوچه هایش به سمت ما حمله کرد او می گفت عقاب زندان است و همه باید به خواسته اش احترام بگذارد ما در بند را بستیم که درگیری ایجاد نگردد. آن ها با آب جوش و چاقو حمله کردند و درگیری بالا گرفت آن ها به زور وارد بند ما شدند و با چاقو و قمه دست ساز حمله کردند و در این میان وحید کشته شد. من این قتل را مرتکب نشدم و اتهام را قبول ندارم.

این درحالی بود که اولیای دم برای متهم درخواست قصاص نموده بودند.

قضات دادگاه نیز پس از آنالیز پرونده و فیلم درگیری در زندان حکم بر قصاص سعید دادند. اما وقتی سعید به رأی صادره اعتراض کرد پرونده دوباره به دیوان عالی کشور رفت و رأی نقض شد چراکه قصاص بر اساس علم قاضی صادر شده بود و دیوان عالی کشور اظهار داشت اگر فیلم بازبینی شده باید معین گردد دقیقاً ضربه را چه کسی زده است. به این ترتیب دوباره نقص بر رأی صادره وارد شد و پرونده یکبار دیگر به شعبه 4 برگشت تا با بازبینی مجدد فیلم یکبار دیگر متهم محاکمه گردد.

این درحالی است که سعید متهم اصلی پرونده پیش از این دو نفر را به قتل رسانده بود، اما پیروز شد در هر دو پرونده رضایت بگیرد و فقط در پرونده قتل وحید مرادی فعلاً با حکم قصاص روبه روست. وی همچنین اتهام سرقت مسلحانه از طلافروشی در لاهیجان را نیز در پرونده اش دارد.

با توجه به نقصی که دیوان عالی کشور بر پرونده قتل وحید مرادی وارد نموده سعید یکبار دیگر در شعبه 4 پای میز محاکمه می رود.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: فرارو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8352

به "محاکمه قاتل وحید مرادی برای بار سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه قاتل وحید مرادی برای بار سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید