لزوم جبران خسارت های کرونا به کسب وکارهای حوزه گردشگری

به گزارش دوست بلاگ، سی و سومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم با حضور استاندار، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان قم تشکیل شد.

لزوم جبران خسارت های کرونا به کسب وکارهای حوزه گردشگری

ابوالفضل خاکی، رئیس اتاق قم در این نشست با اشاره به جایگاه سوم شورای گفت وگوی قم در میان استان ها، گفت: شرکت مدیران بخش های حاکمیتی نظیر رئیس کل دادگستری، دادستان، شهردار و شورای شهر را در جلسات آینده شورا مهم است و می تواند زمینه را برای پربار شدن جلسات این شورا هماهنگ کند.

ابوالفضل خاکی حضور کارشناسان مطلع در جلسات کارشناسی اتاق قم را نیز برای نتیجه گیری درباره مسائل کلان و مسائل اقتصادی، مهم و شرط لازم توصیف کرد.

دستور جلسه شورای گفت وگوی قم در این نشست، مباحث گمرکی، شرایط بحرانی هتل ها و خدمات گردشگری و طرح ضریب کاهشی اقتصادیات های ارزش افزوده بود که پس از بیان مباحثی در این زمینه، مقرر شد پیشنهاد های مرتبط با دستور جلسه، اعم از تفویض اختیار به گمرک استان، حذف بخشنامه های موازی و سرگردان کننده و اعتبار داشتن حداقل یک سال برای مصوبات گمرکی به تهران انعکاس یابد.

در ادامه جلسه در خصوص چک های برگشتی مباحثی مطرح و از سوی اعضای شورا موردبحث و بررسی قرار گرفت که با توجه به قوانین جاری برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک مقرر شد در جلسات کارشناسی تصمیمات و پیشنهاد هایی ارائه شود تا هم واحدهای صنعتی کوچک مقیاس و هم بزرگ مقیاس متضرر نشوند.

همچنین مقرر شد تسهیلات دولتی به واحدهایی که دوران کرونا و شرایط خاص کشور در حوزه کاری آنها خللی وارد نکرده است تعلق نگیرد.

رئیس اتاق قم پس از طرح مباحث مرتبط در حوزه گردشگری با توجه به ویژه بودن موضوع و چندبعدی بودن این مسائل از استاندار استان درخواست کرد تا نگاهی ویژه به این مباحث داشته باشد.

در خاتمه بهرام سرمست، استاندار قم نیز با اشاره به اینکه 60 درصد درآمد استان از بخش های خدماتی تأمین می شود و این واحدها ضرر و خسارات جدی دیده اند، پیشنهاد کرد با دعوت از وزیر میراث فرهنگی به استان و برگزاری یک جلسه اختصاصی شورای گفت وگو، رفع مسائل این کسب وکارها مورد بررسی قرار گیرد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5280

به "لزوم جبران خسارت های کرونا به کسب وکارهای حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم جبران خسارت های کرونا به کسب وکارهای حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید