لزوم احتیاط در استفاده از کولر در مبتلایان به آسم

به گزارش دوست بلاگ، آسم، نوعی بیماری است که در آن مسیرهای تنفسی تنگ و ملتهب شده و همراه با ترشح موکوس اضافی می تواند باعث مشکل شدن تنفس، سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس گردد.

لزوم احتیاط در استفاده از کولر در مبتلایان به آسم

شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت بوده و در برخی، فقط یک سری علائم جزئی داشته و اما برای برخی از افراد، آسم می تواند به یک مشکل عظیم تبدیل شده و حتی می تواند به حملات کشنده آسم منجر گردد. شوربختانه درمان قطعی برای آسم وجود ندارد اما علائم آن قابل کنترل است.

یکی از علل آسم، حالت های آلرژیک و وجود مواد آلرژن و حساسیت زا در محیط است. با گرم شدن هوا استفاده از وسایل تهویه هوا و کولرهای آبی و گازی برای خنک کردن محیط های گوناگون افزایش می یابد. نکته بسیار مهم این است که چه در کولرهای خانگی و چه در کولر خودروها به خاطر وجود محیط مناسب، احتمال تجمع و رشد اسپورهای قارچی موجود در هوا و فراوری احتمالی قارچ و کپک در مسیرهای هوایی بیشتر بوده و از طرفی جمع شدن گردوغبار در فیلترها و دریچه های کولر، با آغاز استفاده از کولر و تحت فشار هوای کولر، این مواد در محیط اطراف پخش شده و با ورود به مجاری هوایی و ریه بیماران مبتلابه آسم موجب تشدید بیماری یا آغاز حملات آسم گردد. لذا توصیه می گردد پیش از استفاده از کولر، از تمیزی فیلترها، دریچه ها، مجاری هوا و سایر اجزای آن مطمئن شوید و نسبت به جرم زدایی و حذف مواد محرک اقدام کنید.

همچنین لازم است علائم و نشانه های بیماری به دقت پیگیری شده و برحسب احتیاج، درمان های لازم به کار گرفته گردد.

بسیار لازم است که مصرف هر نوع دارویی حتما با تجویز و صلاحدید پزشک مربوط باشد و همکاری لازم از سوی بیماران در این زمینه انجام گردد.

دکتر سید شمس الدین اطهاری - فلوشیپ آسم و آلرژی / روزنامه خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10123

به "لزوم احتیاط در استفاده از کولر در مبتلایان به آسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم احتیاط در استفاده از کولر در مبتلایان به آسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید