صعود 26 پله ای ایران در شاخص کار آفرینی

به گزارش دوست بلاگ، تهران (پانا)- وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت رتبه ایران از نظر شاخص کارآفرینی در سال های 92 تا 98 در بین 137 کشور 26 پله صعود داشت و به رتبه 137 رسید.

صعود 26 پله ای ایران در شاخص کار آفرینی

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری عصر امروز در مراسم سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی با اشاره به سالروز ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: بهبود شاخص های مالی با نگرش اقتصاد مقاومتی از مهمترین اهداف این سیاست ها اقتصاد است که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است.

وی اضافه کرد: بدون تردید کارآفرینی خلاق از مهمترین پایه های وصول به اقتصاد مقاومتی است و تشویق و الگوسازی کارآفرینان امری ضروری است که جوانان را به سمت سازندگی راهنمایی می نماید.

وزیر تعاون گفت: خصوصیات مهم سند اقتصاد مقاومتی که رویکرد جهادی دارد انعطاف پذیری در فعالیت مالی، فرصت سازی، مولد بودن، درون زا بودن، درونگرایی و پیشرو در برونگرایی است که همه این خصوصیات در امر کارآفرینی و نگاه کارآفرینان نهفته است .

وی تاکید نمود: کارآفرینان خلاق نقش موثری در توسعه مالی دارند و این کارآفرینان هستند که رقابت را معنا می بخشند و ایجاد اشتغال را از اهداف مهم خود قرار می دهند بنابراین کارآفرینی برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

شریعتمداری اعلام کرد: گذر از اقتصاد متکی بر منابع و وصول به اقتصاد دانش بنیان تنها به وسیله تشویق کارآفرینان امکانپذیر است و اگر ما از این قشر حمایت نکنیم اقتصاد سنتی خواهیم داشت .

وی اضافه کرد: بی توجهی به آینده بازار کار و حمایت نکردن از فعالیت های نوآور بی تعهدی است البته حمایت از اقتصادهای سنتی نیز از وظایف ماست اما ما باید برای آینده بازار کار نیز پایه گذاری کنیم و این به وسیله حمایت از کارآفرینی خلاق و نوآور است و براین اساس نهادها و بنیادها خصوصی و دولتی تاسیس شده است.

وزیر تعاون به تأسیس بنیاد فناوری نوین و بنیاد ملی توسعه محصولات دیجیتال اشاره نمود و گفت: این بنیادها نه تنها در سطح ملی بلکه بین المللی فعالیت خلاق و نوآوری داشته و ترویج، آموزش و حمایت از کارآفرینی خلاق و نوآورانه را برعهده دارد و راستا ما را برای اشتغال جدید ریل گذاری می نماید.

وی تاکید نمود: ایران در فراوری محصولات دانشگاهی و خلق فرهیختگان توفیقات زیادی داشته است و رتبه ایران در شاخص کارآفرینی در بین سال های 92 تا 98، 26 پله صعود کرد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9194

به "صعود 26 پله ای ایران در شاخص کار آفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 26 پله ای ایران در شاخص کار آفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید