شرایط وام های 4 و 12 درصدی بسته حمایتی کرونا

به گزارش دوست بلاگ، بعد از وام یک تا دو میلیونی که برای حدود چهار میلیون نفر از اصناف پیش بینی شده بود، بحث وام یک میلیونی برای 23 میلیون خانوار یارانه بگیر مطرح شده است که ظاهرا اختلاف هایی با یکدیگر دارند، اما هنوز سازوکار نهایی آن تعیین نیست.

شرایط وام های 4 و 12 درصدی بسته حمایتی کرونا

به گزارش خبرنگاران، حدود یک ماه اخیر و با افزایش شیوع ویروس کرونا و آسیب هایی که برای کسب و کار و درآمد خانوارها به همراه داشت، دولت بسته حمایتی را پیش بینی کرد که بتواند برای خانوارهای آسیب پذیر باشد؛ به طوری که در شرایط موجود در کنار کمک بلاعوض 200 تا 600 هزار تومانی که برای خانوارهای فاقد درآمد پیش بینی و مرحله اول آن پرداخت شد، کمکی هم در قالب اعتبار از محل منابع بانکی در دستور کار قرار گرفت که تا به امروز دو نوع پرداخت تسهیلات مطرح شده است.

این در حالی است که در مرحله اول تسهیلات یک تا دو میلیونی برای حدود چهار میلیون نفر اعلام شد که آنها از بین گروه های شغلی و کسب و کارهای کوچک که در جریان کرونا آسیب دیده بودند گزینش شدند. اما به تازگی همتی - رئیس کل بانک مرکزی - از تسهیلات جدیدی خبر داده که می تواند تمامی یارانه بگیران را که 23 میلیون خانوار هستند، شامل شود.

گرچه جزئیاتی از تسهیلات جدید یک میلیون تومانی و نحوه پرداخت آن تعیین نیست، اما ظاهرا برای پرداخت این تسهیلات باید تاییدیه ای برای یارانه بگیران که امکان پرداخت قسط را دارند در سامانه ای که تعریف خواهد شد، وجود داشته باشد.

در این حالت با تعیین شدن شرایط متقاضی مبلغ یک میلیون تومانی به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز خواهد شد.

در مورد تسهیلاتی که برای 23 میلیون خانوار در نظر گرفته شده، بعد از چهار ماه تنفس از پرداخت، کسر اقساط از یارانه و کمک معیشتی که هر ماه به حساب یارانه بگیر واریز می شود، آغاز خواهد شد که در مورد تسهیلات یک تا دو میلیون تومانی اصناف نیز همین گونه است.

سود تسهیلات یک میلیون تومانی خانوارهای یارانه بگیر 12 درصد است که باید کامل از سمت دریافت کننده پرداخت شود. همچنین در حالی در اعتبار یک تا دو میلیون تومانی سود 12 درصد برای بانک ها پیش بینی شده که هشت درصد آن را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می کند و چهار درصد را صاحب اعتبار می پردازد.

اگر قرار باشد تسهیلات یک میلیون تومانی جدید بانک مرکزی برای یارانه بگیران، بدون گزینش و منوط به درخواست آنها باشد، می تواند مجموع 23 میلیون خانوار که حدود 78 میلیون نفر را دربر می گیرد، شامل شود.

در عین حال که هیچ نیازی به مراجعه درخواست کننده به بانک نیست و احتمالا مانند تسهیلات چهار درصدی برای وام جدید یارانه بگیران نیز سامانه تایید افراد متقاضی و شناسایی آنها از کانال وزارت کار انجام خواهد شد.

با این حال هنوز اعلام رسمی در رابطه با نحوه و سازوکار پرداخت یک میلیونی انجام نشده و ممکن است هر تغییری در آن اعمال شود.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4401

به "شرایط وام های 4 و 12 درصدی بسته حمایتی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط وام های 4 و 12 درصدی بسته حمایتی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید