شاهکار عبدالناصر همتی در توزیع تسهیلات بانکی، کاهش سهم تولید به نفع فعالیت های سوداگر

به گزارش دوست بلاگ، طبق آمارهای بانک مرکزی ایران، در 10ماهه سال جاری رقم تسهیلات بانکی کشور به هزار و 396 هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال 98 رشد بیش از 94 درصدی را نشان می دهد.

شاهکار عبدالناصر همتی در توزیع تسهیلات بانکی، کاهش سهم تولید به نفع فعالیت های سوداگر

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، آمارها نشان می دهد در سال های گذشته رشد تسهیلات بانکی معمولا بین 15 تا 25 درصد بوده لذا رشد 94 درصدی برای اغلب کارشناسان به عنوان یک معما مطرح است. گرچه عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی می گوید افزایش شدید تسهیلات دهی سیستم بانکی بخاطر شیوع کرونا بوده اما بررسی آمارهای تسهیلات کرونایی نشان می دهد بانک ها بخش قابل توجهی از این تسهیلات را به بهانه های مختلف پرداخت نکرده اند. به نظر می رسد بخش زیادی از این تسهیلات به بازارهای مالی و ازجمله بورس، مسکن، سکه، طلا و ارزهای دیجیتال و ... رفته است.

اما مقایسه سهم بخش های مختلف مالی از تسهیلات بانکی در دوره همتی نیز نشان می دهد درحالی تا سال 96 (یکسال قبل از ورود همتی به بانک مرکزی) سهم بخش های مولد همچون بخش مسکن و کشاورزی از کل تسهیلات بانکی به ترتیب 8/2 و 8/6 درصد بوده، اما این میزان در سال جاری به ترتیب به 6/9 و 5/7 درصد است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9395

به "شاهکار عبدالناصر همتی در توزیع تسهیلات بانکی، کاهش سهم تولید به نفع فعالیت های سوداگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهکار عبدالناصر همتی در توزیع تسهیلات بانکی، کاهش سهم تولید به نفع فعالیت های سوداگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید