سواحل وارنا ؛ بهشت شیفتگان دریا

به گزارش دوست بلاگ، بلغارستان، کشوری که به دریای سرخ تکیه زده، لبریز از سواحل خوش منظره و درخشانی است که در امتداد این دریای نیلگون و کریستالی لانه نموده اند تا تفرجگاه شگفت انگیزی را برای عاشقان مناظر طبیعی و گردشگران خوش گذرانی که با خرید بلیط هواپیما بلغارستان راهی سفری هیجان انگیز و بیادماندنی به این کشور می شوند، برپا سازند.

سواحل وارنا ؛ بهشت شیفتگان دریا

در میان سواحل طلائی و تماشایی بلغارستان، سواحل تفریحی وارنا از لحاظ زیبایی، امکانات، تعدد و تنوع از سواحل دیگر مناطق این کشور برتر بوده و همیشه در فهرست بهترین سواحل و اماکن دیدنی بلغارستان بوده اند. از آنجایی که بازدید از این سواحل، دلیل اصلی خرید اینترنتی بلیط هواپیما وارنا برای بسیاری از جهانگردان به حساب می آید، ما در این مطلب بعضی از زیباترین و دیدنی ترین سواحل تفریحی وارنا را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ساحل سانی

چنانچه دوست دارید از زیباترین و محبوب ترین ساحل تفریحی وارنا دیدن کنید، سری به ساحل دیدنی سانی (به انگلیسی: Sunny Beach) بزنید. این ساحل که وسعتی حدود 8 کیلومتر از وارنا را در برگرفته، قادر است جمعیت زیادی از گردشگران را در خود جای دهد.

جدا از داشتن مناظری شگفت انگیز و تماشایی، ساحل سانی آخرین و تنها منزلگاه بعضی از گونه های کمیاب گیاهی کره زمین است. شنا در آب های زلال، خنک و کریستالی و همچنین آرمیدن و آفتاب دریافت در این ساحل زرین از لذت های توصیف ناپذیری است که هر فردی دست کم یک بار در طول عمر خود باید آن را تجربه کند.

ناگفته نماند که تفرجگاه بسیار جذاب و دل انگیزی در این ساحل قرار گرفته که لذت حضور در آن را دو چندان ساخته و امکان انجام تفریحات ساحلی را برای گردشگران فراهم نموده است. در آخر باید گفت که بدلیل فاصله اندک شهر تاریخی نسبار با ساحل سانی، بازدید از این ساحل فرصت گشت و گذار در یکی از کهن ترین جاذبه های گردشگری وارنا را نیز برای بازدیدنمایندگان مهیا می سازد.

ساحل گلدن سند سنترال

این ساحل در فاصله اندکی از شهر تاریخی وارنا قرار گرفته و همان طور که از نام آن نیز معین است، از شن هایی زرین و مناظری تماشایی تشکیل شده است. از آنجایی که ساحل گلدن سند سنترال (به انگلیسی: Golden Sands Central Beach) از لحاظ نوع پوشش محدودیت هایی را برای بازدیدنمایندگان ایجاد نموده، فضای خانواده پسندتری نسبت به ساحل سانی -که بیشتر برای بازدید با دوستان مناسب است- دارد. افزون بر شنا، آرمیدن و تماشای طلوع و غروب خورشید در این مکان، تفریحات شبانه و ورزش های ساحلی نیز در تفرجگاه های جذاب این ساحل فراهم شده است تا بازدیدنمایندگان در مدت حضور در این ساحل هیچ کمبودی را احساس ننمایند.

ساحل کاباکوم

فضای این ساحل چنان خاص و تماشایی است که حس حضور در بندرگاه های داستان های ملوانان و دریانوردان گذشته را برای شما تداعی می نماید. در مقایسه با سواحل سانی و گلدن سند سنترال، ساحل کاباکوم (به انگلیسی: Kabakum beach) بسیار خلوت و دنج بوده و برای گردشگرانی که دوست دارند در فضایی رمانتیک با معشوق خود خلوت نمایند، بسیار مناسب است. ا

ما چیزی که این ساحل را متفاوت ساخته، آلاچیق های چوبی جذابی است که بعنوان فروشگاه اغذیه و غیره از آن ها استفاده می گردد. این آلاچیق ها که در جای جای ساحل کاباکوم پراکنده شده اند، منظره بسیار زیبایی به این ساحل بخشیده اند و موجب شده اند که فضای سنتی و بومی سواحل بلغارستان در این ساحل حاکم گردد.

با وجود اینکه کاباکوم جز سواحل زرین وارنا بشمار نمی رود، اما آب های نیلگون و کریستالی و همچنین فضای دلنشین و محیط خلوت و ساکت آن، این ساحل را به مکانی بسیار پرطرفدار برای کسانی که قصد دارند با طبیعت در جایی دنج و خوش منظره خلوت نمایند، مبدل نموده است.

ساحل سنت کنستانتین و هلن

اگر قصد دارید پوست کل بدن خود را برنزه کنید، این ساحل درست همان جایی است که بدان احتیاج دارید. آفتاب گرم و درخشان ساحل سنت کنستانتین و هلن (به انگلیسی: Saints Constantine and Helena) پوست شما را نوازش می نماید و خستگی را از تن شما پس از آبتنی در آب های لاجوردی دریای سیاه می زداید.

البته محبوبیت این ساحل صرفا بدلیل آب و هوای معتدل و آفتاب گرم و دلنواز آن نیست، بلکه به علت وجود گونه های جانوری بامزه و سرگرم نماینده نظیر مرغان دریایی و لاک پشت هایی است که این مکان را به منزلگاه خود مبدل ساخته و موجب تفریح گردشگران شده اند. لازم به ذکر است که ساحل سنت کنستانتین و هلن بر دامان طبیعت سرسبز و تماشایی وارنا آرمیده و از مناظر طبیعی بسیار شگفت انگیز و مسحورنماینده ای تشکیل شده است.

خوب است بدانید که گرچه هزینه حمام آفتاب در این مکان رایگان است، اما چنانچه به چتر احتیاج داشته باشید، باید مبلغ اندکی را بابت کرایه یا خرید چتر آفتابی بپردازید. ناگفته نماند که در صورت احساس گرسنگی می توانید روی غذاخوری های اطراف ساحل حساب باز کنید، چراکه بعضی از باکیفیت ترین رستوران های این منطقه در اطراف این ساحل قرار گرفته اند.

ساحل سوزوپول

ساحل سوزوپول مدت ها پاتوق یونانیان ساکن در بلغارستان بود، چراکه این ساحل بدلیل شباهت های ظاهری با سواحل یونان، حس حضور در خانه را به آنان منتقل می کرد. امروزه ساحل سوزوپول (به انگلیسی: Sozopol Beach) دیگر چون گذشته مکانی ناشناس نیست و زیبایی های بی حد و حصر آن بر ساکنان این منطقه و حتی گردشگران و خریداران بلیط هواپیما خارجی به مقصد وارنا آشکار شده است. این ساحل متشکل از محیطی بسیار پاکیزه، شن هایی زرین و براق و آب هایی کریستالی و شفاف بوده و با فضای دلنشین خود قادر است عصری خاطره انگیز و بیادماندنی را برای بازدیدنمایندگان رقم بزند.

از نکات جالب درباره ساحل سوزوپول این است که این ساحل از ارزش تاریخی فراوانی نیز برخوردار بوده و بعضی از رویدادهای مهم تاریخی کشور بلغارستان در این مکان به وقوع پیوسته است. اگر از این ساحل بازدید کردید، حتما از لباس های شنای ملوانی که در این مکان به فروش می رسند، نیز دیدن کنید.

ساحل آسپاروهوو

با وجود اینکه ساحل آسپاروهوو کمی دورتر از مرکز شهر وارنا قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده گردد، اما فضای رویایی و رمانتیک آن موجب شده که در فهرست سواحل تفریحی وارنا قرار گیرد. وزش بادهای شدید و موج های خروشان این ساحل سبب شده که ساحل آسپاروهوو (به انگلیسی: Asparuhovo Beach) به مکانی بسیار مناسب برای موج سواری و دیگر ورزش های مهیج آبی مبدل گردد.

البته از آنجایی که این ساحل در بخش جنوبی خود به جنگلی سرسبز و انبوه ختم می گردد، از جلوه های طبیعی بسیار تماشایی و زیبایی بهره برده و برای گذراندن لحظاتی شگفت انگیز همراه با خانواده و دوستان بسیار ایده آل است.

ساحل وارنا

این ساحل که به اعتقاد بسیاری برترین ساحل تفریحی وارنا محسوب می گردد، درست در مرکز این شهر دیدنی نهفته است. این بدان معناست که در هر جای وارنا نیز اقامت داشته باشید، بازدید از آن در اندک زمانی، حتی با پای پیاده نیز میسر است. ساحل وارنا (به انگلیسی: Varna Beach) به امکاناتی از قبیل محوطه بازی بچه ها و پارک آبی مجهز بوده و اطراف آن را رستوران ها، نوشگاه ها و کافی شاپ هایی دنج و خوش منظره پوشانده است.

ساحل راپونجی

خلوت، تمیز و خوش منظره؛ ساحل راپونجی (به انگلیسی: Rappongi Beach) دقیقا همان چیزی است که بسیاری از گردشگران در پی آنند. مهم نیست در جمع دوستان هستید یا خانواده، این ساحل با امکانات بسیار مناسب و فضای دلنشین و خانواده پسند خود قادر است روزهای کسل نماینده و رخوت انگیز تابستان در وارنا را به لحظاتی ماندگار در خاطر شما تبدیل کند.

برای خانواده هایی که در این مکان حضور دارند، بخش دنج، آرام و مجزایی برای شنا تدارک دیده شده تا بدون هیچ مزاحمتی و در فضایی آرامش بخش، از حضور در کنار یکدیگر لذت ببرند. در بخش میانی ساحل که بیشتر برای جوانان و جمع دوستان مناسب است، انواع و اقسام تفریحات شبانه گنجانده شده تا جوانان نیز قادر باشند از نهایت ظرفیت این ساحل بهره مند شوند.

ساحل تراکاتا

فهرست سواحل تفریحی وارنا بدون حضور این ساحل کامل نیست: ساحل تراکاتا (به انگلیسی: Trakata Beach) از جمله سواحل ناشناخته ای است که چون گوهری نهفته در صدف از دید جهانگرد ها پنهان مانده تا صرفا ساکنان این منطقه از زیبایی های توصیف ناپذیر آن بهره مند شوند. به لطف موقعیت مکانی و دورافتادگی این ساحل، تراکاتا از محیطی بکر و دست نخورده برخوردار بوده و قادر است با فضای دل انگیز خود معنای حقیقی واژه آرامش را برای شما تعریف کند.

ناگفته نماند که بدلیل فضای خلوت و ناشناختگی این ساحل در میان گردشگران، امکانات رفاهی متعددی را در این مکان نخواهید یافت، بنابراین چنانچه با خانواده یا دوستان خود از این ساحل بازدید می کنید، خوراکی و مواد غذایی مورد احتیاج خود را به همراه بیاورید و از ریختن زباله در آن پرهیز کنید تا دیگران نیز قادر باشند از طبیعت جذاب و دل انگیز این مکان لذت ببرند.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: گردشبان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9768

به "سواحل وارنا ؛ بهشت شیفتگان دریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل وارنا ؛ بهشت شیفتگان دریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید