سفر نماینده ویژه آمریکا در مسائل شاخ آفریقا با موضوع سد النهضه

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جفری فلتمن نماینده ویژه آمریکا در امور مربوط به شاخ آفریقا قرار است در سفری یک هفته ای، به موضوع اختلاف میان مصر، اتیوپی و سودان درباره بهره برداری از آب رودخانه نیل بپردازد.

سفر نماینده ویژه آمریکا در مسائل شاخ آفریقا با موضوع سد النهضه

ادعا می گردد که این سفر در راستای حل و فصل بحران سد النهضه انجام می گردد و قرار است که فلتمن علاوه بر ملاقات با مقامات کشورهای درگیر، با مقامات سازمان ملل و اتحادیه آفریقا هم ملاقاتهایی داشته باشد.

دیروز سه شنبه نیز، عثمان صالح وزیر خارجه اریتره به خارطوم سفر کرد تا در ملاقات با مقامات سودان درباره سد النهضه و مناقشه مرزی میان سودان و اتیوپی رایزنی هایی داشته باشد.

اعزام نیروهای سودانی به منطقه تیگرای و درگیر شدن با نیروهای اتیوپی، اریتره را نیز درگیر تنش هایی نموده است.

سودان، مصر و اتیوپی نزدیک به یک دهه است که در خصوص مدیریت و پر کردن مخزن سد النهضه که آدیس آبابا بر رود نیل می سازد در حال مذاکره هستند اما تا به امروز توافقی بین طرفین حاصل نشده است.

این پروژه که در سال 2011 به بهره برداری رسید در صورت تکمیل، بزرگترین تأسیسات برق آبی در آفریقا خواهد بود. دو کشور پایین دست یعنی سودان و مصر از اینکه این سد تأسیسات آنها را تهدید کند هراس دارند.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10058

به "سفر نماینده ویژه آمریکا در مسائل شاخ آفریقا با موضوع سد النهضه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نماینده ویژه آمریکا در مسائل شاخ آفریقا با موضوع سد النهضه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید