سریال کره ای محبوب Reply 1988 و حکایت ناتوانی ما در ساخت سریالی اینچنینی

به گزارش دوست بلاگ، سریال Reply 1988، یک سریال ساخت شبکه tvN کره جنوبی است. ظاهرا سریال نمی بایست از تیپ سریال های مورد علاقه من باشد، اما شاید گاهی برای شما هم پیش آمده باشد که از روی تصادف و یا متناسب با حال و هوای یک شبتان، اثری متفاوت می خواهید ببینید.

سریال کره ای محبوب Reply 1988 و حکایت ناتوانی ما در ساخت سریالی اینچنینی

من هم امشب سرچ کردم که نمره Imdb کدام سریال های کره ای بالاست و به صورت تصادفی به سریال Reply 1988 رسیدم.

سریال در سال 2015 پخش شد، اما داستانش در سال 1988 می گذرد. سریال حالتی کمدیک - نوستالژیک دارد و در خصوص 5 خانواده کره ای در محله ای از سئول است.

سریال می خواهد حال و هوای آن زمان را برای بیننده های عمدتا کره ای اش زنده کند. از وسایل آنالوگ قدیمی خانه گرفته تا نوع تعاملات صمیمی تر و تنگاتنگ تری که آن زمان همه آدم ها با داشتند تا پوشش روتین آن زمان.

از سال 1988، فقط 32 سال گذشته، اما دقیق که می شویم می بینیم تفاوت ها هم در کره و هم در ایران، در این سه دهه، انگار چیزی فراتر از 3 دهه بوده و انگار ما آدمیان به آدم های دیگری تبدیل شده ایم.

طبعا بعضی از اشارات و یادآوری های سریال، تنها می تواند برای مخاطب کره ای جذاب باشد، به همین خاطر وقتی به این تکه ها در هنگام تماشا می رسیدم، ناخودآگاه سعی می کردم که تصور کنم، اگر قرار باشد ما یک سریال با همین کیفیت خوب در خصوص ایران دهه شصت بسازیم، چه اجزایی را باید در آن جا بدهیم.

پرواضح است که در اتمسفر کنونی صدا و سیما و حتی شبکه خانگی، امکان ساخت سریالی صادقانه در خصوص آن روزگاران وجود دارد. چون اصولا از نظر رسمی اشاره به سبک های مختلف زندگی 3 دهه پیش، فعلا با محدودیت روبرو است.

شاید یکی از بهترین کوشش ها برای این کار در قالب نهنگ عنبر 1 و 2، ساخته رضا عطاران انجام شده باشد. هر چند این 2 فیلم فقط جنبه های محدودی را توانسته اند بازسازی نمایند.

در حین تماشای سریال Reply 1988 خودم را در قالب نویسنده سریال مشابه ایرانی تصور می کردم و با خودم می گفتم چطور می توانم 5 خانواده متفاوت ایرانی با سبک های متفاوت زندگی را حلق و بازسازی کنم. چطور می گردد خانه های آن زمان یا پوشش آن زمان را با دقت بازسازی کرد. چطور تکیه کلام ها و فیلم ها و موسیقی ها و غذاهای روتین آن عهد را می گردد با دقت در فیلم گنجاند و همه اینها را در پیوند با چند رخداد عظیم سیاسی و ملی دهه 60 قرار داد.

بگذریم! فعلا از آرزوی بازسازی بیرون بیاییم!

Reply 1988 حتی می تواند سریالی خوب برای بعضی از مخاطبان ایرانی هم باشد. دو سریال دیگر با سبکی تقریبا مشابه در کره با نام های Reply 1997 و Reply 1994 ساخته شده اند اما Reply 1988 بین آنها پیروز تر بوده است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5393

به "سریال کره ای محبوب Reply 1988 و حکایت ناتوانی ما در ساخت سریالی اینچنینی" امتیاز دهید

2 کاربر به "سریال کره ای محبوب Reply 1988 و حکایت ناتوانی ما در ساخت سریالی اینچنینی" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال کره ای محبوب Reply 1988 و حکایت ناتوانی ما در ساخت سریالی اینچنینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید