سرزمین مهربان از امشب تماشایی می گردد

به گزارش دوست بلاگ، تهیه کننده مستند سرزمین مهربان از ویژگی های این مجموعه در به تصویر کشیدن طبیعت کمتر دیده شده و فرهنگ و ارتباطات میان مردم سخن گفت.

سرزمین مهربان از امشب تماشایی می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمدرضا شهبازی تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند سرزمین مهربان که از امشب در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است بیان نمود: این مجموعه فراوری جدید شبکه مستند است که به موضوعات فرهنگی و آیین ها و مراسم چند منطقه از کشور می پردازد.

وی ادامه داد: در فصل اول این مجموعه به شرق استان خوزستان و غرب استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نموده ایم. در این مجموعه سعی شده است که داشته های فرهنگی فرهنگ عامه و آیین و مراسم و هر آنچه که در طبیعت با انسان در ارتباط است و انسان با آن در ارتباط است به عنوان بخشی از زندگی پرداخت گردد.

شهبازی یادآور شد: همچنین کوشش کردیم به مردمان و طبیعت بکر و کمتر دیده شده یا اصلاً دیده نشده پرداخت گردد.

وی درباره دلیل پرداختن به این فرهنگ عامه توضیح داد: فرهنگ عامه و داشته های فرهنگی سرمایه های اصلی یک جامعه بوده و در حال و آینده زندگی انسان ها تاثیرگذار است. از سویی دیگر ضبط و نگهداری این گونه سوژه ها یاری بسیاری به ثبت فرهنگ و داشته ها می نماید و این ها ما را بر آن داشت تا به سراغ چنین سوژه هایی برویم.

شهبازی درباره فرایند فراوری مستند نیز شرح داد: پیش فراوری این مستند حدود چهار ماه به طول انجامید و در 30 روز تصویربرداری آن انجام شد. در ساختار این مستند، گونه مستند محض و گزارشی استفاده شده است تا بتوان ماهیت و ساختار اصلی آن فرهنگ و داشته های فرهنگی و با کمتر دخل و تصرفی به مخاطب ارائه گردد.

شهبازی عنوان نمود: مجموعه سرزمین مهربان در 13 قسمت 30 دقیقه ای تهیه و یکشنبه ها ساعت 20 از شبکه مستند پخش می گردد.

این مجموعه از امشب در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است و یکشنبه ها ساعت 20 پخش می گردد. بازپخش آن روز بعد ساعت 15 خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7226

به "سرزمین مهربان از امشب تماشایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرزمین مهربان از امشب تماشایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید