سخنگوی گمرک: مرز ترکمنستان 31 خرداد به روی کالا های ایرانی باز می شود

به گزارش دوست بلاگ، سیدروح الله لطیفی از باز شدن مرز ریلی با ترکمنستان به روی کالا های ایرانی در تاریخ 31 خرداد خبر داد.

سخنگوی گمرک: مرز ترکمنستان 31 خرداد به روی کالا های ایرانی باز می شود

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، سخنگوی گمرک در مورد آخرین شرایط مرز ترکمنستان گفت: سفیر ایران در ترکمنستان طی تماسی با مدیرکل گمرک سرخس از باز شدن مرز ریلی با ترکمنستان در تاریخ 31 خرداد خبر داده است.

سخنگوی گمرک افزود: در حال حاضر تمامی پروتکل های بهداشتی در رابطه با کالا های ریلی اعم از تونل ضدعفونی و موارد دیگر فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای سومین بار است که ترکمن ها تاریخ به منظور باز شدن مرز اعلام می کنند، بیان داشت: پیش از این در تاریخ های 12 و 21 خرداد زمان بازگشایی اعلام کردند، اما فعلا به 31 خرداد موکول شده است.

لطیفی با اشاره به اینکه هنوز در رابطه با تجارت جاده ای توافقی صورت نگرفته است، گفت: در این راستا موضوع کنترل سلامت و بهداشت رانندگان از قبیل تب سنجی، قرنطینه و شیوه بازگرداندن رانندگان مطرح است و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

سخنگوی گمرک افزود: در حال حاضر 750 واگن کالا در مرز سرخس، 131 واگن در مرز اینچه برون و 6 واگن در مرز لطف آباد متوقف است. این کالا ها عمدتاً اقلام ساختمانی و فاسدنشدنی هستند که طی چند ماه اخیر به دلیل بسته بودن راه ها همچنان متوقف است. همچنین 50 کامیون کالای صادراتی در مرز بار خود را تخلیه کردند کردند و منتظر باز شدن مرز هستند.

گفتنی است برخی منابع غیر رسمی گفته اند ترکمنستان به دلیل رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در مرز خود با کشور ازبکستان، باز شدن مرز با ایران را به تاخیر انداخته است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5667

به "سخنگوی گمرک: مرز ترکمنستان 31 خرداد به روی کالا های ایرانی باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی گمرک: مرز ترکمنستان 31 خرداد به روی کالا های ایرانی باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید