ستاری: کارخانه های نوآوری، شهرها را هوشمند می نمایند

به گزارش دوست بلاگ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه ضروری است برای توسعه کارخانه های نواوری بخش خصوصی ورود نمایند، اعلام کرد: کارخانه های نوآوری شهرها را هوشمند می نمایند.

ستاری: کارخانه های نوآوری، شهرها را هوشمند می نمایند

سورنا ستاری با بیان اینکه کارخانه های نوآوری یک ابتکار جدید در راستای توسعه زیست بوم نوآوری هستند، گفت: فضاهای نوآوری با سرمایه گذاری و حمایت جدی که به ویژه از سوی دولت صورت گرفته به طور چشمگیری گسترش یافته است اما وجه شاخص کارخانه های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می یابند و فضاهای لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می نمایند.

ستاری ورود بخش خصوصی به سرمایه گذاری در حوزه نوآوری را گامی رو به جلو در توسعه پایدار دانست و گفت: کارخانه های آلاینده، مونتاژکار و سنتی امروز جای خود را به نوآوری، طراحی و توسعه مرزهای فناوری داده اند. جای تبریک و قدردانی است که بخش خصوصی چنین فضای در خور توجهی را به رونق و گسترش زیست بوم نوآوری اختصاص داده است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، از رسیدن فضای فعالیت جوانان به بیش از 30 هزار متر مربع با اجرایی شدن کارخانه نوآوری سوم گفت و ادامه داد: با ایجاد این کارخانه نوآوری، چند هزار جوان خلاق و دانش آموخته فضایی برای کار و بسط دادن ایده های نوآورانه خود پیدا می نمایند و با کسب وکارهای خود ضمن ایجاد ارزش اضافه نموده و اشتغال ، به کمک حل مسئله ای از جامعه می آیند.

کارخانه های نوآوری و شهر هوشمند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از نزدیک شدن تهران به شهر هوشمند اطلاع داد و اضافه نمود: یکی از بخش های شهر هوشمند، ایجاد مراکز و بسترهایی است که جوانان بتوانند ایده هایشان را به شرکت تبدیل نمایند. تحقق شهر هوشمند بیش از هر چیز، به یک زیست بوم احتیاج دارد و پهنه های نوآوری این زیست بوم را کامل می نمایند. کارخانه های نوآوری بخشی مهم و جدایی ناپذیر از این زیست بوم به شمار می فرایند که اکنون با ایجاد این کارخانه ها، تهران باز هم به تحقق شهری هوشمند نزدیک شده است.،مهر

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8591

به "ستاری: کارخانه های نوآوری، شهرها را هوشمند می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: کارخانه های نوآوری، شهرها را هوشمند می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید