راهنمای خرید برترین گوشی برای دانش آموزان (شهریور 1400)

به گزارش دوست بلاگ، خرید گوشی هوشمند برای دانش آموزان، خصوصا آن هایی که سن و سال کمتری دارند می تواند یک چالش عظیم باشد. از طرفی باید یک گوشی مناسب برای استفاده طولانی مدت تهیه گردد و از طرفی دیگر هزینه خرید یک گوشی خوب هم خیلی پایین نیست. بنابراین ممکن است در انتخاب یک محصول مناسب با مشکل روبرو شوید. اما در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را در انتخاب برترین گوشی مناسب برای دانش آموزان هدایت کنیم.

راهنمای خرید برترین گوشی برای دانش آموزان (شهریور 1400)

بعد از اینکه ویروس کرونا به اسم یک بیماری شدیدا فراگیر شیوع پیدا کرد، اداره جات، مدارس، دانشگاه ها، فروشگاه ها و بسیاری از سازمان های دیگر خود را با شرایط دورکاری و آنلاین وفق دادند تا بتوانند هم از بیماری در امان باشند و هم به نوعی کار خود را پیش ببرند. دو سالی هست که این بیماری روی سر تمام مردم جهان سایه افکنده است اما هنوز هم بسیاری از افراد هستند که به خاطر ابتلا به آن جان خود را از دست می دهند. به همین دلیل هنوز هم فرصتی پیش نیامده است تا شرایط به شکل سابق خود برگردد.

در نتیجه شیوع توقف ناپذیر ویروس کرونا، بسیاری از مدارس و موسسه ها همچنان به صورت غیرحضوری کار خود را پیش می برند و همین موضوع باعث شده است تا احتیاج خانواده ها به خرید گوشی برای فرزندان محصل شان افزایش پیدا کند. اما خرید فزونین گوشی مناسب دانش آموزان چالش های خاص خود را دارد. از طرفی خانواده ها نمی توانند فقط برای پیش برد اهداف تحصیلی مبلغی را صرف خرید گوشی نمایند. بعضی از آن ها معتقدند اگر قرار به خرید یک گوشی باشد، بهتر است بتوان چند سال از آن استفاده کرد. بعضی ها خلاف این موضوع را قبول دارند و می خواهند با پرداخت کمترین هزینه، بیشترین استفاده را از محصول مورد نظر داشت.

از سویی دیگر طبیعتا هرچه سن دانش آموزان بیشتر می گردد، احتیاج خواهند داشت گوشی هوشمندشان از قابلیت های بیشتری برخوردار باشد تا بتوانند به راحتی به کارهای خود رسیدگی نمایند. بنابراین مقوله سن هم بسیار اهمیت دارد و باید حتما در خرید یک محصول در نظر گرفته گردد. آنچه که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت، معرفی تعدادی گوشی هوشمند در محدوده قیمتی مختلف است تا بتوانید فزونین گزینه را مناسب با بودجه ای که در اختیار دارید انتخاب کنید.

راهنمای خرید فزونین گوشی هوشمند مناسب دانش آموزان

1. آیفون SE 2020

قیمت حدودی: 12 - 13.5 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو از شیشه، فریم از جنس آلومینیوم، 148 گرم با ضخامت 7.3 میلی متر، بهره مندی از استاندارد ضد آب IP67 - مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه
  • مشخصات نمایشگر: 4.7 اینچی از نوع Retina IPS LCD با وضوح 750 × 1334 و تراکم پیکسلی 326 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده A13 Bionic به همراه 3 گیگابایت حافظه رم و 64/128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع NVMe
  • دوربین: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی اصلی، قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K و سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 1821 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 18 واتی
  • سیستم عامل: iOS 13 با امکان به روزرسانی حداقل 5 سال به سیستم عامل تازه

اگر به محصولی با سیستم عامل iOS علاقه مند هستید، باید بدانید ارزان ترین مدلی که می توانید برای یک دانش آموز تهیه کنید، آیفون SE 2020 است. این گوشی از لحاظ قدرت سخت افزاری و قابلیت های نرم افزاری عملکرد فوق العاده ای دارد و شاید بتوان گفت تنها ضعف آن باتری و نمایشگر کوچک آن است که شاید برای بعضی از دانش آموزان که برای رسیدگی به کارهای خود به محصولی با نمایشگر عظیم علاقه دارند مناسب نباشد.

ظاهر گوشی کاملا شما را به یاد گوشی های ماقبل 2017 اپل می اندازد؛ حواشی زیاد به علاوه کلید هوم دایره ای شکل که حسگر اثرانگشت هم با آن ادغام شده. از لحاظ قدرت سخت افزاری، با محصولی فوق العاده قدرتمند طرف هستیم اما همانطور که گفته شد، ظرفیت 1821 میلی آمپر ساعتی باتری آن باعث شده نتوانید آنطور که باید از کار با آن لذت ببرید.

اگر به استفاده از گوشی هایی با نمایشگر کوچک علاقه مند هستید و می خواهید محصولی که خریداری می کنید از لحاظ قدرت سخت افزاری کم نظیر باشد، آیفون SE می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. اما از طرفی این گوشی تنها از یک دوربین بهره می برد (که آن هم کیفیت نسبتا بالایی دارد)، حواشی بسیار زیادی نمایشگر آن را فرا گرفته و از لحاظ نگه داری شارژ هم شرایط خیلی خوبی ندارد. اما با در نظر گرفتن قیمتی که آیفون SE 2020 دارد، می توان این نقاط ضعف را تا حدودی منطقی دانست؛ اگر به سیستم عامل iOS علاقه داشته باشید، در این محدوده قیمتی، آیفون SE 2020 تنها گزینه مناسب برای خرید خواهد بود.

اما نباید فراموش کنید که این محصول را برای یک دانش آموز تهیه می کنید. به همین دلیل مواردی نظیر وجود تنها یک دوربین یا حواشی زیاد خیلی به چشم نخواهد آمد چرا که وقتی گوشی آنقدری قدرتمند باشد که برای رسیدگی به کارها جوابگوی احتیاج یک فرد باشد، موارد این چنینی خیلی اهمیت پیدا نمی نمایند.

2. گلکسی A72

قیمت حدودی: 12.3 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو از پلاستیک، فریم از جنس پلاستیک، 203 گرم با ضخامت 8.4 میلی متر، بهره مندی از استاندارد ضد آب IP67 - مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1 متر و به مدت 30 دقیقه - دارای محافظ صفحه گوریلاگلس 5
  • مشخصات نمایشگر: 6.7 اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح 2400 × 1080 و تراکم پیکسلی 394 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 720G به همراه 8/6 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی اصلی با قابلیت لرزشگیر اپتیکال، تله فوتوی 8 مگاپیکسلی با قابلیت عظیم نمایی 3 برابری اپتیکال، فوق عریض 12 مگاپیکسلی با زاویه 123 درجه، ماکرو 5 مگاپیکسلی - قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 4K و 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 25 واتی
  • سیستم عامل: اندروید 11 با امکان ارتقا به اندروید 14

اما می رسیم به یکی از فزونین میان رده های سامسونگ یعنی گلکسی A72 که به اسم جانشین گلکسی A71 راهی بازار شد. این گوشی به خاطر نمایشگر عظیم و باکیفیتی که دارد و بعلاوه برخورداری از سخت افزار مطلوب می تواند برای دانش آموزان فزونین انتخاب باشد. حتی دانشجویان هم می توانند برای رسیدگی به کارهای خود روی توانایی های این محصول حساب نمایند.

سامسونگ برای گلکسی A72 باتری عظیمی هم در نظر گرفته است تا کاربران بدون نگرانی از بابت تخلیه سریع شارژ، مدت زمان زیادی را در کلاس های مجازی بمانند و بدون احتیاج به شارژ مجدد، یک روز از آن استفاده نمایند. شارژر سریعی هم برای گوشی در نظر گرفته شده است تا بعد از اتمام شارژ هم به سرعت بتوانید گوشی را برای استفاده مجدد شارژ کنید.

اما سوای این موضوع، برای استفاده طولانی مدت هم گلکسی A72 گوشی بسیار مناسبی است. چرا که با امکان دریافت سه آپدیت نرم افزاری و چهار آپدیت امنیتی، تا مدت ها می تواند خیال شما را از بابت داشتن یک گوشی خوب و حرفه ای آسوده کند. بنابراین اگر در پی محصولی هستید که نه تنها به احتیاج شما به اسم دانش آموز به فزونین شکل ممکن پاسخ می دهد بلکه برای استفاده طولانی مدت هم گزینه مناسبی است، در خرید گلکسی A72 درنگ نکنید.

نکته: دقیقا در همین محدوده قیمتی، وجود دارد. گوشی میان رده ای با پردازنده اگزینوس 9825 که پردازنده بکار رفته در گوشی های سری گلکسی نوت 10 و این یعنی این گوشی توان پردازشی بسیار بالایی دارد. با 8 گیگابایت حافظه رم، در انجام کارهای مختلف هیچگونه کندی هم حس نخواهید کرد. اما نکته قابل توجه در رابطه با این گوشی، بهره مندی از باتری 7000 میلی آمپر ساعتی است که یاری می نماید گوشی حتی تا دو روز هم در انجام کارهای مربوط به دانش آموزان دوام داشته باشد. علاوه بر این ها، سریع ترین شارژر سامسونگ یعنی شارژر 25 واتی هم درون جعبه این گوشی قرار گرفته است تا در صورت تخلیه باتری، با سرعت بالایی گوشی را برای استفاده مجدد آماده کنید.

3. گلکسی A52

قیمت حدودی: 10 - 12.6 میلیون تومان

  • جنس بدنه: جلو از شیشه گوریلاگلس 5، فریم و پنل پشتی از جنس پلاستیک، 189 گرم با ضخامت 8.4 میلی متر، بهره مندی از استاندارد ضد آب IP67، مقاوم در برابر نفوذ آب به مدت 30 دقیقه تا عمق 1 متری
  • مشخصات نمایشگر: 6.5 اینچی از نوع Dynamic AMOLED با وضوح +FHD و رفرش ریت 120 هرتز و تراکم پیکسلی 407 پیکسل بر هر اینچ، با پوشش محافظ گوریلاگلس 5
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 750G به همراه 6/8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین: دوربین چهارگانه متشکل از 64 مگاپیکسلی اصلی با پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال، 12 مگاپیکسلی فوق عریض، 5 مگاپیکسلی ماکرو و 5 مگاپیکسلی سنجش عمق، امکان فیلم برداری با وضوح 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 25 واتی (شارژر 15 واتی درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 11 قابل ارتقا به اندروید 14
  • سال عرضه به بازار: 2021
  • حدود قیمت: 11 میلیون تومان

اما اگر پرداخت حدودا 12 میلیون برایتان مقدور نیست، ولی همچنان به محصولی از سامسونگ علاقه مند هستید، می توانید گلکسی A52 را بخرید. گوشی هوشمندی که همزمان با گلکسی A72 راهی بازار شد اما از لحاظ قابلیت های سخت افزاری کاملا مشابه آن است. البته منظور از قابلیت های سخت افزاری فقط پردازنده بود چرا که دو محصول یک سری تفاوت هایی با یکدیگر دارند که باید به آن ها اشاره کنیم.

اول اینکه این گوشی هم برای رسیدگی به کار دانش آموزان و دانشجویان کاملا مناسب است و می تواند به راحتی از پس احتیاجهای این چنینی بربیاید. اما نکته ای که وجود دارد این است که نمایشگر آن 0.2 اینچ از نمایشگر گلکسی A72 کوچک تر است، باتری آن 500 میلی آمپر ساعت ظرفیت کمتری دارد (4500 میلی آمپر ساعت)، خبری از دوربین تله فوتو در این گوشی نیست.

از قابلیت های خوبی که گلکسی A52 دارد می توان به بهره مندی از نمایشگر Super AMOLED با وضوح +FHD اشاره نمود که تجربه کار با آن را بسیار شیرین و لذت بخش می نماید. بعلاوه اینکه این گوشی هم مانند گلکسی A72 قادر به دریافت 3 آپدیت نرم افزاری و 4 آپدیت امنیتی است نکته مثبتی به شمار میرود و می توان به کارهایی فراتر از فقط رسیدگی به کارهای دانش آموزی با آن پرداخت.

نکته: تقریبا در این محدوده قیمتی، وجود دارد. یک گوشی میان رده با پردازنده اسنپدراگون 730 که در واقع به اسم مدل جایگزین گلکسی A71 با برند گلکسی M راهی بازار شد. بنابراین از لحاظ سخت افزاری این دو گوشی در یک محدوده قرار می گیرند اما آنچه که باعث می گردد این گوشی را به جای گلکسی A71 به شما پیشنهاد دهیم، باتری 7000 میلی آمپر ساعتی آن است که کاربر می تواند با شارژر سریع 25 واتی آن را شارژ کند. بنابراین اگر به خرید محصولی با ماندگاری شارژ بالا تمایل دارید، می توانید این محصول را به اسم یک گزینه ارزشمند در فکر خود داشته باشید. فقط نکته اینجاست که این گوشی از اندروید 10 بهره می برد به همین دلیل اندکی قدیمی است.

4. شیائومی می 10T 5G

قیمت حدودی: 10 - 12.6 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو از شیشه گوریلاگلس 5، فریم از جنس آلومینیوم، 216 گرم با ضخامت 9.3 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 6.67 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD و رفرش ریت 144 هرتز و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ، بهره مندی از پوشش محافظ گوریلاگلس 5
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 865 به همراه 6/8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1
  • دوربین: دوربین سه گانه متشکل از 64 مگاپیکسلی اصلی، 13 مگاپیکسلی فوق عریض و 5 مگاپیکسلی ماکرو، امکان فیلم برداری با وضوح 8K و سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و 1080P با سرعت 30/60/120/240/960 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 33 واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 10 با رابط کاربری MIUI 12
  • سال عرضه به بازار: 2020

شیائومی می 10T 5G یکی از فزونین گوشی های هوشمند مجهز به اینترنت 5G است که کمتر از 10 میلیون تومان قیمت دارد اما به جز مجموعه دوربین و وضوح نمایشگر، در تمامی بخش ها یک پرچم دار تمام عیار است. از رفرش ریت 144 هرتزی آن گرفته تا پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 865، حافظه داخلی پرسرعت، بلندگوهای استریو، باتری پرظرفیت و در نهایت شارژر بسیار سریع که همین موارد می تواند آن را به یکی از ارزشمندترین گوشی ها برای دانش آموزان و دانشجویان تبدیل کند.

اگر در پی محصولی هستید که نه تنها سه سال بلکه بیشتر از آن هم بتواند احتیاجهای شما را با سرعت و قدرت بسیار بالایی پاسخ گو باشد، می 10T 5G محصولی است که می تواند انتخاب بسیار خوب و ارزشمندی باشد. شاید تنها نقطه ضعف این گوشی دوربین های آن باشند. البته نه دوربین اصلی که قادر به ضبط ویدیو هایی 8K با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. بلکه در رابطه با خود مجموعه حرف می زنیم که از دوربین تله فوتو بهره نمی برد. البته انتظاری هم نداریم محصولی در این محدوده قیمتی و با این همه قابلیت مثبت، دوربین تله فوتو هم داشته باشد اما وجود آن می توانست می 10T 5G را به یکی از فزونین انتخاب های بازار تبدیل کند.

از طرفی در بالا هم اشاره شد که چون این گوشی ها برای دانش آموزان در نظر گرفته شده اند، به همین دلیل احتیاجی نیست حتما تمام مشخصات آن ها عالی باشد. همینکه در یک سری بخش های اساسی بتوانند جوابگوی احتیاج کاربران باشند کافی است. گفتنی است تفاوت قیمتی که بین دو مدل 6 و 8 گیگابایتی این گوشی وجود دارد به خاطر همین 2 گیگابایت رم است و جز این، هیچ تفاوت دیگری باعث اختلاف قیمت بین آن ها نشده است.

5. پوکو X3 پرو

قیمت حدودی: 6.1 - 6/7 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو از شیشه گوریلاگلس 6، فریم از جنس پلاستیک، 216 گرم با ضخامت 9.3 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 6.67 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD و رفرش ریت 120 هرتز و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ، بهره مندی از پوشش محافظ گوریلاگلس 5 و استاندارد ضد آب IP53
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 860 به همراه 6/8 گیگابایت حافظه رم و 128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1
  • دوربین: دوربین چهارگانه متشکل از 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق، امکان فیلم برداری با وضوح 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080P با سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5160 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 33 واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12
  • سال عرضه به بازار: 2021

می رسیم به محصولی با برند پوکو که یکی از فزونین زیرمجموعه های شیائومی به شمار میرود و عملکرد فوق العاده خوبی در فراوری گوشی هوشمند دارد. گوشی پوکو X3 پرو را شاید بتوان فزونین محصول در بازه قیمتی 7 و کمتر از 7 میلیون تومان دانست که به شکل باورنکردنی از قابلیت های خوب بهره می برد و از لحاظ سخت افزاری هم در این محدوده قیمتی بی نظیر است. شاید این گوشی ارزشمندترین محصول این لیست باشد چرا که فقط 200 یورو قیمت دارد ولی به مقدار پرچم دارهای سال گذشته قدرتمند، سریع و باکیفیت است.

پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 860 در این گوشی به اسم قلب تپنده ایفای نقش می نماید و در کنار آن از 6/8 گیگابایت حافظه رم هم استفاده شده تا کاربران انواع و اقسام بازی های موجود در پلی استور اندروید را بدون مشکل خاصی اجرا و روی نمایشگر عظیم و 120 هرتزی این گوشی تجربه نمایند و لذت ببرند. بعلاوه حافظه داخلی این گوشی هم از نوع UFS 3.1 است به این معنا که در اجرای برنامه های سنگین هم با کوچک ترین کندی روبرو نخواهید شد.

شاید تنها نقطه ضعف این گوشی را دوربین های نه چندان قدرتمند آن بدانیم که البته دوربین اصلی وظیفه خود را به فزونین شکل ممکن در شرایط نوری مختلف انجام می دهد؛ خصوصا در فیلم برداری در وضوح 4K که نتایج بدست آمده فوق العاده هستند. از طرفی انتظار هم نداشتیم یک گوشی که 7 یا کمتر از 7 میلیون تومان قیمت دارد به دوربین های قدرتمندی مجهز گردد. تا اینجای کار هم پوکو X3 پرو به نسبت هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید یک شاهکار به شمار میرود.

از سایر قابلیت های خوب این محصول می توان به نمایشگر 120 هرتزی باکیفیت، بلندگوهای استریو با شفافیت بالای صدا، دوربین های نسبتا خوب با قابلیت فیلم برداری 4K، باتری پرظرفیت و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود که در مجموع پوکو X3 پرو را به یکی از فزونین و محبوب ترین گوشی های پرچم دار اما ارزان بازار تبدیل نموده اند.

برای دانش آموزان و دانشجویانی که قصد دارند با بالاترین سرعت ممکن به کارهای خود رسیدگی نمایند، خرید این گوشی نه فقط به خاطر عملکرد خوبش در بخش سخت افزار بلکه به خاطر طول عمر بالای باتری هم توصیه می گردد. این در حالی است که کمتر پرچم داری با این قیمت، از لحاظ نگه داری شارژ هم عملکرد رضایت بخشی دارد.

6. ریلمی 7 5G

قیمت حدودی: 6/6 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو از شیشه گوریلاگلس 6، فریم از جنس پلاستیک، 216 گرم با ضخامت 9.3 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 6.67 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD و رفرش ریت 120 هرتز و تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ، بهره مندی از پوشش محافظ گوریلاگلس 5 و استاندارد ضد آب IP53
  • مشخصات فنی: پردازنده مدیاتک Dimensity 800U 5G (7 نانومتری) - 6/8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1
  • دوربین: دوربین چهارگانه متشکل از 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق، امکان فیلم برداری با وضوح 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080P با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P و سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 30 واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 10 با رابط کاربری Realme UI
  • سال عرضه به بازار: 2020

می رسیم به محصولی از برند ریلمی که تا یک سال پیش خبری از آن در بازار کشور نبود اما خوشبختانه می بینیم که این روزها تنوع محصولات این شرکت در بازار داخل افزایش یافته است. بدین ترتیب کاربران می توانند به گوشی هایی بسیار خوب و ارزشمند با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند؛ آن هم از برندی که می توان به کیفیت محصولاتش اعتماد کامل داشت. تا این مقدار که اکنون شاهد قرارگیری یکی از محصولات این شرکت در لیست فزونین گوشی ها برای دانش آموزان هستم.

محصولی که در رابطه با آن حرف می زنیم ریلمی 7 5G است. یک گوشی هوشمند نسبتا قدرتمند و کاملا مجهز به فناوری های مجذوب کننده روز نظیر پشتیبانی از شبکه پرسرعت 5G، نمایشگر 120 هرتزی و پردازنده ای قدرتمند و کم مصرف با لیتوگرافی 7 نانومتری که کمتر در میان رده ها شاهد استفاده از پردازنده ای با این لیتوگرافی هستیم.

ریلمی 7 5G به اسم محصولی که قرار است احتیاج دانش آموزان را رفع کند، کاملا مشخصات فنی مناسبی دارد. البته که پوکو اجازه نمی دهد محصولی حتی ارزش خریدی نزدیک به محصولات این شرکت داشته باشد اما هستند بسیاری از کاربرانی که اصلا تمایلی به خرید محصولات شیائومی یا زیرمجموعه هایشان ندارند و در عوض می خواهند محصولات شرکت های دیگر را امتحان نمایند. با این توجیه، خرید ریلمی 7 5G و به عبارتی ترجیح آن به نماینده های پوکو منطقی تر به نظر می رسد.

در نهایت باید به این نکته اشاره داشته باشیم که ریلمی 7 5G از لحاظ نگه داری شارژ محصول بسیار خوبی است و بهتر از آن هم شارژر سریع 30 واتی است که شرکت چینی درون جعبه آن قرار داده است. این شارژر می تواند در مدت زمان 30 دقیقه، شارژ گوشی را از 0 به 57 درصد و در مدت 1 ساعت و 6 دقیقه، آن را به طور کامل شارژ کند. یک نتیجه کاملا ایدئال و عالی برای محصولی در این محدوده قیمتی و قابلیت های سخت افزاری.

7. پوکو X3 NFC

قیمت حدودی: 5.7 - 6.8

  • جنس بدنه: پشت و جلو از جنس پلاستیک، فریم از جنس آلومینیوم، 215 گرم با ضخامت 9.4 میلی متر - بهره مندی از استاندارد ضد آب IP53 (ضد گرد و غبار و قطرات آب)
  • مشخصات نمایشگر: نمایشگر 6.67 اینچی IPS LCD با وضوح 2400 × 1080 - تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر هر اینچ و رفرش ریت 120 هرتز - پوشش محافظ گوریلاگلس 5
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 732G (8 نانومتری) - پردازنده گرافیکی آدرنو 618 - 6/8 گیگابایت حافظه رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 - پشتیبانی از کارت حافظه جانبی مشترک
  • دوربین: دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، فوق عریض 13 مگاپیکسلی، سنجش عمق و ماکرو 2 مگاپیکسلی قابلیت فیلم برداری در وضوح 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 1080P با سرعت 30/120 فریم بر ثانیه دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 6000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 33 واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 10 با رابط کاربری MIUI
  • سال عرضه به بازار: 2020

گوشی خوب بعدی از برند محبوب پوکو، مدل پوکو X3 است که توانسته با قیمت بسیار مناسب و قابلیت های گوناگون، حسابی توجه کاربران را به خود جلب کند. البته این محصول از اینترنت 5G پشتیبانی نمی نماید اما اگر در پی گوشی هوشمندی 4G با قابلیت های خوب هستید، قطعا در محدوده قیمتی مورد نظر محصول بهتری از آن پیدا نخواهید کرد. در ابتدای همین مطلب می 11 لایت را با همین مشخصات سخت افزاری تقریبا مشابه شاهد بودیم که جز نمایشگر AMOLED و عرضه با اندروید 11 به اسم سیستم عامل پیش فرض، هیچ فزونی دیگری به نسبت این محصول ندارد اما در عین حال در محدوده قیمتی 7 میلیون تومان واقع شده است.

پوکو X3 از پردازنده اسنپدراگون 732G به اسم قلب تپنده خود بهره می برد که اگرچه خیلی قدرتمند نیست اما می تواند به راحتی از پس احتیاجهای نیمه سنگین کاربران یا انجام بازی های روز با اعمال تنظیمات گرافیکی میانه بربیاید. مخصوصا اینکه در کنار آن از 6/8 گیگابایت حافظه رم هم استفاده شده تا بدین ترتیب کاربر از بابت مولتی تسکینگ یا فعالیت هایی نظیر این کاملا آسوده خاطر باشد.

البته نقطه عطف این گوشی باتری پرظرفیت و شارژر سریع آن است که واقعا مقدار مناسبی دارند. باتری این گوشی 6000 میلی آمپر ساعتی است و با توجه به مشخصات، به راحتی می تواند تا دو روز دانش آموزان را همراهی کند. از طرفی به یاری شارژر سریع 33 واتی هم می توان شارژ باتری را با سرعت بسیار خوبی از 0 به 100 رساند که خب معمولا کمتر پیش می آید کاربران گوشی را از 0 به شارژ متصل نمایند.

این گوشی برای افرادی مناسب است که احتیاجی به خرید محصول 5G نمی بینند اما در عین حال بین گزینه های مجهز به اینترنت 4G، در پی فزونین یا بهتر است بگوییم یکی از فزونین گزینه ها هستند که با توجه به این توضیحات، می توان پوکو X3 NFC را یک انتخاب خوب و ایدئال برای رسیدگی به امر تحصیلی در نظر داشت.

8. گلکسی A21s

قیمت حدودی: 4.5 - 5.2 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو و فریم از جنس پلاستیک، 192 گرم با ضخامت 8.9 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 6.5 اینچی از نوع PLS IPS با وضوح +HD و تراکم پیکسلی 270 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اگزینوس 850 (8 نانومتری) - 2/3/4/6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1
  • دوربین: دوربین چهارگانه متشکل از 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق، امکان فیلم برداری با وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 15 واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 10 با رابط کاربری One UI 2.5 - قابل ارتقا به اندروید 12
  • سال عرضه به بازار: 2020

سامسونگ اواسط سال 2020 از یک گوشی مالی تحت اسم گلکسی A21s رونمایی کرد. محصولی با قدرت سخت افزاری نه چندان بالا اما با باتری بسیار خوب که قادر است احتیاج دانش آموزان را برای رسیدگی به کارهای ساده ای نظیر کلاس های آنلاین به سادگی رفع کند. البته شاید نمایشگر +HD آن خیلی جالب نباشد اما با این حال قیمتی هم که برای آن در نظر گرفته شده است آنقدری نیست که بتوانیم انتظار زیادی از این محصول داشته باشیم.

با این حال برای دانشجویان یا کسانی که ممکن است کارهای شان سنگین باشد، خرید این گوشی توصیه نمی گردد چرا که سامسونگ گلکسی A21s را برای رسیدگی به کارای سبک فراوری نموده است که از جمله همین موارد می توان شرکت در کلاس های درس را اشاره نمود.

این گوشی قیمت مناسبی هم دارد اما توجه داشته باشید که نمی توانید روی عملکرد خوب آن برای مدت زمان طولانی حساب کنید. بنابراین این گوشی را اگر برای دانش آموز خود خریداری می کنید، این موضوع را هم در نظر داشته باشید که فرزند شما نمی تواند کارای سنگین خارج از درس را با این گوشی انجام دهد و حتما با موارد ذکر شده در بالا احتیاج خواهد داشت.

نکته: تقریبا در این محدوده قیمتی، وجود دارد. یک گوشی میان رده با پردازنده اگزینوس 9611 که در حال حاضر در گوشی گلکسی A51 مورد استفاده قرار گرفته است. بنابراین از لحاظ سخت افزاری این گوشی عملکرد بهتری به نسب همتای خود از سری گلکسی A دارد. اما آنچه که باعث می گردد این گوشی را به جای گلکسی A21s به شما پیشنهاد دهیم، باتری 6000 میلی آمپر ساعتی آن است که کاربر می تواند با شارژر سریع 15 واتی آن را شارژ کند. بنابراین اگر به خرید محصولی با ماندگاری شارژ بالا تمایل دارید و از طرفی نمی خواهید خیلی هزینه زیادی برای آن صرف کنید، مالی یادشده سامسونگ می تواند به یاریتان بیاید.

اگر هم به گوشی 5G از برند سامسونگ با همین محدوده قیمتی علاقه مند هستید، هم می تواند جوابگوی احتیاج شما باشد. این گوشی از پردازنده Dimensity 700 به اسم قلب تپنده بهره می برد و 4/6/8 گیگابایت حافظه رم هم آن را همراهی می نماید. مقدار 6.6 اینچی نمایشگر هم می تواند یاریی باشد برای دانش آموزانی که تمایل دارند محتوا را در نمایشگر عظیم تر و باکیفیت تری مشاهده نمایند. چرا که نمایشگر این گوشی برخلاف گلکسی A21s، از وضوح +FHD بهره می برد.

9. موتورولا موتو G9 پاور

قیمت حدودی: 4.1 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو و فریم از جنس پلاستیک، 221 گرم با ضخامت 9.7 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 6.8 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +HD و تراکم پیکسلی 263 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 662 (11 نانومتری) - 4 گیگابایت حافظه رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین: دوربین سه گانه متشکل از 64 مگاپیکسلی اصلی و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق، امکان فیلم برداری با وضوح 1080P با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 6000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 20 واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 10
  • سال عرضه به بازار: 2020

موتورولا اگرچه خیلی در بازار گوشی های هوشمند به مانند سابق مطرح نیست اما همچنان گوشی های بسیار باکیفیت و قدرتمندی فراوری می نماید و می توان به عملکرد آن ها اعتماد کامل داشت. موتورولا G9 پاور هم یکی از همین گوشی های خوب است که جانشین G8 پاور شده است و از لحاظ طول عمر باتری، همچون نسل گذشته یک محصول کم نظیر به شمار میرود.

عبارت پاور (Power) در میان رده های این سری کاملا به این معناست که گوشی که خریداری می کنید قرار است از لحاظ طول عمر باتری کاملا شما را راضی نگه دارد. بنابراین اگر در پی خرید محصولی هستید که در کنار عملکرد سخت افزاری نسبتا خوب (نه چندان قدرتمند) می تواند از لحاظ طول عمر باتری، عملکرد خارق العاده ای داشته باشد، موتو G9 پاور یک انتخاب خوب و منطقی خواهد بود.

از آن جایی هم که این گوشی قرار است برای دانش آموزان خریداری گردد، بنابراین اصلا جای نگرانی هم بابت طول عمر باتری وجود نخواهد داشت. حتی این گوشی از نمایشگر 6.8 اینچی هم بهره می برد تا بدین ترتیب یکی از عظیم ترین نماینده های ارزان شناخته گردد. مقدار عظیم نمایشگر بعلاوه به افزایش لذت تماشای محتوا در آن یا تماشای محتوای سرگرم نماینده هم منجر خواهد شد.

نکته: در این محدوده قیمتی، گوشی پوکو M3 را هم می توانید بخرید که عمده تفاوت آن ها با یکدیگر ، نمایشگر +FHD برای نماینده پوکو است درحالی که موتو G9 پاور نمایشگری +HD دارد. بعلاوه باتری این گوشی هم 6000 میلی آمپر ساعتی است و می تواند تا حداقل دو روز شما را همراهی کند. (سرعت شارژر آن 18 وات است). بنابراین قبل از خرید محصولی در این محدوده قیمتی، حتما پوکو M3 را به اسم یک گزینه ارزشمند در نظر داشته باشید.

10. نوکیا 5.3

قیمت حدودی: 3.2 میلیون تومان

  • جنس بدنه: پشت و جلو و فریم از جنس پلاستیک، 221 گرم با ضخامت 9.7 میلی متر
  • مشخصات نمایشگر: 6.55 اینچی IPS LCD با وضوح 1600× 720 - تراکم پیکسلی 268 پیکسل بر هر اینچ
  • مشخصات فنی: پردازنده اسنپدراگون 665 (11 نانومتری) - پردازنده گرافیکی آدرنو 610 - 3/4/6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی - پشتیبانی از کارت حافظه microSD
  • دوربین: دوربین چهارگانه متشکل از 13 مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض 5 مگاپیکسلی و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق، امکان فیلم برداری با وضوح 1080P با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با امکان فیلم برداری در وضوح 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه
  • باتری: 4000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر سریع 10 واتی (شارژر درون جعبه وجود دارد)
  • سیستم عامل: اندروید 10 قابل ارتقا به اندروید 12
  • سال عرضه به بازار: 2020

گوشی آخر این لیست، نوکیا 5.3 است برای آن دسته از کاربرانی که به گوشی های نوکیا علاقه مند هستند. نوکیا 5.3 شاید در محدوده قیمتی خود فزونین نباشد اما اگر به گوشی های شرکت نام دار فنلاندی تمایل داشته باشید،، می تواند انتخاب خوبی باشد. این گوشی بیشتر برای افرادی که سن و سال زیادی دارند طراحی شده است به این معنا که قابلیت های موجود در اندروید را خیلی با سرعت و کیفیت بالا به نمایش در نمی آورد. بنابراین همان استفاده تحصیلی از آن می تواند فزونین گزینه باشد.

اما خب این گوشی نقاط ضعفی هم دارد که از جمله مهم ترین آن می توان به استفاده از پردازنده قدیمی و دوربین نه چندان باکیفیت اشاره نمود. به صورت کلی اگر کیفیت دوربین خیلی برایتان مسأله مهمی نیست و در پی گوشی هوشمندی هستید که در انجام کارهای روزمره نظیر دانش آموزی عملکرد نسبتا خوبی از خود به نمایش بگذارد و از لحاظ طول عمر باتری هم در شرایط خوبی قرار داشته باشد، نوکیا 5.3 می تواند انتخاب خوبی باشد.

این گوشی برای کاربرانی با احتیاجهای میانه (رو به پایین) و آن دسته از کسانی که تمایل دارند تجربه نسبتا خوبی از اندروید و قابلیت های متنوع آن داشته باشند مناسب است. در کنار این ها، انجام بازی هم با کیفیت پایین با این گوشی ممکن خواهد بود.

نکته: تقریبا در این محدوده قیمتی، گوشی هم وجود دارد که می توانید آن را در بین انتخاب های خود داشته باشید. چرا که عملکرد وان پلاس در زمینه فراوری گوشی هوشمند عالی است و خیلی از کاربران به استفاده از نماینده های آن تمایل نشان می دهند. از لحاظ طول عمر باتری هم این گوشی با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت شرایط خوبی دارد و کاربر می تواند آن را با شارژر سریع 18 واتی درون جعبه هم شارژ کند.

گفتنی است در بین برندهای مختلف، هستند شرکت هایی که محصولات ارزان تری دارند منتها خرید آن ها توصیه نمی گردد. چرا که پرداخت 3 میلیون تومان برای محصولی که انتظار نمی رود بیش از یک یا دو سال دوام داشته باشد خیلی منطقی نیست. بنابراین سعی کردیم گوشی هایی انتخاب کنیم که علاوه بر کارهای تحصیلی بتوانید در انجام امور مختلف هم روی توانایی آن ها حساب کنید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 11356

به "راهنمای خرید برترین گوشی برای دانش آموزان (شهریور 1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی برای دانش آموزان (شهریور 1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید