رئیس جمهور منتخب الجزایر مخالفان را به گفت وگوی جدی دعوت کرد

به گزارش دوست بلاگ، رئیس جمهور الجزایر پس از پیروزی در انتخابات این کشور از آمادگی خود برای گفت وگوی جدی با مخالفانی گفت که انتخابات را تحریم نموده اند و از اعتراضات خیابانی دست نکشیده اند.

رئیس جمهور منتخب الجزایر مخالفان را به گفت وگوی جدی دعوت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالمجید تبون رئیس جمهور جدید الجزایر در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از پیروزی در انتخابات این کشور گفت که به منظور گفت وگوی جدی و خدمت به منافع کشورش دستان خود را به سمت معترضان دراز می نماید.

به گزارش وبگاه خبری روسیا الیوم، عبدالمجید با تاکید بر اینکه می خواهد بدون تبعیض، به حاشیه راندن، محروم و منزوی کردن عده ای کار کند، گفت که به دنبال یکپارچگی و اتحاد الجزایری ها است.

رئیس جمهور الجزایر گفت که فرآیند انتخابات این کشور را به راستا اعمال مآغازیت بازگرداند.

وی گفت که می خواهد جمهوری جدید الجزایر را بسازد و جوانان الجزایری را در حیات سیاسی و مالی جذب کند.

عبدالمجید گفت: ما پای قول هایی که به جوانان داده ایم ایستاده ایم.

رئیس جمهور الجزایر گفت: هیچ قطره خونی در جریان اعتراضات ریخته نشده است علیرغم اینکه برنامه هایی برای نابودی کشور و نظام الجزایر وجود داشت.

تبون همچنین گفت که اولین کاری که در مقام ریاست جمهوری الجزایر انجام خواهد داد آغاز رایزنی ها درباره اصلاح قانون اساسی و سپس به همه پرسی گذاشتن قانون جدید نزد مردم این کشور است.

تبون تاکید نمود: ما به سرعت به سمت تغییر پیش می رویم. باید قانون اساسی در همه مسائلی که برای مردم اهمیت دارد تغییر کند و وقتی ملت با قانون اساسی جدید موافقت کند می توانیم به واقع بگوییم که در جمهوری جدید الجزایر هستیم.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی جدید اختیارات رئیس جمهور کاهش خواهد یافت و به همه موسسات و نهادها برای ایفای نقش خود فرصت بیشتری داده می گردد.

تبون همچنین تاکید نمود که در قانون انتخابات الجزایر هم تغییراتی اعمال خواهد شد و برای حضور جوانان در آن هم فرصتی فراهم می گردد که مخارج کاندید شدن آنها در انتخابات از محل منابع دولتی تامین گردد.

کمیته مستقل انتخابات الجزایر امروز آدینه اعلام نمود که براساس شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، عبدالمجید تبون نخست وزیر اسبق این کشور پیروز انتخابات شده است. تبون 58.15 درصد آرا را کسب نموده است.

رئیس کمیته مستقل انتخابات الجزایر اعلام نمود که میزان مشارکت در این انتخابات 39.83 درصد بوده است.

برای نخستین بار در الجزایر کمیته مستقل انتخابات به جای وزارت کشور، بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نظارت کرد.

انتخابات الجزایر در حالی برگزار گردید که بعضی مناطق این کشور از جمله شهر الجزیره پایتخت و استان های قسنطینه، تیزی در اعتراض به انتخابات شاهد برگزاری تظاهرات است. معترضان خواهان کناره گیری مقام های حکومت سابق بوتفلیقه از صحنه قدرت در الجزایر هستند و معتقدند که هیچ یک از نامزدها قادر نیستند به تسلط ارتش بر نظام سیاسی انتها بدهند.

انتخابات الجزایر هشت ماه پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه که به اجبار و تحت فشار مردمی پس از بیست سال حکومت بر این کشور بود، برگزار گردید. معترضان که خواهان پاکسازی کامل سیستم سیاسی در این کشور هستند انتخابات را تحریم کردند، زیرا همه نامزدهای شرکت کننده در انتخابات از چهره های رژیم سابق بوتفلیقه هستند.

.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2450

به "رئیس جمهور منتخب الجزایر مخالفان را به گفت وگوی جدی دعوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور منتخب الجزایر مخالفان را به گفت وگوی جدی دعوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید