خبرنگاران نرخ شیوع کرونا در انگلیس دوباره اوج گرفت

به گزارش دوست بلاگ، لندن- خبرنگاران- همزمان با کاهش سطح قرنطینه در انگلیس، آمارها از افزایش مجدد نرخ شیوع ویروس کرونا (کووید-19) در این کشور حکایت دارد.

خبرنگاران نرخ شیوع کرونا در انگلیس دوباره اوج گرفت

گروه مشاوران علمی برای شرایط اضطراری انگلیس موسوم به سیج روز آدینه گفت که شاخص شیوع بیماری (نرخ شیوع یا بازتولید/ R) دوباره میان یک تا 0.7 در نوسان بوده است.

این در حالی است که هفته گذشته یعنی پیش از کاهش سطح قرنطینه در انگلیس شاخص شیوع بین 0.9 تا 0.5 گزارش شده بود.

این شاخص بیانگر آن است که یک فرد مبتلا به کرونا، این بیماری را به چه تعداد فرد دیگر منتقل می نماید.

کارشناسان معتقدند که هنوز برای آنالیز پیامدهای ناشی از آسان شدن سطح قرنطینه خیلی زود است؛ با این حال اختلاف فاحش آمار رسمی دولت و نهادهای مستقل درباره شرایط کرونا در انگلیس، افکار عمومی را نگران نموده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یازدهم اردیبهشت ادعا کرد که این کشور از رشد همه گیری کرونا (کووید-19) عبور نموده و شیب نزولی را طی می نماید. اما چند روز بعد اتحادیه اروپا گفت که انگلیس و تعدادی از کشور اروپایی همچنان در مرحله اوج شیوع کرونا قرار دارند.

آمارها نشان می دهد که شیوع کرونا در انگلیس همچنان نوسان دارد و این کشور پس از آمریکا دارای بالاترین آمار قربانیان کرونا در سراسر دنیا است.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده، انگلیس در 24 ساعت گذشته 428 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و مجموع درگذشتگان به 33 هزار و 614 نفر رسیده است.

جانسون یکشنبه گذشته، ناگزیر از فشارهای مالی ناشی از بحران کرونا، محدودیت های تردد افراد شاغل به محل کار را آسان کرد. او در نظر دارد تا در دو ماه آینده بتدریج محدودیت های بیشتری را کاهش دهد.

وضع مالی انگلیس پس از تحمل سه سال فراز و نشیب های ناشی از برگزیت و اینک بحران کرونا، چندان تعریفی ندارد.

دفتر آمار ملی انگلیس دیروز در گزارشی از رشد منفی اقتصاد این کشور در ماه های گذشته اطلاع داد و گفت که این میزان پایین ترین حد در نزدیک به 12 سال گذشته به شمار می رود. ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس نیز هشدار داده که این کشور به احتمال زیاد به سوی یک رکود عمده پیش می رود.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5049

به "خبرنگاران نرخ شیوع کرونا در انگلیس دوباره اوج گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نرخ شیوع کرونا در انگلیس دوباره اوج گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید