خبرنگاران استان زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می شود

به گزارش دوست بلاگ، زنجان - خبرنگاران- استاندار زنجان گفت: با به انجام رسیدن پروژه های بزرگراهی و دیگر اقدامات در این راستا زنجان در عمل و نه شعار به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می شود که تحقق این مهم از ابعاد مختلف تاثیر بسزایی در رشد و توسعه استان دارد.

خبرنگاران استان زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می شود

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در نشست شهرداران تابعه استان که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت، با اشاره به اینکه به سه پروژه بسیار مهم بزرگراهی استان 140 میلیارد تومان طی سفر رییس سازمان برنامه وبودجه کشور اختصاص یافت، افزود: طی هفته گذشته نیز در حدود همین مبلغ از تبصره ماده 56 نهایی شده است که با افتتاح این سه محور دگرگونی بسیار مهمی در پروژه های راه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با تحقق این کار مهم استان به مرکز لجستیک تبدیل می شود و علاوه بر آن افتتاح پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان به تهران نیز با جدیت پیگیری می شود و علاوه بر آن هم اکنون فرودگاه زنجان برای نشستن هواپیماهای باری نیز از آمادگی کافی برخوردار است.

استاندار زنجان با بیان اینکه با سازوکارهای فراهم شده کمیته حسابرسی در استان تشکیل و احکام آن نیز صادر شده است، شرح داد: با فعالیت این کمیته امور حسابرسی شهرستان ها به روزتر شده، قدم های مثبتی در این خصوص برداشته و موسسات حسابرسی مستقل نیز ایجاد شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: طی سال گذشته حسابرسی 15 شهرداری استان مورد رسیدگی قرار گرفته و 6 شهرداری نیز باقیمانده، درحالی که طی سال های قبل از آن چنین وضعیتی وجود نداشت و این کار از جمله اقدامات مهمی به شمار می رود که نبود آن مسائل و چالش هایی را موجب شده بود.

وی افزود: آمار و درآمد شهرداری های استان نیز هر سه ماه یکبار مورد بررسی قرار می گیرد که این کار مهم برای آگاهی فرمانداران، شهرداران و روسای شورا بوده که توسط معاونت عمرانی استانداری انجام می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای شهرداری استان که طرح هایی ارائه کرده بودند، تسهیلات ارزان قیمت به مبلغ 21 میلیارد و 338 میلیون تومان مصوب شد، ادامه داد: این رقم برای 10 شهرداری استان پرداخت شده و برای سه شهرداری دیگر نیز با توجه به مصوب شدن طرح آماده پرداخت بوده و سه شهردار دیگر نیز در حال نهایی شدن است.

حقیقی به لزوم فعال شدن کمیته مدیریت شهری در استان اشاره کرد و گفت: تلاش می شود طی 2 روز آینده موضوع عدم همکاری دستگاههای اجرایی با شهرداری ها بررسی و مکانیزم های همکاری ها تبیین شود.

وی با بیان اینکه این استان در طرح ملی مسکن 18 هزار و 750 مسکن در دست اقدام دارد، گفت: علاوه بر آن 2 هزار واحد مسکونی برای محرومان در حال احداث است که در زمان حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از این تعداد 300 واحد آن آماده شده است.

به گفته حقیقی، استان در این زمینه رتبه اول کشوری را دارد که اعتبار 160 میلیارد تومانی برای آن هزینه می شود و در این راستا 800 واحد مسکونی نیز برای محرومان مناطق شهری در نظر گرفته شده است که ساخت 200 واحد آن آغاز خواهد شد و طبق گزارش های دریافتی طرح مسکن ملی هیدج بیش از سایر مناطق استان پیشرفت دارد.

به گفته وی، طرح تفضیلی استان نیز از طریق معاونت عمرانی استانداری با جدیت هر تمام پبگیری می شود که این مهم به سامان خواهد رسید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8442

به "خبرنگاران استان زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استان زنجان به مرکز لجستیک شمالغرب کشور تبدیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید