خبرنگاران استاندار: سند جهش تولید خراسان شمالی تدوین می شود

به گزارش دوست بلاگ، بجنورد- خبرنگاران- استاندار خراسان شمالی گفت: سند جامع جهش تولید در این استان، با هم افزایی و هم فکری میان دستگاه های اجرایی، تا یک ماه آینده، تدوین می شود.

خبرنگاران استاندار: سند جهش تولید خراسان شمالی تدوین می شود

محمدعلی شجاعی، روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: با گام های آرام نمی توان کار زیادی را انجام داد، برای توسعه باید در استان جهش ایجاد شود.

وی اضافه نمود: تکلیف هر دستگاه اجرایی در سند جهش تولید، مشخص می شود و در این زمینه باید از تمامی داشته ها و ظرفیت های استان استفاده کنیم، باید سرمایه های سرگردان استان را جمع کنیم و به کار ببندیم.

شجاعی گفت: وقتی صحبت از جهش تولید می شود، به این معنا است که با انسجام بیشتر میان اعضای حاکمیت و نیروها، بهره وری را ارتقا دهیم، به دنبال آن شغل بیشتری ایجاد کنیم تا رفاه و آسایش مردم بیشتر شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: جهش تولید به این معنا است که بتوانیم سهم استان را در تولید ناخاص ملی بالا ببریم، درآمد سرانه استان را افزایش دهیم، بتوانیم تولید اقلامی که از خارج تامین می شود، در داخل افزایش دهیم تا واردات این کالاها کاهش یابد.

وی اضافه نمود: دستیابی به این اهداف در استان، به نوبه خود، در سطح ملی نیاز به خارج را کاهش می دهد و در آن زمان است که می توانیم به اقتدار مالی دست یابیم و اثر تحریم ها را بی اثر کنیم.

شجاعی گفت: جهش تولید به این معنا است که میزان صادرات ارتقا یابد، میزان واردات کاهش یابد، فضای کسب و کار دراستان بهبود یافته و تراز تجاری، مثبت شود.

وی گفت: من امید دارم که موانع توسعه استان برداشته می شود، البته موانع توسعه استان، مسائل مالی نیست، بلکه مشکل در نگاه های بسته است.

وی با بیان اینکه هیچ جا در دنیا، با بستن درها پیشرفت نکرده است شرح داد: با نگاه های بسته نمی توان استان را نجات داد، اگر استان بسته و محدود باشد، نمی توان به سوی توسعه گام برداشت.

استاندار خراسان شمالی گفت: برخی در استان، نسخه اشتباه برای توسعه می دهند که نمی تواند حال مردم را خوب کند، اگر درهای استان بسته باشد، نمی توان نان در سفره مردم گذاشت.

شجاعی گفت: هر کسی که برای استان کار نمی کند، باید کنار گذاشته شود، نباید به شناسنامه فرد نگاه کنیم، راه رشد همین است که این نگاه های بسته، تغییر یابد.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای توسعه استان، باید درها به روی فردی که برای مردم مفید است، باز باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: سال گذشته، هفت هزار و 880 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در استان مصوب شد که 48 درصد آن معادل سه هزار و 764 میلیارد ریال تخصیص یافت که نسبت به میانگین کشوری شرایط نسبتا بهتری داریم.

حسن پارسی پور گفت: میزان درآمدهای مصوب استان در سال گذشته، چهار هزار و 370 میلیارد ریال بود که از این میزان 81.2 درصد، معادل سه هزار و 555 میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی گفت: درآمدهای مالیاتی استان هم در سال گذشته، سه هزار و 527 میلیارد ریال مصوب شده بود که 87.4 درصد از آن، معادل بیش از سه هزار و 80 میلیارد ریال محقق شده است.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرقی کشور واقع است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4605

به "خبرنگاران استاندار: سند جهش تولید خراسان شمالی تدوین می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: سند جهش تولید خراسان شمالی تدوین می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید