خبرنگاران ابراز همدردی با اطرافیان متوفیان کرونا ضروری است

به گزارش دوست بلاگ، کرج - خبرنگاران -یک روانشناس البرزی ، ابراز همدردی با اطرافیان فوت شدگان کرونا از طریق فضای مجازی و تلفنی را ضروری دانست و گفت: این اقدام از سوی گروه های اجتماعی و حتی مسوولان در کاهش آلام روحی و پیشگیری از مسائل روانی تاثیر گذار است.

خبرنگاران ابراز همدردی با اطرافیان متوفیان کرونا ضروری است

احمد علی جبارزاده روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی احساس تنهایی شدید و عدم پذیرش عاطفی مسائلی برای بازماندگان متوفیان کرونا به وجود می آورد.

وی افزود: در عزاداری تاخیری به شکل سونامی تمام واکنش های غم و اندوه و خشم و درد با شدت بیشتری نمایان می شود و میزان افسردگی اجتماعی را بالا می برد.

جبارزاده گفت : باید به بازماندگان در این شرایط اجازه داد تا واکنش های طبیعی عاطفی و روانی همانند گریه اتفاق بیفتد چرا که گریه خود یک زبان بیان درد است و انسان را آرام و درمان می کند.

وی بیان داشت : برقراری رابطه کلامی و عاطفی با اطرافیان و بستگان متوفیان کرونا به صورت مجازی و عدم اصرار بر سریع گذر کردن از ناراحتی روحی و روانی بسیا مهم است چرا که دراین شرایط پذیرش این غم برای خانواده بسیار سخت است.

این روانشناس و کارشناس علوم اجتماعی پیشنهاد کرد که اقوام متوفا ناشی ازکرونا باید با افرادی که عزیز خود را از دست داده اند، از طریق ارتباطی تلفنی و فضای مجازی به صورت تا عادی شدن شرایط اجتماعی ابراز همدردی و همراهی کنند.

جبارزاده تاکید کرد که پیگیری و حمایت یکی از مولفه های مهم اطرافیان از خانواده متوفا است چرا که وظیفه ما در این دوران دردناک فقط یک تسلیت گفتن نیست بلکه باید مکرر و به شکل مجازی و عاطفی در کنار بازمانده ها تا مدت ها باقی بمانیم.

مراسم عزاداری در واقع مسکن و التیامی است به زخم بازمانده ، استرس دل کندن ؛ اضطراب و تنهایی ، ترس از مرگ و همه و همه در شبکه حمایتی اطرافیان، در گریه ها و ناله ها ، در خاک سپاری و دور هم جمع شدن ها ، درد را آرام آرام کاهش می دهد که این کارکرد عزاداری است.

این درد جدایی از عزیزان چه به علت بیماری کرونا و یا به هر علت دیگری در این دوران بحرانی سخت تر از قبل هم شده چرا که امکان عزاداری جمعی و وداع از عزیز از دست رفته نیست و امکان التیام با برگزاری مراسم و متصل شدن به منبع حمایتی دیگران وجود ندارد.

درچنین شرایطی مسائل عدیده ای برای بازمانده ها ایجاد شده که مهمترین آن ها را در احساس درماندگی شدید و قطع شدن یک اتصال امن که فوت عضوی از خانواده حس ناتوانی و درماندگی را موجب می شود.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4661

به "خبرنگاران ابراز همدردی با اطرافیان متوفیان کرونا ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز همدردی با اطرافیان متوفیان کرونا ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید