حیران ، جاده ای حیرت انگیز و تماشایی

به گزارش دوست بلاگ، حیران یکی از زیباترین مسیرهای جاده ای ایران است که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

حیران ، جاده ای حیرت انگیز و تماشایی

گردنه حیران منطقه ای حیرت انگیز و تماشایی است که با طول 35 کیلومتر در میانه های جاده آستارا به اردبیل قرار گرفته است و به عنوان یکی از زیباترین راستاهای جاده ای ایران شناخته می گردد. این گردنه در منطقه ای ییلاقی قرار گرفته و به عنوان آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان به شمار می رود.نامش را به این سبب حیران گذاشته اند که هر کسی با قرار دریافت در آن از عظمت خلقت در شگفت می گردد و حیرت زده به طبیعتی می نگرد که در هر ساعت با جلوه ای تازه غافلگیرش می نماید.

دیدنی های گردنه حیران :

در هر نقطه از گردنه حیران، جاذبه ای وجود دارد که می تواند لحظه های فراموش نشدنی برایتان به یادگار گذارد. در اینجا نگاه کوتاهی به دیدنی های این جاده خواهیم داشت و در صورت احتیاج به توضیحات مفصل تر، در مطلبی جداگانه تمامی جوانب آنها را آنالیز خواهیم کرد.

طبیعت مه آلود

نخستین چیزی که هنگام عبور از گردنه حیران چشمتان را نوازش می دهد، پوشش جنگلی است که ازدو سو شما را در بر می گیرد. کم کم مراتع را هم می بینید که درمیان آنها کلبه هایی نیز به چشم می خورند. در این میان دام های در حال چرا یا اسب هایی که به این سو و آن سو می فرایند، به زیبایی مناظر می افزایند.

ارتفاع بلندترین نقطه این گردنه از سطح آب های آزاد حدود 1500 متر است و ممکن است بپرسید که در این بلندی این مه ازکجا آمده است؟ در واقع علت اصلی مه در گردنه حیران، رطوبت دریای خزر است و این امر ارتباطی با بلندی این گردنه ندارد.

پارک ملی هیرکان

یکی از ویژگی های این گردنه این است که در یک نقطه مرزی قرار گرفته است و با قرار دریافت در آن در یک سوی جاده، جنگلی انبوه و متعلق به پارک ملی هیرکان را خواهید دید .به سبب داشتن ویژگی هایی خاص، پیشنهاد ثبت جهانی این پارک ملی نیز مطرح شده است و شاید در آینده شاهد قرار گیری آن در فهرست میراث جهانی یونسکو باشیم.

روستاهایی تماشایی

در راستا گردنه حیران چندین روستا وجود دارد که روستاهای حیران ، مِشِند وکشفی از آن جمله اند.

جنگل فندقلو

فندقلو نام یکی از جنگل های بسیار زیبای ایران که در فاصله 10 کیلومتری از شهر نمین و 30 کیلومتری از شهر اردبیل قرار گرفته است. این جاذبه دیدنی به سبب برخورداری از جاذبه های منحصر به فرد جنگلی-مرتعی به یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری تبدیل شده است.

امکانات رفاهی و تفریحی

به سبب ساخت دهکده توریستی حیران در این منطقه، امکاناتی مناسب دراین دهکده برای گردشگران ایجاد شده است که می توان به سرویس بهداشتی، رستوران، کافی شاپ، چایخانه، وسایل بازی، مرکز خرید، آلاچیق و … اشاره نمود.

برای رفتن به جاده حیران باید با عبور از راستا جاده اصلی اردبیل به آستارا، ابتدای تونل اردبیل تا 5 کیلو متری آستارا را پیمود و به منطقه حیران که در فاصله 40 کیلومتری تا مرکز شهر قرار گرفته است رسید.

خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: پیام دلتا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2816

به "حیران ، جاده ای حیرت انگیز و تماشایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیران ، جاده ای حیرت انگیز و تماشایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید