حناچی پیگیر حقوق مدیریت شهری از دولت باشد، نقش پلیس راهور در کاهش آلودگی هوا پررنگ است

به گزارش دوست بلاگ، صدراعظم نوری گفت: امیدواریم دولت تعهدات مالی خود به شهرداری را برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی عملی کند.

حناچی پیگیر حقوق مدیریت شهری از دولت باشد، نقش پلیس راهور در کاهش آلودگی هوا پررنگ است

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار ، درباره آخرین شرایط آلودگی هوا در پایتخت با تاکید بر این نکته که در بحث آلودگی هوای پایتخت سهم مدیریت شهری سهمی ناچیز است، گفت: ابزار و ساز و کار ها جهت کنترل و کاهش آلودگی هوا در اختیار دیگر نهاد های پایتخت چون دولت و پلیس راهور است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: مدیریت شهری از اندک ابزار قانونی خود برای کاهش و کنترل آلودگی هوا را به کار گرفته است و تمام خود را به کار گرفته تا این ظرفیت عملی شود.

صدراعظم نوری با اشاره به اجرای طرح کنترل آلودگی هوا و معاینه فنی خودرو ها گفت: مدیریت شهری در شرایط اضطرار (افزایش آلودگی هوا) هزینه تردد در محدوده طرح ترافیک را افزایش داد تا این افزایش هزینه موجب کاهش تردد در محدوده اجرای طرح کنترل آلودگی هوا شود.

پلیس نمی تواند یکطرفه طرح ترافیک جدید را لغو کند

او با تأکید بر اجرای دقیق قانون ممانعت از تردد خودرو های سنگین و دودزا بدون معاینه فنی در پایتخت اظهار کرد: پلیس راهور نقش موثری در کاهش آلودگی هوا دارد و می تواند از ظرفیت قانونی خود برای جلوگیری از تردد کامیون های دودزا در پایتخت استفاده کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به نقش شهروندان در کاهش آلودگی هوا گفت: بزرگترین عامل در کاهش آلودگی هوا استفاده نکردن از خودرو های شخصی است که توسعه ناوگان حمل و نقل می تواند عاملی برای ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شود.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا در نشست هم اندیشی خود با پیروز حناچی شهردار تهران بر این نکته تأکید می شود که شهرداری از حقوق قانونی خود استفاده و کمک های لازم را از دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اخذ کند، اظهار کرد: ما در مدیریت شهری به شهردار تهران موضوعات را مطرح می کنیم و این گونه نباید تصور کرد که شهردار تهران نشسته و در جهت دریافت حقوقی قانونی مدیریت شهری از دولت اقدامی نمی کند.

او شرح داد: امیدواریم هیئت دولت تعهدات خود را بر اساس قانون نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1587

به "حناچی پیگیر حقوق مدیریت شهری از دولت باشد، نقش پلیس راهور در کاهش آلودگی هوا پررنگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حناچی پیگیر حقوق مدیریت شهری از دولت باشد، نقش پلیس راهور در کاهش آلودگی هوا پررنگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید