جشنواره ای ملی مختص کهن شهر مراغه تعریف گردد

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بر لزوم تعریف جشنواره ای ملی مختص کهن شهر مراغه تأکید کرد.

جشنواره ای ملی مختص کهن شهر مراغه تعریف گردد

احمد حمزه زاده در جلسه شورای معاونین میراث فرهنگی استان در شهرستان ویژه مراغه، گفت: کهن شهر تاریخی مراغه از جمله 10 شهر تاریخی کشور است که دارای ظرفیت های متنوع و منحصربه فردی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، لذا ضروری است تا با تدوین برنامه هایی کارآمد درصدد توسعه این ظرفیت ها بوده و مراغه را به یکی از مهم ترین قطب گردشگری کشور تبدیل کنیم.

وی در ادامه به توجه ویژه و لزوم ورود سرمایه گذاران در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مراغه دارای ظرفیت های منحصربه فرد در حوزه های مختلف است، لذا با ورود سرمایه گذاران به این حوزه شاهد رونق این صنعت در این شهر تاریخی خواهیم بود.

وی در ادامه پروژه های گردشگری آذرآبادگان و مجموعه گردشگری علاءالدین آبگرم شورسو دره گشایش مراغه را از جمله پروژه های پیشران مراغه دانست که به دنبال شروع فعالیت پروژه های مذکور، پروژه های دیگری ظرفیت ایجاد در پیرامون آن را خواهند داشت.

حمزه زاده در ادامه با اشاره به اینکه شهر مراغه به عنوان پایتخت ایلخانی کشور در موزه های مختلف کشور دارای اموال تاریخی متعددی است که انتقال آن به مراغه سبب غنی سازی محتوای موزه این شهرستان خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه مراغه ظرفیتی عظیم مانند موزه ایلخانی را دارد و رایزنی و مکاتبه های لازم جهت انتقال اموال موجود و مرتبط با این دوره از سایر نقاط کشور به این موزه توسط اداره کل انجام خواهد شد.

وی اعلام کرد: با توجه به حساسیت های موجود نسبت به آثار فاخر شهر مراغه، اجرای عملیات در بعضی از آثار مانند گنبدهای تاریخی مراغه می بایست تحت نظر شورای عالی فنی کشور اجرا گردد و هرگونه نظر یا عملیات پیش از اعلام نظر شورای فنی امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد حمام خواجه نصیر مراغه پس از اعلام نظر نهایی شورای فنی استان، کاربری مناسب در راستای اهداف توسعه گردشگری این منطقه معین و واحدهای تجاری پیرامون این حمام معین تکلیف خواهد شد.

حمزه زاده همچنین در ادامه از اتمام عملیات مرمتی کلیسای هوانس، حسینیه حاج غفار و مسجد ضریر با اعتبار مالی سال 99 تا سرانجام امسال اطلاع داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی، بر لزوم استانداردسازی و ساماندهی اقامتگاه های بومگردی مراغه تأکید کرد و فعالیت مستمر این واحدها را گامی مؤثر در توسعه صنعت گردشگری منطقه مطرح کرد.

وی در پایان به صندلی ویژه صنایع دستی مراغه در سطح استان و کشور اشاره نمود و گفت: با توجه به ظرفیت غنی این شهر در حوزه صنایع دستی ایجاد بازارچه صنایع دستی از مهم ترین اقداماتی است که باید در راستای حفظ ارزش هنری آثار و همچنین رونق مالی این حوزه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی ایجاد گردد، ازاین رو ضروری است با مکان یابی مناسب زمینه احداث بازارچه دائمی صنایع دستی در اسرع وقت فراهم گردد.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5515

به "جشنواره ای ملی مختص کهن شهر مراغه تعریف گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ای ملی مختص کهن شهر مراغه تعریف گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید