جزییات پذیرش بچه ها در مهدهای کودک از فردا

به گزارش دوست بلاگ، اعلام نحوه پذیرش بچه ها در مهدهای کودک از فردا شنبهمدیرکل دفتر امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور توضیحاتی را در مورد نحوه فعالیت و پذیرش بچه ها در مهدهای کودک اعلام نمود.

جزییات پذیرش بچه ها در مهدهای کودک از فردا

سعید بابایی مدیرکل دفتر امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با ایلنا درباره بازگشایی مهدهای کودک گفت: پیرو مصوبه مورخ 99/3/17 ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی مهدهای کودک از تاریخ 99/3/24، علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی نیز پروتکل های بهداشتی مورد نظرخود را جهت اجرا در مهدهای کودک اعلام نموده است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش بچه ها در مهدهای کودک در مناطق سفید صورت می گیرد، ادامه داد: در مناطق سفید پذیرش بچه ها زیر دو سال و دو الی 4 سال با نصف ظرفیت انجام می گردد. همچنین پذیرش بچه ها 5 و 6 سال در این مناطق آزاد است.

مدیرکل دفتر امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره فعالیت مهدهای کودک در مناطق زرد اعلام کرد: در این مناطق نیز پذیرش بچه ها زیر دو سال و بچه ها دو الی 4 سال با نصف ظرفیت انجام می گردد. همچنین پذیرش بچه ها 5 و 6 سال با نصف ظرفیت و با اولویت فرزندان مادران شاغل است.

بابایی یادآور شد: در مناطق قرمز نیز پذیرش بچه ها زیر دو سال و دو الی 4 سال با یک سوم ظرفیت و همچنین بچه ها 5 و 6 سال با نصف ظرفیت و با اولویت فرزندان مادران شاغل انجام می گردد.

وی با اشاره به پروتکل های اعلام شده به مهدهای کودک از سوی سازمان بهزیستی گفت: ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب بازی ها، محیط و کلیه مکان ها چون دستشویی و... قبل از بازگشایی و در خاتمه هر روز، عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و...، تعطیلی برنامه ها و فعالیت هایی که احتیاج به تحرک بالا است، حضور پرسنل مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک و رعایت پروتکل های مربوطه، تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی کننده به پرسنل، نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست بچه ها و موارد نظافتی از جمله این موارد است.

مدیرکل دفتر امور بچه ها و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط بچه ها در کیفی مخصوص، خارج کردن کفش ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاس ها و پخش بچه ها در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تأکید بر انجام فعالیت های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن، عدم حضور اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک، آموزش اولیاء جهت اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیا و معطلی نگردد، اخذ تعهد از اولیاء مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه و همچنین اطلاع رسانی والدین باید نسبت به بیماری بچه هاشان به ویژه بیماری های زمینه ای از دیگر موارد مورد تاکید است.

بابایی همچنین درباره دریافت شهریه از والدین اعلام کرد: بدیهی است میزان شهریه ثابت خرداد ماه امسال 25 درصد شهریه ماهیانه مهدکودک (یک هفته از 4 هفته) است و تا ابلاغ شهریه جدید سال 99، اعلام افزایش قطعی شهریه به والدین صورت نپذیرفته و شهریه دریافتی به صورت علی الحساب است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: فرارو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5618

به "جزییات پذیرش بچه ها در مهدهای کودک از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات پذیرش بچه ها در مهدهای کودک از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید