تمجید FIVB از ملی پوش والیبال ایران، غفور: ولاسکو بهترین مربی من بوده است

به گزارش دوست بلاگ، غفور برای اولین بار در سال 2011 برای تیم ملی ایران بازی کرد. او با عملکرد پیروز خود به ایران یاری کرد تا در سالهای 2011 و 2013 قهرمان رقابت های قهرمانی آسیا گردد. او در المپیک 2016 ریو نیز برای ایران بازی کرد و در ادامه پیروز به کسب مدال برنز رقابت های بین قاره ای با تیم ایران شد.

تمجید FIVB از ملی پوش والیبال ایران، غفور: ولاسکو بهترین مربی من بوده است

پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران گفت: اگر بخواهم بهترین مربی تاریخ والیبالم را انتخاب کنم ولاسکو انتخاب من است، چون او نگرش بازیکنان ایران را نسبت به والیبال و زندگی تغییر داد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون دنیای والیبال با انتشار مطلبی، به تمجید از امیر غفور پشت خط زن تیم ملی ایران پرداخت که در مسابقات لیگ ملت های 2019 خوش درخشید. فدراسیون دنیای (FIVB) در گزارش خود نوشت: او یک بازیکن کلیدی است که در رده باشگاهی و ملی یکی از پیروز ترین ها است. غفور در سال 2019 برای ایران در لیگ ملتها خوش درخشید تا به تیم قهرمان اروپا یعنی لوبه ایتالیا بپیوندد.

غفور برای اولین بار در سال 2011 برای تیم ملی ایران بازی کرد. او با عملکرد پیروز خود به ایران یاری کرد تا در سالهای 2011 و 2013 قهرمان رقابت های قهرمانی آسیا گردد. او در المپیک 2016 ریو نیز برای ایران بازی کرد و در ادامه پیروز به کسب مدال برنز رقابت های بین قاره ای با تیم ایران شد.

غفور 28 ساله سال جاری هم در لیگ ملت های 2019 مردان خوش درخشید تا ایران را به مرحله نهایی رقابت ها در شیکاگو برساند. دلیل پیروزیت غفور را می توان به ساعت ها یادگیری و خسته نشدن زیر دست مربیان بزرگ دنیا نسبت داد. یادگیری غفور هرگز متوقف نمی گردد، اما او معتقد است که ولاسکو بهترین مربی او بوده چون برای اولین بار، او فرصت بازی را به غفور داد.

امیر غفور نیز در صحبت های خود با فدراسیون دنیای گفت: بسیاری از بازیکنان حاضر در ترکیب فعلی ایران که در لیگ ملت های 2019 بازی کردند، در باشگاه های اروپایی حضور دارند و همین موضوع باعث شده تا آن ها با تجربه تر از قبل شوند. همین موضوع کیفیت بازی تیم ملی ایران را نیز بالاتر برده است.

او اضافه نمود: از سال گذشته تا سال جاری رشد نموده ایم و کیفیت بازی ایران بهتر شده است. در لیگ ملت های سال جاری شاهد یک عملکرد خوب از خودمان بودیم. به عنوان یک بازیکن، شما هر چه بزرگ تر شوید تکامل پیدا می کنید. از بازی کردن تجربه بیشتری کسب می کنید و کار با مربیان مختلف نیز این امکان را فراهم می نماید که در تمرینات متعدد تکنیک های مختلف را یاد بگیرید. من یک بازیکن جوان، بی تجربه و نابالغ بودم اما با گذشت زمان تجربه بیشتری کسب و تکنیک های بهتری را به ویژگی های خود اضافه کردم. همین موضوع به عملکرد بهتر در زمین یاری می نماید.

ستاره تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من از مربیان مختلف، بازیکنان، دوستان و حتی تماشاگران چیزهای زیادی یاد گرفتم. همه آنها می توانند چیزی را به شما بیاموزند که می تواند به نحوه خاصی در بازی شما تأثیر بگذارد. اما اگر من بهترین مربی تاریخ والیبالم را انتخاب می کردم، خولیو ولاسکوی بزرگ را انتخاب می کردم. او درس های ارزشمندی را به ما آموخت که هم در حرفه من و هم در زندگی شخصی ام به من یاری کرد. ولاسکو به ما یاری کرد تا نحوه نگرش و بازی خود را تغییر دهیم. یکی از درس هایی که او بارها و بارها تکرار می کرد تا دیدگاه ما را نسبت به والیبال تغییر دهد، این بود که همه بازیکنان بزرگ نیز اشتباه می نمایند و مهم این است که شما از آن اشتباه درس بگیرید و دوباره آن را مرتکب نشوید، زیرا اگر این کار را انجام دهید یک اشتباه بزرگ تر است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1033

به "تمجید FIVB از ملی پوش والیبال ایران، غفور: ولاسکو بهترین مربی من بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمجید FIVB از ملی پوش والیبال ایران، غفور: ولاسکو بهترین مربی من بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید