ایران را نمی توان با پول نفت اداره کرد ، لزوم صیانت شرکت های دانش بنیان از بازار داخلی

به گزارش دوست بلاگ، معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایران را نمی توان با پول نفت آن را اداره کرد، گفت: شرکت های دانش بنیان باید از بازار داخلی صیانت نمایند.

ایران را نمی توان با پول نفت اداره کرد ، لزوم صیانت شرکت های دانش بنیان از بازار داخلی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم اختتامیه گردهمایی فناورانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این گردهمایی را رویداد مبارکی دانست که همه عوامل فراوری نماینده از تقاضا دهنده فناوری تا ارائه دهنده کالا و خدمات دانش بنیان را دور هم جمع نموده است.

ستاری با بیان اینکه بزرگترین پیروزی ما در طول این سال ها این است که تفاهم میان مسئولان و شرکت های دانش بنیان امضا شده است، ادامه داد: در حال حاضر ایران تبدیل به کشوری بزرگ با 80 میلیون نفر جمعیت است که سطح رفاه آن ارتقاء یافته و دیگر نمی توان با پول نفت این کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شبکه های محکم و ریشه داری در حوزه واردات در اکثر سازمان ها و حتی تفکر مردم ایجاد شده است و باید ما با این مساله برخورد کنیم که این امر احتیاجمند فرهنگسازی است.

معاون علمی رئیس جمهور با تاکید بر این که در حال حاضر ایران در حوزه فراوری دارو و بیوتکنولوژی در آسیا و منطقه صندلی بی نظیری دارد، بیان نمود: برای کشور های غربی هیچ چیز مطلوب تر از این نیست که نفت را بفروشیم و جنس وارد کنیم؛ چرا که آن ها همراه با صادرات خود فرهنگ خود را نیز به کشور ها صادر می نمایند که این فرهنگ با فرهنگ بومی ما در تضاد جدی قرار گرفته است.

ستاری با بیان این که ما باید در جبهه واحد با این تفکرات مبارزه کنیم، یادآور شد: در این مبارزه باید توانمندی های خود را به جامعه اثبات کنیم و به جامعه بقبولانیم که دانشجویان و جوانان و اساتید با ارزش هستند و با تساهل در این زمینه مساله ای حل نمی گردد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این که هیچ کشوری در اقتصاد دانش بنیان توسعه نمی یابد مگر آنکه از بازار خود همانند ناموس دفاع کند، اظهار کرد: ما باید اثبات کنیم که شرکت های دانش بنیان ما در بازار اثرگذار هستند چرا که در حال حاضر زیست بوم دانش بنیان در کشور حاکم است؛ ضمن آن که با 15 کشور مرز مشترک داریم و قادر هستیم تا برای احتیاج های کشور راهکار های بومی ارائه دهیم.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1836

به "ایران را نمی توان با پول نفت اداره کرد ، لزوم صیانت شرکت های دانش بنیان از بازار داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران را نمی توان با پول نفت اداره کرد ، لزوم صیانت شرکت های دانش بنیان از بازار داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید