افتتاح آزمایشی زیرگذر گیشا

به گزارش دوست بلاگ، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز از افتتاح آزمایشی زیرگذر کوی نصر یا همان گیشا خبر داد.

افتتاح آزمایشی زیرگذر گیشا

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صفا صبوری دیلمی صبح امروز در مراسم افتتاح آزمایشی زیرگذر گیشا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: زیرگذر کوی نصر یا همان گیشا پروژه عملیاتی اش از سال 1395 متوقف شده بود و تا خردادماه سال 1398 حدود 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با بیان این که خردادماه سال 1398 پل گیشا جمع آوری شد، اظهار کرد: از آن پس انجام عملیات اجرایی زیرگذر گیشا در دستور کار قرار گرفت و براساس برنامه ریزی های اولیه مقرر شد که در خردادماه سال 1399 این زیرگذر افتتاح شود، اما بنا به توصیه شهردار تهران با برقراری شیفت های کاری بیشتر، افتتاح پروژه را به 29 اسفندماه کوتاه کردیم، اما از آنجایی که ترافیک شب عید برای مردم آزاردهنده است و از نظر ایمنی نیز این پروژه تکمیل شده است، تصمیم گرفتیم این پروژه را به صورت آزمایشی افتتاح کنیم و بعد از احصاء مسائل در همان زمان از پیش مشخص شده، این زیرگذر را افتتاح رسمی کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که حدود 20 روز زودتر این زیرگذر افتتاح می شود، شرح داد: کمتر از سه درصد از عملیات تکمیلی این زیرگذر باقی مانده است که در نظر داریم در کنار مردم این سه درصد عملیات را نیز انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا تا تکمیل پروژه صبر نکردید؟ اظهار کرد: از نظر ایمنی این پروژه تکمیل شده است و تنها عملیات های ساده همچون یکسری ریزه کاری ها باقی مانده است که ارتباطی با کیفیت تردد مردم در زیرگذر ندارد و از سوی دیگر ترافیک این منطقه برای مردم آزاردهنده بود و می بینید که در دقایق ابتدایی که این زیرگذر افتتاح شده چه حجمی از تردد در آن صورت می گیرد.

صبوری دیلمی با بیان این که براساس طرح اولیه ما باید دو عملیات تکمیلی دیگر بر روی این زیرگذر انجام دهیم، ادامه داد: پرونده ساخت و بهره برداری زیرگذر بسته می شود، اما براساس طرح اولیه می بایست یک روگذر که به پل سبز زندگی شهرت گرفته و همچنین یک دوربرگردان جنوب - جنوب بر روی بزرگراه شهید چمران برای دسترسی به گیشا احداث کنیم که براساس برنامه ریزی های اجرا شده در فروردین ماه سال 1399 عملیات اجرایی این دوربرگردان و پل سبز زندگی آغاز می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد هزینه اجرای این پروژه نیز با بیان این که هنوز صورت شرایط های مالی قطعی نشده، اما برآورد اولیه 200 میلیارد تومان بود، گفت: با این حال مهندسان ما با مهندسی ارزشی که بر روی این پروژه انجام دادند و همچنین اصلاحات اجرا شده حدود 60 میلیارد تومان از هزینه های پروژه کم کردند و برآورد ما این است که مبلغ پروژه از 130 میلیارد تومان بیشتر نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سرعت حرکت در این زیرگذر 50 کیلومتر است، اما در مابقی تونل و زیرگذر ها 60 کیلومتر است، اظهار کرد: طی هماهنگی که با پلیس انجام داده ایم 10 کیلومتر از سرعت حرکت در این زیرگذر کم کردیم، اما این اتفاق موقتی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان این که در افتتاح هر پروژه ای معمولا سرعت حرکت را کم می کنند، چرا که مردم به جهت ها آشناییت ندارند و ممکن است تغییر جهت آن ها در سرعت بالا اختلالاتی را در حرکت در سایر خودرو ها ایجاد کند، گفت: این کاهش سرعت حرکت به 50 کیلومتر موقتی است.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

مجله میهن 128: مجله میهن 128 | آخرین اخبار ورزشی جهان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3615

به "افتتاح آزمایشی زیرگذر گیشا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح آزمایشی زیرگذر گیشا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید