اعلام برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران به مناسبت شب یلدا

به گزارش دوست بلاگ، برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران به مناسبت شب یلدا با عنوان یلدای من اعلام شد.

اعلام برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران به مناسبت شب یلدا

برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران به مناسبت شب یلدا از 28 آذر ماه تا چهارم دی ماه با توجه به اهمیت خانواده و ضرورت تمرکز بر موضوع احترام به پدر و مادر در منطقه ها 22 گانه شهر تهران برگزار می شود.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت:

برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت شب یلدا با شعار خود به پایان می رسد آخر شب یلدای من و با هدف صله رحم و دیدار با خویشاوندان، افزایش صمیمیت و نشاط در خانواده، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، پاسداشت آیین ها و سنت های پسندیده فرهنگی و باستانی و ارتقای فرهنگ قناعت و ساده زیستی برای شهروندان اجرا می شود.

کاروان یلدای من حرکت کاروان انار، اهدای انار و فال حافظ به شهروندان، هم نشین صبح با اجرای علی ضیا و پخش زنده از شبکه یک سیما در باغ موزه هنر ایرانی، یلدای من حافظ خوانی از طریق سوگل مشایخی، اجرای موسیقی زنده از طریق محمد معتمدی و اجرای موسیقی رسول نجفیان در پردیس تئاتر تهران از برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت شب یلدا است.

از دیگر ویژه برنامه های پیش بینی شده می توان به چله فاتحان تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در برج میلاد تهران، یک سبد یلدا اهدای انار در بیمارستان های بچه ها، پرورشگاه ها، مراکز بهزیستی و بیماران خاص، آسایشگاه جانبازان، خانه سالمندان و خانه شهدا، مادران چشم به راه دیدار سرزده از خانواده شهدای مفقودالاثر و تقدیم بسته یلدایی و قصه های شب یلدا برگزاری مسابقه داستان نویسی برای بچه ها با موضوع شب یلدا در کتابخانه ها اشاره کرد.

همچنین اجرای نمایش های یلدا و فرنگیس در خانه سالمندان، مسابقه پازل یلدای من در سایت فرهنگسرای فناوری اطلاعات و پویش یلدا در فضای مجازی با هشتگ #یلدای-من و مسابقه های عکس و فیلم یک دقیقه ای با موضوع خانواده و حافظ خوانی و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه های شب یلدای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خواهد بود.

اوحدی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره انار صد دانه یاقوت در فرهنگسرای اشراق گفت:

این فرهنگسرا روزهای پنجشنبه و جمعه (29 و 30 آذرماه) برنامه های ویژه ای خواهد داشت که جشن یلدای ایرانی با اجرای گروه هنری حنانه، حافظ خوانی و موسیقی سنتی، جشن بزرگ شب یلدا با شاهنامه خوانی، استندآپ کمدی، نقالی و قصه گویی، شب نشینی یلدای هنرمندان با حضور هنرمندان، فرهیختگان و ادیبان و برنامه های میدانی از جمله آن ها است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه نمود:

سراهای کودک، هنر، سلامت، کتاب و کتابخوانی، رادیو، آشپزی، ورزش و بازی و سرگرمی در این جشنواره آماده ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان هستند.

شهروندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت شب یلدا می توانند به نزدیک ترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کنند یا با شماره 1837 تماس بگیرند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13292

به "اعلام برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران به مناسبت شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برنامه های مراکز فرهنگی هنری تهران به مناسبت شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید